Citat:
Ursprungligen postat av
Mickey13
Hej!
Skaffade tinder igen för typ 2 veckor sedan. Har haft tinder en gång tidigare för ungefär ett halvår sedan under en månads tid kanske sen pausade jag mitt konto eller vad det kallas för. Fick den här noob boosten osv i början med en del likes och matchningar men nu har jag alltså inte fått en enda like på två dagar. Är det min profil som är urusel eller har jag blivit shadowbannad? Jag gjorde ett nytt konto eftersom mitt namn inte stämde på mitt första konto men jag har samma bilder och båda kontona är/var nog kopplade till mitt facebook konto. Finns det något smart sätt att avgöra om jag blivit shadowbannad? Jag har själv skickat en jävla massa likes (dislikes med) och t.o.m en superlike men alltså inte en enda matchning på tre dagar och inte en enda like på två. Jag har tinder gold (efter ordentliga påtryckningar från en kompis) tänkte jag att jag kunde testa det en månad. Jag har dessutom fått likes från personer som jag därefter gillat tillbaka men istället för att matcha har de bara försvunnit? Wtf? Det är rätt jävla sinnes att de inte har någon kundsupport heller.
Tackar för all hjälp jag kan få.
Tinder har börjat att shadow banna de som gör nya konton. För att undvika shadow ban bör man göra följande:
1. Använda nytt nummer varje gång du gör ett nytt konto. Finns att beställa gratis SIM-kort på telias hemsida.
2. Koppla inte din Facebook/Instagram till Tinder.
3. Nytt iCloud/Google konto.
4. Nya bilder. Dock så kan man, enligt vissa, använda samma bilder om man redigerar dem en aning. Tex klippa bort några pixlar.
Alternativt kan man vänta tre månader då det är så länge Tinder sparar ens information pga GDPR.