2019-11-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är nog bara en av hennes många versioner av barndomen. Bra historier helt enkelt, men inte nödvändigtvis med sanningen överensstämmande.

Förutom att det är kassa historier.
Cissi på kammaren: "Jag vill ge sken av att jag växte upp i misär, hmmm.... Jag vet! Mamma feströkte ju ibland på altanen, jag säger att hon gjorde det under fläkten! Peak arbetarklass, much misär!"

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Om historien ens är sann

------
Det slår mig mer som något någon som inte kan våra svenska sociala koder skulle göra än en alkoholist då som sagt att de skulle nog göra allt för att dölja det.

Historien är antagligen inte sann, men är den det; är din teori om avsaknad av kunskap om sociala koder trolig. Eller att mamman hade dålig humor/var lågbegåvad då.
Citera
2019-11-30, 16:37
Medlem
Cissi berättar om whiskyflaskan, i intervjun, med humor och som ett bevis att mamman var ganska självständig (egen) som person. Cissi skrattar år det hela i och tror att flaskan kommer från någon tidigare fest som föräldarna har haft.

Hon berättar inte om att mamman skulle vara alkoholist när flaskhistorien berättas.

Från tid 18.15 (mp.3) berättar hon om sin uppväxt och sin mamma.
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=4772
Citera
2019-11-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Cissi berättar om whiskyflaskan, i intervjun, med humor och som ett bevis att mamman var ganska självständig (egen) som person. Cissi skrattar år det hela i och tror att flaskan kommer från någon tidigare fest som föräldarna har haft.

Hon berättar inte om att mamman skulle vara alkoholist när flaskhistorien berättas.

Från tid 18.15 (mp.3) berättar hon om sin uppväxt och sin mamma.
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=4772

Yeah right. Bara den grejen att sätta saft i en spritflaska och skicka med till friluftsdagen säger ju allt. "Självständig person" ha ha. Ja nog går det vrida och vända så saker förvandlas till något helt annat än det uppenbart är, det är för övrigt CWs paradgren. Vilket barnperspektiv har en sån person, som sätter saft i en whiskeyflaska och skickar med flickungen till skolan? Hur vet du att CW har fått sån distans till sin barndom så hon kan se den för vad den var? Hon kanske är en som aldrig kommer göra det heller.

CW har även skrutit om sina egna missbruksproblem, som hon hade tidigt. Sånt får sällan den som haft päron som dricker måttligt. Sen har hon väl växt upp med en ensamstående mor, som drack whiskey och rökte under fläkten.
Senast redigerad av Ajara 2019-11-30 kl. 20:20.
Citera
2019-11-30, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Yeah right. Bara den grejen att sätta saft i en spritflaska och skicka med till friluftsdagen säger ju allt. "Självständig person" ha ha. Ja nog går det vrida och vända så saker förvandlas till något helt annat än det uppenbart är, det är för övrigt CWs paradgren. Vilket barnperspektiv har en sån person, som sätter saft i en whiskeyflaska och skickar med flickungen till skolan? Hur vet du att CW har fått sån distans till sin barndom så hon kan se den för vad den var? Hon kanske är en som aldrig kommer göra det heller.

CW har även skrutit om sina egna missbruksproblem, som hon hade tidigt. Sånt får sällan den som haft päron som dricker måttligt. Sen har hon väl växt upp med en ensamstående mor, som drack whiskey och rökte under fläkten.
Ungefär följande säger Wallin i söndagsintervjun:
Dom andra barnen fick saft i någon gammal sirapsflska, medans jag fick saft i någon gammal whiskyflaska.

Wow vad hemskt?
Hur mycket politiskt korrekt är du?

Cissi poängeterar att mamman stack ut, bröt mot (pk-)normen.
Mamman tog det som fanns och kanske tänkte; flaska som flaska.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-11-30 kl. 20:28.
Citera
2019-11-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ungefär följande säger säger Wallin i söndagsintervjun:
Dom andra barnen fick saft i någon gammal sirapsflska, medans jag fich saft i någon gammal whiskyflaska.

Wow vad hemskt?
Hur mycket politiskt korrekt är du?

Cissi poängeterar att mamman stack ut, bröt mot (pk-)normen.
Mamman tog det som fanns och kanske tänkte, flaska som flaska.

Ja alla alkisar bryter i så fall mot "pk-normen" kalla det vad du vill. CW som kallat sig "nykter alkoholist" och sen tog tillbaka det, när hon åter blev törstig är väl också "anti-pk" då. Förutom radikalfeminist. Och sinnessjuk stalker.
Citera
2019-11-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ja alla alkisar bryter i så fall mot "pk-normen" kalla det vad du vill. CW som kallat sig "nykter alkoholist" och sen tog tillbaka det, när hon åter blev törstig är väl också "anti-pk" då. Förutom radikalfeminist. Och sinnessjuk stalker.
När i söndagsintervjun nämner Cissi att mamman är alkis?

Hon berättar att hennes mamma är av polskt ursprung och har en annan syn på sakernas ordning och tillstånd.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-11-30 kl. 20:45.
Citera
2019-11-30, 20:46
Medlem
Citat:
När i söndagsintervjuen nämner Cissi att mamman är alkis?

Hon berättar att hennes mamma är av polskt ursprung och har en annan syn på sakernas ordning och tillstånd.

Nu menade inte jag att hela CWs livshistoria kom i dagens ljus genom Söndagsintervun i P1 utan ombads källhänvisa vart jag fått det med saften i spritflaskan ifrån och skrev då att hon sagt det själv där.

Ja, vad tror du själv? Hon har haft såna missbruksproblem att hon kallat sig nykter alkoholist, vid ung ålder. Modern är död, förmodligen av levercanser. Men tro vad du vill som sagt. Polackers syn på sakernas tillstånd är ofta att dagen kan börjas med en bärs på sådär 8 procent. Eller varför inte ett glas whiskey. Nastrovje!
Citera
2019-12-01, 07:23
Medlem
Citat:
Nu menade inte jag att hela CWs livshistoria kom i dagens ljus genom Söndagsintervun i P1 utan ombads källhänvisa vart jag fått det med saften i spritflaskan ifrån och skrev då att hon sagt det själv där.

Ja, vad tror du själv? Hon har haft såna missbruksproblem att hon kallat sig nykter alkoholist, vid ung ålder. Modern är död, förmodligen av levercanser. Men tro vad du vill som sagt. Polackers syn på sakernas tillstånd är ofta att dagen kan börjas med en bärs på sådär 8 procent. Eller varför inte ett glas whiskey. Nastrovje!
Du skrev följande i din post:
Hon har växt upp med alkoholiserad mor som skickade med saft i whiskeyflaska
(FB) Skvaller om Cissi Wallin (Rubrik ändrad/Mod)

Notera dina ord "alkoholiserad mor".

Som sagt flaska som flaska.
Jag var själv ute efter en tom whiskyflaska för att återanvända för dess bastanta plastkonstruktion och form, men tyvärr var kapsylen svagt utformad för längre tids hållbar användning.

När det gäller själva whiskyflaskan så ger "moralhora" ett produktivt perspektiv på det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Om historien ens är sann så skulle jag gissa att det rör sig om att mamman i fråga har tvättat ut en mindre tom whiskeyflaska och sedan återanvänt den. Alla flaskor är ju inte stora och en kvartingflaska är väl i sig en lämplig storlek att ha med sig i en ryggsäck. Det slår mig mer som något någon som inte kan våra svenska sociala koder skulle göra än en alkoholist då som sagt att de skulle nog göra allt för att dölja det.
(FB) Skvaller om Cissi Wallin (Rubrik ändrad/Mod)

Notera orden "våra svenska sociala koder".
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-12-01 kl. 07:30.
Citera
2019-12-01, 16:39
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CameliaCalua
Efter att ha lyssnat på klippet är jag övertygad om att moralhora har rätt, förutsatt att historien är sann.
Ja, det är väl absolut inte otänkbart. Det kan ju också har varit en fin flaska med en annorlunda form att hälla saften i, finare än sirapsflaskorna...
Med ickealkoholister till föräldrar från vårt grannland så hade nog min mamma gjort likadant.
Citera
2019-12-01, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Ja, det är väl absolut inte otänkbart. Det kan ju också har varit en fin flaska med en annorlunda form att hälla saften i, finare än sirapsflaskorna...
Med ickealkoholister till föräldrar från vårt grannland så hade nog min mamma gjort likadant.

Bara för att dina föräldrar är ickealkoholister behöver väl inte CWs mor varit det. Jag skriver det igen: (suck)
1. Det var då fan vad ni blev upptagna av olika sorters behållare. Jag syftade på hela grejen: att kärringen fick för sig att hälla i saft till en unge där hennes egen sprit varit! Säger det er inget?!
2. Modern är avliden, i relativt unga år, CW har ju delat bild på skitgammal släkting en dam så inte var det kassa gener hennes mor torskade på. Hon dog säkert i cancer knuten till sitt...supande.
3. CW har talat vitt och brett om sitt eget beroende hon fick som väldigt ung. Alla jag känner till som på något sätt har beroendeproblem har päron som också har det.
Så helt ute och cyklar är jag ju inte när jag tror CW växt upp med en mindre lämplig vårdnadshavare. Ensam med henne verkar hon också varit om modern var ensamstående. Det med "främmande fågel" som både CW och en del här vill hylla som modern som polska var med kanske inte så stort kontaktnät kan istället ha legat lilla Cissi i fatet. Inte så många andra vuxna att ty sig till kanske. Om hon var hänvisad mest till denna vuxna. Som troligen hade alkoholproblem!
Senast redigerad av Ajara 2019-12-01 kl. 17:23.
Citera
2019-12-01, 17:26
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Bara för att dina föräldrar är ickealkoholister behöver väl inte CWs mor varit det. Jag skriver det igen: (suck).
1. Det var då fan vad ni blev upptagna av olika sorters behållare. Jag syftade på hela grejen: att kärringen fick för sig att hälla i saft till en unge där hennes egen sprit varit! Säger det er inget?!
2. Modern är avliden, i relativt unga år, CW har ju delat bild på skitgammal släkting en dam så inte var det kassa gener hennes mor torskade på. Hon dog säkert i cancer knuten till sitt...supande.
3. CW har talat vitt och brett om sitt eget beroende hon fick som väldigt ung. Alla jag känner till som på något sätt har beroendeproblem har päron som också har det.
Så helt ute och cyklar är jag ju inte när jag tror CW växt upp med en mindre lämplig vårdnadshavare. Ensam med henne verkar hon också varit om modern var ensamstående. Det med "främmande fågel" som både CW och en del här vill hylla som modern som polska var med ksnske inte så stort kontaktnät kan istället ha legat lilla Cissi i fatet. Inte så många andra vuxna att ty sig till ksnske. Om hon var hänvisad mest till denna vuxna. Som troligen hade alkoholproblem!
Oj då, så att kärringen hällde saft i en fd spritflaska gör henne till en alkoholist som säkert dog i cancer knutet till hennes supande vilket ledde till att CW också var alkoholist men lyckades bota sig så hon att hon kan dricka i alla fall och det beror på att hon var polska med inte så stort kontaktnät?
Tja, kanske det...
Citera
2019-12-01, 17:39
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ja inte är det bara ur det blå som majoriteten i den här tråden tror CW är sociopat. Är hon det finns någon orsak någonstans. Ingen föds trasig. Folk blir det.

Försöker du märka ord eller har du svårt se helheten i en text? För du verkar inte förstå vad du läser riktigt, hur gammal är du?
Min ålder angår inte dig.
Men att försöka få till det att det är felet på CW är pga att hennes polska mamma skickade med henne saft i en fd spritflaska gör att jag får intrycket av att du vill skylla CWs problem på hennes mamma (och saften i spritflaskan) och därmed förminska CWs ansvar för att lösa sina egna problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in