Citat:
Ursprungligen postat av
CapricornAA
När man väl sätter en mordkomplott i verket och skall avlägsna en för sig misshaglig person (se även mordet på John F Kennedy) så lämnar man INGENTING åt slumpen såklart. Man måste även ha en färdig förklaring (cover story) för allmänheten som verkar trolig. Att ta risken att bara ”skadeskjuta” Dag Hammarskjölds flygplan var därför givetvis totalt uteslutet. Mordplanen MÅSTE lyckas.
Om det var så det gick till så var det givetvis både idiotiskt planerat och dessutom klumpigt utfört. Vittnen i massor (enligt vad som påstås i tråden), överlevande och dessutom radiokommunikation som påstås ha hörts av utomstående.. Därtill den korkade planen som lätt kunde gått i stöpet om man helt enkelt missat planet eller endast skadeskjutit det så det tvingats nödlanda. Jag skulle våga påstå att ingenting tyder på en listig plan här... Och som vanligt när konspirationsteoretiker går "all in" så nödgas fler och fler blandas in allteftersom - det ska till markpersonal, piloter, radiopersonal, röjarbetare, räddningspersonal, sjukhuspersonal etc etc för att kunna säkra att en sådan plan går i lås enligt de premisser du staplar upp..
Citat:
Att angripa planet på låg höjd, i låg fart, under en välkänt svår inflygning med tanke på den omgivande terrängen, var därför genialisk.
Från en annan tråd: 95,7% av alla som kraschar i ett flygplan överlever.. OK, det var säkert färre på den tiden och sådan terräng - men å andra sidan är det givetvis större risk att objekten ska överleva från låg höjd i låg fart.. Det är en idiotplan helt enkelt..
Citat:
För övrigt så tror jag att attentatsmännen var på plats ganska kort efter kraschen, och att man därför trodde att vittnet Harold Julien redan var död, som alla andra i flygplanet. Jag tror sedan att man spädde på branden för att undanröja spår - vilket skulle förklara varför det tog 15 timmar att ”lokalisera vraket”. Fattiga bybor ur den lokala svarta befolkningen kunde det vita rasistiska kolonialväldet avfärda och ignorera... Vem skulle tro på dem liksom?
Ännu fler inblandade alltså..
Jag säger inte att det inte var så det gick till - jag säger att det var en idiotisk plan OM det var så det gick till...