Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Men det är ju inget spektakulärt eller särskilt regelbundet. De har kommit 3a,4a,9a de tre senaste säsongerna, i Skandinaviens näst bästa liga. Jag följer allsvenskan lite för dåligt men vilka spelare har de sålt de senaste åren?
Och i alla fall på riksmongot Robert Laul lät det nästan inte som potential utan mer som att så bör det bli för Stockholm är så stort, eller något i den stilen.
Jag har tjatat om det innan i en annan tråd men de krassa ekonomiska siffrorna är inga speciella heller. Omsatte sjätte mest 2018, har 7e mest eget kapital eller vad det var.
Och det faktum att det är 3 jämnstarka klubbar i samma stad är en väldigt ovanligt usel situation om man ska dominera. För alla utanför Södermalm så är det.
Fck
Mff
Långt efter är det Aik,Djurgården,Göteborg, Hammarby, Rosenborg och Brönby (gissar jag).
Lag som Norrköping kan mycket väl göra bättre resultat de kommande 10 åren än Hammarby, men de har 0% att bli skandinaviens bästa lag.
Det är här du missförstår själva poängen. Vet inte om du är insatt i när man handlar aktier. Du köper ju inte den aktie som
är dyrast, utan du köper den som du tror
kommer bli det.
Du får ursäkta de fåniga managementkonsultuttrycken, men nästintill alla Bajens pilar pekar uppåt. Man slår målrekord (sen serien bytte till 16 lag), är 1 poäng från att ta guld och avslutar säsongen med att vinna 15 av 17 matcher, vilket är smått ofattbara siffror. På hemmaplan har man varit överlägsna med resultatraden 13-2-0.
Bara i år har man sålt Borges och Odilon för c:a 60 miljoner kronor, och dessutom har Tankovic blivit landslagsspelare under hösten. Och till allt det här har vi den trogna publiken som, oavsett vad tvillingar tycker, alltid skapar grym stämning på matcherna, detta på en arena ett stenkast bort från Söderstadion. Den lokala förankringen finns kvar således.
Förstår du då varför det är så lockande att gå till Bajen? Resultaten pekar uppåt, och kapital ska vi ha gott om. Och allt detta har skett utan att Z behövt lyfta ett finger. Allt det här hade vi innan han kom in i bilden. Det ser väldigt bra ut, men det kan sjukt nog bli ännu bättre än detta.