2019-11-29, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Mycket sant men övergången till Ajax där man förhandlade upp övergångssumman på bekostnad av Zlatans lön var dock inte snygg men visst totalt sett så räddade man honom från att bli kriminell så Zlatan har ju verkligen gått vinnande ur det hela.

Zlatan kunde väl ha tackat nej till kontraktet om lönen inte var bra nog?
Citera
2019-11-29, 01:12
Avslutad
Jag tycker Zlatan allt som allt är överskattad, och en hycklande offerspelande skithög med en grandios självbild och ett tröttsamt ego.

Men, när jag läser en text från 2015 om honom och hans familj, där det framkommer att hans favoritfilm är Scarface och att han ser den minst två gånger per år, så blir jag ändå glad att någon från den stinkande sosse/multikulti-staden Malmö tog vara på sin talang och blev något. För utan hans egen ambition och vilja om att öva upp sin fina grundtalang och satsa på fotbollen hade han till 100% blivit gängkriminell och sannolikt inte levt i dag eller levt på flykt. I stället "flyr" han mellan lyxhus och adresser. Zlatan har ändå något mentalt som skiljer honom från den enorma invandrarmassa i hans stad i Sverige. Det kan jag objektivt beundra.
Citera
2019-11-29, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Zlatan kunde väl ha tackat nej till kontraktet om lönen inte var bra nog?

Han hade ju ingen koll på den tiden och det var hans första övergång vilket Borg utnyttjade, Zlatan upptäckte sedan att lönen inte var så hög jämfört med andra i Ajax när han varit där ett tag med tanke på talang och potential. Men knappast synd om honom han har ju dragit in enorma summor i karriären plus alla reklamer med Nike, Volvo och Samsung.
Citera
2019-11-29, 02:06
Medlem
Nej ta och flytta Zlatans staty till Friends Arena eller smält ner den.
Sätt upp en staty på Bosse Larsson samt en på Markus Rosenberg i Malmö, Rosenberg förtjänar det och skulle verkligen uppskatta det.
Citera
2019-11-29, 02:09
Medlem
Charlemanges avatar
Eller Henke.
Citera
2019-11-29, 02:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Eller Henke.

En staty av Helsingborgs-ikonen Henke i Malmö?
Citera
2019-11-29, 02:19
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Eller Henke.
Eller Janne.
Citera
2019-11-29, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är införstådd gällande din fanatism, kan du inte förklara för oss vad han symboliserar?
Lojalitet, ödmjukhet, tacksamhet?

Den svenska drömmen.
Citera
2019-11-29, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Berätta för mig hur han skulle ha tagit sig till Ajax utan MFF. Han ville ju sluta spela boll men MFF såg potentialen och fick honom att fortsätta genom att ge det stöd han behövde.
Skitsnack, precis som alla andra klubbar så ville MFF tjäna pengar på Zlatan, det har dom också gjort, cirka 150 miljoner kronor.
Citera
2019-11-29, 07:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Men det är ju inget spektakulärt eller särskilt regelbundet. De har kommit 3a,4a,9a de tre senaste säsongerna, i Skandinaviens näst bästa liga. Jag följer allsvenskan lite för dåligt men vilka spelare har de sålt de senaste åren?

Och i alla fall på riksmongot Robert Laul lät det nästan inte som potential utan mer som att så bör det bli för Stockholm är så stort, eller något i den stilen.

Jag har tjatat om det innan i en annan tråd men de krassa ekonomiska siffrorna är inga speciella heller. Omsatte sjätte mest 2018, har 7e mest eget kapital eller vad det var.

Och det faktum att det är 3 jämnstarka klubbar i samma stad är en väldigt ovanligt usel situation om man ska dominera. För alla utanför Södermalm så är det.
Fck
Mff

Långt efter är det Aik,Djurgården,Göteborg, Hammarby, Rosenborg och Brönby (gissar jag).

Lag som Norrköping kan mycket väl göra bättre resultat de kommande 10 åren än Hammarby, men de har 0% att bli skandinaviens bästa lag.

Det är här du missförstår själva poängen. Vet inte om du är insatt i när man handlar aktier. Du köper ju inte den aktie som är dyrast, utan du köper den som du tror kommer bli det.

Du får ursäkta de fåniga managementkonsultuttrycken, men nästintill alla Bajens pilar pekar uppåt. Man slår målrekord (sen serien bytte till 16 lag), är 1 poäng från att ta guld och avslutar säsongen med att vinna 15 av 17 matcher, vilket är smått ofattbara siffror. På hemmaplan har man varit överlägsna med resultatraden 13-2-0.

Bara i år har man sålt Borges och Odilon för c:a 60 miljoner kronor, och dessutom har Tankovic blivit landslagsspelare under hösten. Och till allt det här har vi den trogna publiken som, oavsett vad tvillingar tycker, alltid skapar grym stämning på matcherna, detta på en arena ett stenkast bort från Söderstadion. Den lokala förankringen finns kvar således.

Förstår du då varför det är så lockande att gå till Bajen? Resultaten pekar uppåt, och kapital ska vi ha gott om. Och allt detta har skett utan att Z behövt lyfta ett finger. Allt det här hade vi innan han kom in i bilden. Det ser väldigt bra ut, men det kan sjukt nog bli ännu bättre än detta.
Citera
2019-11-29, 07:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Han hade ju ingen koll på den tiden och det var hans första övergång vilket Borg utnyttjade, Zlatan upptäckte sedan att lönen inte var så hög jämfört med andra i Ajax när han varit där ett tag med tanke på talang och potential. Men knappast synd om honom han har ju dragit in enorma summor i karriären plus alla reklamer med Nike, Volvo och Samsung.

Det konstiga är att ha protesterade först runt 2004 när han lämnade Ajax. Innan dess så var han positiv till Borg och MFF.
Att han fick Minola som agent 2003, har givetvis ingen som helst betydelse eller hur?
Citera
2019-11-29, 08:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Skitsnack, precis som alla andra klubbar så ville MFF tjäna pengar på Zlatan, det har dom också gjort, cirka 150 miljoner kronor.

Ja? På vilket sätt förklarar det hur Zlatan skulle ha kommit till Ajax utan MFF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in