2019-11-28, 22:31
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag har följt zlatan väldigt noga under alla år och håller med om det du skriver. Vissa saker var okej med tanke på åldern. Andra märkliga. Journalisterna gjorde honom tyvärr till ett politiskt slagträ och efter en något ojämn karriär med dalar i juventus och vm 2006 och toppar i inter 07-09 och ett misslyckande i barca att bli en av de allra stora så hittade han hem i milan och milano. Han trivdes, var normal, började vara tacksam mot livet kändes det som. Efter att ha tvingats lämna milan så var det som att något brast i hans psyke. Han skulle återigen visa världen att han var kung zlatan (bokstavligt i en intervju). Buisnessman, hästsvans,fler tatueringar, hårdare. Charmen och leendet försvann. Ännu ett misslyckat mästerskap i em 2016, inga framgångar att tala om i champions league och sen ballade det ur totalt. Jag undrar hur det hela ska sluta. Kanske kan milan och italien hjälpa honom på något sätt. Kanske kan helena stoppa honom från att gå ner sig totalt. Kanske åldras han och tappar energi och klarar sig på det sättet.

Väldigt intressant och bra formulerat, har inte tänkt på hur mycket han ”spårade” just efter att ha lämnat Milan.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
man kan kanske förlåta bbc för att inte förstå hur svensk fotboll fungerar. Potential mäts inte i antal fans under 15 allsvenska hemmamatcher. Viktigast är att vinna allsvenskan, ta sig till champions league, efter det är det sportslig ledning som förädlar och säljer spelare, att gå till europa league och/eller att gå långt där, de totala publikintäkterna med europaspel och någon stans efter det hamnar publiksnittet i allsvenskan. I premier league är det populäriteten som är nummer 1. Antalet asiatiska fans är viktigare än att få fram en habil brittisk högerback och sälja honom för 150 miljoner. En kokande arena lockar tvtittare från hela världen. Ingen i peking kommer följa hammarby för att de har 23 000 på matcherna medan mff bara har 17 000.

Fast Bajens potential är ju inte bara publiken, utan nu har man faktiskt blivit ett riktigt bra lag, vilket placeringar och målskörd har visat. Och säljer och förädlar spelare gör Bajen numer också.
Citera
2019-11-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har alltid haft svårt för Zlatan, och fann det motbjudande när han lanserade klädmärken och skit i samband med EM 2016, bokstavligen talat dagar innan mästerskapet skulle dra igång. Sen leken med reklamer och insinuationer inför VM 2018. Attacken på Janne men även Berg och Granqvist. Nu detta.

Zlatan är helt död för mig efter detta. Jag har länge trott att han har haft dålig rådgivning; nu undrar jag om det inte är så att han helt enkelt inte är mottaglig för god rådgivning.

Även ganska kul att se figurer som Emir Osmanbegovic utöva sin etnocentrism under täckmanteln att svenskar är kritiska mot Zlatan av rasistiska skäl.

Zlatan är ju en superegoist, en narcissist, en riktig skitstövel. Han struntar i det mesta och vill bara slå på sin egen trumma. Att han är genomrutten har varit uppenbart länge, det enda han bryr sig om är sina egna barn och hans bilar.
Den där statyn borde smältas ner omedelbart.
Underbart att någon får det till rasism spelar ingen roll var man kommer ifrån och vilket ursprung man har när man beter sig som Zlatan, beteendet är förkastligt. Synd att Sverige ska förknippas med den dåren internationellt.

Det är också totalt uppenbart att han gör en total rip off på Muhammed Ali när han pratar om sig själv som ett lejon och i tredje person.
I Zlatans huvud så är han en blandning av Muhammed Ali och Al Pacinos karaktär i Scarface, det är Zlatan mot världen.
Citera
2019-11-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag skrattade gott när läste vad Emir skrivit för tweet om hur mycket skit Zlatan har fått, vem annan i Sverige skulle ha kommit undan med så mycket skit han har sagt?

Jag har några i min närhet som avgudar Zlatan, aldrig förstått varför och en av dem försvarar också det här.
MFF har försökt förstorat upp Zlatans koppling till MFF och att Zlatan aldrig har pratat om sin koppling till MFF är hans argument.

För mig är det skitsamma, jag har aldrig gillat Zlatan.

Kändisar som snackar så mycket skit som Zlatan solkar ju ner hela sin karriär och sitt rykte totalt men det förstår ju inte Zlatan.
Han ska ju ha enormt med skit för all sina sjuka uttalanden, finns det någon svensk idrottsstjärna som varit så hatad som den här snedseglaren.
För övrigt oerhört beklagligt att Sverige ska dras i smutsen av Zlatan, Greta och alla andra dårar.
Citera
2019-11-28, 23:56
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Väldigt intressant och bra formulerat, har inte tänkt på hur mycket han ”spårade” just efter att ha lämnat Milan.

Fast Bajens potential är ju inte bara publiken, utan nu har man faktiskt blivit ett riktigt bra lag, vilket placeringar och målskörd har visat. Och säljer och förädlar spelare gör Bajen numer också.

Men det är ju inget spektakulärt eller särskilt regelbundet. De har kommit 3a,4a,9a de tre senaste säsongerna, i Skandinaviens näst bästa liga. Jag följer allsvenskan lite för dåligt men vilka spelare har de sålt de senaste åren?

Och i alla fall på riksmongot Robert Laul lät det nästan inte som potential utan mer som att så bör det bli för Stockholm är så stort, eller något i den stilen.

Jag har tjatat om det innan i en annan tråd men de krassa ekonomiska siffrorna är inga speciella heller. Omsatte sjätte mest 2018, har 7e mest eget kapital eller vad det var.

Och det faktum att det är 3 jämnstarka klubbar i samma stad är en väldigt ovanligt usel situation om man ska dominera. För alla utanför Södermalm så är det.
Fck
Mff

Långt efter är det Aik,Djurgården,Göteborg, Hammarby, Rosenborg och Brönby (gissar jag).

Lag som Norrköping kan mycket väl göra bättre resultat de kommande 10 åren än Hammarby, men de har 0% att bli skandinaviens bästa lag.
Citera
2019-11-29, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Just nu kanske du skrattar åt Malmö. Tycker du inte att det är konstigt att t.o.m invandrare skriver negativa saker om Z? Att hans bostad blir vandaliserat i Stockholm?

Vid ZCourt står det bl.a "Här har jag mitt hjärta". Det visar sig nu vara mest skitsnack.

Det som stör mig är att han säger: "Jag ska hjälpa Hammarby att bli Skandinaviens största klubb". Det är en krigsförklaring mot klubben som hjälpte honom att få ordning på sitt liv i unga år.

Om Z vill slänga pengar i sjön så är det hans val men han måste också förstå att tidigare supportrar vänder honom ryggen efter ett sådant här svek.

Jag har alltid gillat Pontus Jansson, efter hans uttalande i media så växer han ytterligare i mina ögon.

I kväll tackar MFF:s hemmapublik en spelare som verkligen har hjärta för klubben och en riktig ikon: MARKUS ROSENBERG:

Bättre att sätta upp en staty av Markus Rosenberg som verkligen har ett hjärta för Malmö FF.

Jag får lite känslan av att han tycker att han är för stor för Malmö och vill även markera mot när han blev lurad av Hasse Borg i övergången till Ajax. Han vill pissa lite på Malmö.
Citera
2019-11-29, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Jag är från malmö och jag säger som det är, FUCK MFF, ja jag "håller på dom i allsvenskan" men Zlatan är och kommer alltid vara större än MFF. Summan han såldes för var startskottet på nya MFF, reklamen som han gör för MFF och Malmö stad är ovärderlig. Doppa statyn i äkta guld och anställ vakter som vaktar kungens staty 24/7, döp om stadion till Ibra-Stadion och döp om malmös bästa adress till zlatangatan (typ gibraltar-gatan eller carlsgatan). Dessutom minsta vandalisering mot kungens egendomar, gator osv bör resultera i 5 års fängelse UTAN rättegång!

Haha är du hjärntvättad han ska inte ens ha någon staty, människor borde kasta rutten frukt på dåren efter alla hans uttalanden.
Smält ner statyn nu.
Citera
2019-11-29, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Jo det är åt helvete pinsamt.

Oavsett vilken spelare eller person hade gjort likadant. Alla skrattar åt Malmö, ALLA.

Den som är pinsam är Zlatan som visar vad han går för med den senaste tidens uttalanden och besynnerliga aktioner.
Han går väl för Sveriges mest hatade idrottsstjärna, någon kanske även försöker knäppa honom så kan han göra en Hollywood-rulle om det.
Spelar ingen roll om man är miljardär och varit en av de bästa i fotboll när man är så full av skit som Zlatan är.
Klart att människor blir förbannade, först så rasistanklagar han Janne och sen så denna dolkstöt i ryggen på Malmö. Snacka om att bränna broar.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-11-29 kl. 00:26.
Citera
2019-11-29, 00:25
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Min bild är också att han verkade ha kommit till ro i Milan. Mognat och blivit en familjeman och verkade vilja odla sitt ledarskap. Även om jag aldrig "gillat" honom så sett så hade han slipat bort de värsta grejerna då. Milan är eller var ju kända för att vara en väldigt familjär klubb, kanske Galliani eller nåt hade bra inverkan på honom.

Sen har det bara ballat ur mer och mer, som du säger. Tidig 40-årskris?

Jag håller med er båda, sebastian_ och snillet_1. Vi understrecksmänniskor tänker tydligen lika.

Zlatan var precis i rätt tidpunkt i Milan, revanschsugen från Barca-tiden samtidigt som han var mer mogen och mediatränad än han var i MFF och Ajax, och innan han började tänka för mycket på sin post-karriär och sina affärer.

Zlatan var tydlig i sin bok att Milan hade extremt starkt ledarskap med senatorerna Nesta, Gattuso, och Ambrosini, där t.ex. Ambrosini fortfarande var mittpunkten i lunchrummet trots hans allt mer perifera roll i laget. Det var lite förvånande att Zlatan hyllade Ambrosini så pass i sin bok (om jag minns rätt) men jag tror Zlatan kände en viss vördnad för en spelare som kanske inte var den bäste eller mest högljudda men ändå hade allas hundraprocentiga respekt. Samtidigt tror jag Zlatans ego mådde bra av dessa spelare var relativt ödmjuka och lite på väg ner, så att Zlatan hade störst betydelse för laget och kunde synas mest -- för inget är så hotfullt för en narcissist som en annan narcissist, och här slapp Zlatan konkurrens av någon sådan. Så jag tror Milanello-miljön var perfekt för honom. Nu är den nästan för svag, så jag är rädd att det skulle kunna bli en LA Galaxy -balans nu där han trycker ner sina kamrater.

Jag sätter brytpunkten för Zlatan den 22:a juni 2016 precis minuterna efter Sverige åkt ut mot Belgien i EM-gruppspelet. Då kör TV4 en Volvoreklam där Zlatan tagit för givet att Sverige ska förlora mot Belgien. I videon lunkar Zlatan ut från planen efter det förväntade nederlaget mot Belgien och åker hem i sin Volvo Combi-bil med sönerna. Kan inte bli tydligare än så att man stämplat ut mentalt och nu kör all-in på reklam. Efter det datumet har hans mediapersona varit konstant vidrig.
Citera
2019-11-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Den som är pinsam är Zlatan som visar vad han går för med den senaste tidens uttalanden och besynnerliga aktioner.
Han går väl för Sveriges mest hatade idrottsstjärna, någon kanske även försöker knäppa honom så kan han göra en Hollywood-rulle om det.
Spelar ingen roll om man är miljardär och varit en av de bästa i fotboll när man är så full av skit som Zlatan är.
Klart att människor blir förbannade, först så rasistanklagar han Janne och sen så denna dolkstöt i ryggen på Malmö. Snacka om att bränna broar.

Det hade varit SYND ifall Zlatan skulle bli skjuten. Jag avråder er från att SKJUTA ZLATAN. Gå INTE till hans hans hus i Stockholm och klipp honom när han minst anar.
Citera
2019-11-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Zlatan är född i Sverige, han har gjort mer för Sverige än många svenskar.

Nja han har ju mest gjort saker och ting för sig själv, han har gjort många mål i landslaget men det är för att göda sitt eget ego. Han bygger inte upp han river ner och hoppar på både förbundskaptenen och nuvarande spelare, en usel förebild när man väger in helheten och inte bara talangen.
Citera
2019-11-29, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Snacka inte så mycket skit om pengarna som MFF fick vid försäljningen. MFF rädda honom från att bli ett Rosengårdsoffer. Läs på innan ni pratar skit.

Mycket sant men övergången till Ajax där man förhandlade upp övergångssumman på bekostnad av Zlatans lön var dock inte snygg men visst totalt sett så räddade man honom från att bli kriminell så Zlatan har ju verkligen gått vinnande ur det hela.
Citera
2019-11-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub

Det hade varit SYND ifall Zlatan skulle bli skjuten. Gå INTE till hans hus i Stockholm och klipp honom när han minst anar. Eller lokalisera honom i Italien etc. Det sägs att en .38 gör ett stort hål i huvudet på den som blir träffad. Men det hade ju varit hemskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in