Jag har alltid haft svårt för Zlatan, och fann det motbjudande när han lanserade klädmärken och skit i samband med EM 2016, bokstavligen talat dagar innan mästerskapet skulle dra igång. Sen leken med reklamer och insinuationer inför VM 2018. Attacken på Janne men även Berg och Granqvist. Nu detta.
Zlatan är helt död för mig efter detta. Jag har länge trott att han har haft dålig rådgivning; nu undrar jag om det inte är så att han helt enkelt inte är mottaglig för god rådgivning.
Även ganska kul att se figurer som Emir Osmanbegovic utöva sin etnocentrism under täckmanteln att svenskar är kritiska mot Zlatan av rasistiska skäl.
Senast redigerad av snillet_1 2019-11-28 kl. 00:14.
...
Även ganska kul att se figurer som Emir Osmanbegovic utöva sin etnocentrism under täckmanteln att svenskar är kritiska mot Zlatan av rasistiska skäl.
Vilket är en anledning att hålla ögonen på vad som händer i Malmö.
Om de alla står upp mot Zlatan kan det visa på en viss enighet. Blir det splittring mellan svenskar och invandrare så kan det vara startskottet.
Tragiskt att se hur Zlatan bli allt mer desperat efter uppmärksamhet.
Men faktum är ju att han knappt är saknad av någon någonstans; eller att han rent av redan är bortglömd.
AJAX: Bortglömd sedan länge.
JUVENTUS: Bortglömd sedan länge.
INTER: Hans tid där överskuggas av det faktum att INTER VANN TRIPPELN (!!!) året efter att han lämnade. Nacka Skoglund, med nio säsonger i klubben, är däremot en riktig interlegendar.
BARCA: Bortglömd sedan länge. I den mån någon minns honom så är det som en dyr flopp. Han är ungefär lika saknad som Dmytro Tjyhrynskyj.
MILAN: En klubb som är erkänt bra på att minnas gamla spelare. Även Jeppe Blomqvist tas emot med öppen famn på Milanello än idag. Men om Milan inte hade gått ner sig så mycket på senare år, så hade det ju inte varit någon märkvärdigt med den där ligatiteln som Zlatan var med och vann. (Han gjorde 14 mål i ligan den säsongen; men det gjorde Pato och Robinho också). Klubbhistoriskt har han tre svenskar LÅNGT före sig: Nils Liedholm (12 säsonger som spelare, 8 som tränare); Gunnar Nordahl (skyttekung 5 ggr i milantröjan); Gunnar Gren (av många ansedd som den bäste spelaren i GRE-NO-LI-trojkan).
MAN UTD: Trots att Henrik Larsson bara var i klubben några månader, så är har han betydligt högre status än Zlatan. Om inte United gått ner sig så förfärligt efter Ferguson, så hade det inte varit något särskilt med Zlatans tid där. Och apropå Jesper Blomqvist: han vann trippeln med United 1999!
GALAXY: Skämtliga. Men med det sagt: Carlos Vela blev MVP med 70% av rösterna. Gustav Svensson vann MSL. Zlatan torskade och kukade ur.
LANDSLAGET: Inte saknad av någon. Efter att Zlatan släppte sitt strypgrepp på landslaget har Sverige tagit sig till kvartsfinal i VM; vunnit sin grupp i Nations League; kvalificerat sig för EM 2020 med en match till godo.
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Bra sammanfattning.
Tackar. Det slog mig dock att jag inte hade inkluderat Malmö FF i sammanställningen.
Men Ibrahimovic åstadkom ju egentligen ingenting i den klubben. Lirade en säsong i andra divisionen och ett par matcher i Allsvenskan, och blev utvisad i sin sista match.
Men han har ändå alltid haft en hög status i föreningen och bland MFF-fansen.
(Oproportionerligt hög status kan man tycka, med tanke på hur lite han gjort i den tröjan. Klubbhistoriskt är han ju inte i närheten av spelare som Bosse Larsson, Erik Nilsson och Marcus Rosenberg.)
Fram tills idag vill säga, då Zlatan SPRÄNGDE bron till MFF för all framtid.
Bara under den här hösten har Zlatan först gjort bort sig fullständigt bland landslagssupportrarna i och med attacken på Janne Andersson. Därefter har han lämnat L.A. Galaxy som en jävla loser och sagt adjö med en dumdryg tweet. Och nu har han dessutom gjort sig helt omöjlig i MFF-leden.
De senaste veckorna i Zlatans karriär har varit som att bevittna en stor trafikolycka i slow-motion.
Senast redigerad av TrolleriKonto 2019-11-28 kl. 03:46.
Kan man inte bara såga av huvet på den där statyn och byta ut Zlatan mot årets MFF:are istället. Det kan väl fungera lika bra det, så blir alla nöjda och glada. Sedan säkrar man upp mot fler framtida svek. Just nu så är det ju bara en tidsfråga innan den där svindyra statyn är sprängd eller något. Jag menar, folk är ju redan så sura utan han ens är i Sverige och hur ska det liksom bli om han dessutom lyckas föra fram Hammarby framför Malmö. Man får ha livstids bevakning på den, speciellt vid diverse zlatan/hammarby matcher.