2018-07-16, 19:41
Medlem
LordLancasters avatar
Pogba svarade på Zlatans tramsiga lärljunge-hashtagg!

Så här säger Aftonbladet:

Citat:
Svensken lade ut en bild på Pogba poserandes med VM-pokalen med texten:
”Låt dem snacka, men din fotboll snackar för sig själv”, skrev Zlatan och använde sig av hashtags som ”PogCup”, ”min lärjunge” och ”grattis Frankrike”.

Det fick Paul Pogba att svara Ibrahimovic mitt under guldfirandet.
Och med det kom även en pik mot svensken.
”Tack för de orden, lejonet. Älskar dig mannen, men du måste jobba på dina hashtags litegrann”, skriver Pogba på Instagram.

Ajaj, den sved

Total utskåpning av Pogba. Det här kan inte bortförklaras med att de "skämtar", de var lagkamrater i en säsong. Pogba säger åt Zlatan att lägga av med jiddret helt enkelt.

Pogba har vunnit VM-guld och så kommer Zlatan med sina flottiga fingrar och bara måste ta åt sig lite av äran. Härligt att någon äntligen sätter ner foten.
Citera
2018-07-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster

Ajaj, den sved

Total utskåpning av Pogba. Det här kan inte bortförklaras med att de "skämtar", de var lagkamrater i en säsong. Pogba säger åt Zlatan att lägga av med jiddret helt enkelt.

Pogba har vunnit VM-guld och så kommer Zlatan med sina flottiga fingrar och bara måste ta åt sig lite av äran. Härligt att någon äntligen sätter ner foten.
Så seriöst var det inte, sociala medier är skit och inget speciellt att bry sig om.
Citera
2018-07-16, 21:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Ajaj, den sved

Här drar du väl åt helvete förhastade slutsatser ala kvällsmedier?

För att Pogba avslutar ett bromanceinlägg med "Du måste jobba med dina hashtags litegrann" är det total utskåpning från Pogbas sida?

Fast Zlatan är mestadels en mediahora ala Glenn Hysén nuförtiden. Sorgligt att se.
Citera
2018-07-16, 21:44
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Här drar du väl åt helvete förhastade slutsatser ala kvällsmedier?

För att Pogba avslutar ett bromanceinlägg med "Du måste jobba med dina hashtags litegrann" är det total utskåpning från Pogbas sida?

Fast Zlatan är mestadels en mediahora ala Glenn Hysén nuförtiden. Sorgligt att se.

Ajaj, ditt användarnamn har inte åldrats bra

Förstår att du måste rycka ut till din hjältes försvar med det nicket, men det här är en solklar markering från Pogba. Exakt hur kraftfull den var menad vet förstås bara han, men att bortförklara det helt och hållet är bara trams.

Vad menar Zlatan ens när han säger åt Pogba att "strunta i vad de säger"? Verkar vara ännu mer projicering från Zlatans håll. Vem sjutton menar han kritiserar Pogba när han just vunnit och gjort mål i VM-finalen?

Att Zlatan själv har ett enormt offerkomplex och anser att svensk media alltid hatat honom (med rasistiska motiv dessutom) vet vi ju redan, men det vore ju klädsamt om han inte försökte kleta av det på mer lyckade fotbollsspelare.
Citera
2018-07-16, 22:06
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ajaj, ditt användarnamn har inte åldrats bra
Äh gammalt CS-nick jag använde för 15 år sen.
Citat:
Förstår att du måste rycka ut till din hjältes försvar med det nicket, men det här är en solklar markering från Pogba. Exakt hur kraftfull den var menad vet förstås bara han, men att bortförklara det helt och hållet är bara trams.
Samma hjälte jag precis skrev var en mediahora?

Solklar markering? Som jag skrev avslutar han ett tackande med att han bör använda sina hashtags bättre i framtiden, att du får det till en total utskåpning är överdrivet och det är vad jag vänder mig emot. Thats it.
Citat:
Vad menar Zlatan ens när han säger åt Pogba att "strunta i vad de säger"? Verkar vara ännu mer projicering från Zlatans håll. Vem sjutton menar han kritiserar Pogba när han just vunnit och gjort mål i VM-finalen?
Antagligen gammal kritik som Zlatan syftar på.
Citat:
Att Zlatan själv har ett enormt offerkomplex och anser att svensk media alltid hatat honom (med rasistiska motiv dessutom) vet vi ju redan, men det vore ju klädsamt om han inte försökte kleta av det på mer lyckade fotbollsspelare.
Till en början kan jag köpa att Zlatan upplevde att media hata honom, men kollar man in senaste 10 åren har media sysslat med raka motsatsen och höjt honom till skyarna i tid och otid.
Citera
2018-07-16, 22:12
Medlem
Lord Lankaster det var ingen "total utskåpning"
hahahahhaa va fan
Citera
2018-07-16, 22:29
Medlem
Pogba har fått rejält med kritik det senaste året i alla fall. En stor del av kritiken har handlat om frisyrer, hans personlighet och så vidare. Förmodligen det Zlatan syftar på.
Citera
2018-07-16, 22:38
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
om jag skrev avslutar han ett tackande med att han bör använda sina hashtags bättre i framtiden, att du får det till en total utskåpning är överdrivet och det är vad jag vänder mig emot. Thats it.

De övriga hashtaggarna är ju helt okontroversiella så det måste ha varit lärjunge-taggen han reagerade på. Jag tror liksom inte att Pogba var svinarg när han skrev det men han ville markera mot att kallas lärljunge när han just vunnit VM. Vilket var en rätt magstark kommentar från Zlatan.

Hela Pogbas svar är ju strukturerat kring denna syrliga diss. Han börjar med att linda in det med Lejon-biten osv men sen kommer det olycksbådande "men". Och därefter levererar han nådastöten. Helt rätt av Pogba

Citat:
Till en början kan jag köpa att Zlatan upplevde att media hata honom

Men vad rörde det sig ens om då? Det jag känner till är 1 skämt i Aftonbladet som han blev rosengårdsrasande på och svarade med att bojkotta tidningen. Det var det där med kontaktannonsen.

Om vi nu köper Zlatans lättkränkta tolkning att det var extremt illvilligt () vad finns det mer?
Citera
2018-07-16, 22:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
De övriga hashtaggarna är ju helt okontroversiella så det måste ha varit lärjunge-taggen han reagerade på. Jag tror liksom inte att Pogba var svinarg när han skrev det men han ville markera mot att kallas lärljunge när han just vunnit VM. Vilket var en rätt magstark kommentar från Zlatan.
Citat:
Men vad rörde det sig ens om då? Det jag känner till är 1 skämt i Aftonbladet som han blev rosengårdsrasande på och svarade med att bojkotta tidningen. Det var det där med kontaktannonsen.

Om vi nu köper Zlatans lättkränkta tolkning att det var extremt illvilligt () vad finns det mer?
Googla "Superettans Superdiva".

Sen vill jag minnas att han fick ganska stark kritik efter VM-06.
Citera
2018-07-16, 23:05
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Googla "Superettans Superdiva".

Jag har läst hela artikeln nu och ser verkligen inte vad det kontroversiella i den är?

Okej att rubriken är lite tillspetsad, men vad jag vet är det inte ens artikelförfattarna som sätter rubrikerna. Det är nån redaktör som skummar igenom texten och väljer en säljande rubrik. Sedan kan ju diva tolkas på olika sätt.
Citera
2018-07-17, 19:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag har läst hela artikeln nu och ser verkligen inte vad det kontroversiella i den är?

Okej att rubriken är lite tillspetsad, men vad jag vet är det inte ens artikelförfattarna som sätter rubrikerna. Det är nån redaktör som skummar igenom texten och väljer en säljande rubrik. Sedan kan ju diva tolkas på olika sätt.
Det är väl rubriken i sig som Zlatan vänt sig emot.
Citera
2018-07-17, 20:30
Medlem
LordLancasters avatar
Slog upp Svenska Akademiens definition av diva nu:

Citat:
Känd person som i medvetande om sin storhet utvecklar påfrestande manér.

Hahaha! Snacka om mitt i prick, nästan profetiskt. Men det är väl klart att det gör ont att höra ett träffande omdöme om en själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in