2019-10-08, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Zlatans narcissistiska personlighetsstörning har förvärrats ordentligt. Det beror nog på alla hyllningar han fått för att han öst in mål (utan att vinna skytteligan dock) i en tramsliga där en medioker föredetting som Carlos Vela framstår som Lionel Messi. Och, såklart, på att landslaget gjorde en väldigt fin insats i VM förra året utan att ha en arrogant narcissist på topp.

Om han nu har öst in mål i MLS i år varför vann han inte skytteligan då ?

Carlos vela är ingen föredetting men det är den värdelösa divan Zlatan som är det
Senast redigerad av Nelson33 2019-10-08 kl. 17:07.
Citera
2019-10-08, 18:25
Medlem
Intresseklubben noterar att hela "Janne är medlem i Ku Klux Klan"-grejen egentligen bara handlar om Zlatan själv.

Han är ledsen för att han inbillar sig att en dörr som (han påstår att) han öppnade, nu stängts av en illvillig liten Ku Klux Klan-halläning med Kalles Kaviar-frisyr.
Citera
2019-10-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Känns som att Zlatan hela tiden måste häva ur sig dynga för att på något sätt känna sig relevant. Rätt tråkig utveckling på den gossen. Han gick från att vara kaxig på ett skönt sätt, bojkotta medier o.s.v till att bli bitter och avdankad.

"Den dagen jag inte utvecklas mer så kommer jag att sluta".

Han klarade inte ens att stå för sitt ord. Jävligt pinsamt, han borde lagt skorna på hyllan för längesedan. Avslutat med lite värdighet.

Instämmer. Det sved säkert rejält att landslaget blev mycket bättre när han slutade. Löjligt av honom.att påstå att Berg får fortsätta men att han själv skulle petats om han inte gjort mål på ett par matcher. Är det någon som varit helt opetbar oavsett form, prestation och uppträdande så är det väl Zlatan?

Och vad gäller "rasismen i landslaget", så hade ju Zlatan själv kunnat föregå med gott exempel och inte bildat klicken med Zengin och Durmaz. Och även insett hur mycket rövslickeri han fick från media i början av karriären just p g a sin bakgrund.
Senast redigerad av Bud Fox 2019-10-08 kl. 19:56.
Citera
2019-10-08, 20:50
Medlem
foool13s avatar
Jag tror faktiskt att han har läst Noahs krönika (intervjuarens).. som också satt i något Eurotalk och höll en lång utläggning om det här, och sedan har Zlatan på något sätt snurrat ihop det, med sina egna erfarenheter etc.

(FB) Expressenkrönikören Noa Bachner vill kvotera in invandrare i fotbollslandslaget
https://unv.is/expressen.se/sport/kronikorer/noa-bachner/bachner-strandberg-borde-ha-varit-med

Han ville bl.a. ha med Carlos Strandberg lol.
Citera
2019-10-08, 21:25
Medlem
Zlatans intervju i Expressen är höjdpunkten på något som varit hans signum sen han slutade i landslaget 2016, hans vilja att bli erkänd som räddaren av Sveriges landslag. Hans ego klarar inte av att se landslaget prestera bättre nu än när han var den dominerande i landslaget 2007-2016. Innan han fick 11 guldbollar höll han sina uttalande på ett humoristiskt plan, men ju fler guldbollar han fick ju större blev hans ego och ju mer blev han bitter mot hur han behandlades under uppväxten.

Nu är han livrädd för att folk ska glömma honom.
Citera
2019-10-08, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Zlatans intervju i Expressen är höjdpunkten på något som varit hans signum sen han slutade i landslaget 2016, hans vilja att bli erkänd som räddaren av Sveriges landslag. Hans ego klarar inte av att se landslaget prestera bättre nu än när han var den dominerande i landslaget 2007-2016. Innan han fick 11 guldbollar höll han sina uttalande på ett humoristiskt plan, men ju fler guldbollar han fick ju större blev hans ego och ju mer blev han bitter mot hur han behandlades under uppväxten.

Nu är han livrädd för att folk ska glömma honom.

Att han har fått 11 guldbollar på 12 år är bara ett bevis på hur dålig svensk fotboll var mellan 2007-2016 Och han dominerade absolut inte i landslaget mellan 2007-2016
Citera
2019-10-08, 23:37
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här en intervju från 2018 där Jan Gradvall möter Zlatan.

Ja den är sponsrad men ett bra samtal där de bland annat berör tiden med skadan och Zlatans redan klassiska succéstart mot LA FC. 2018. Även om intervjun givetvis är inställsam.
Senast redigerad av freeriderXII 2019-10-08 kl. 23:49.
Citera
2019-10-09, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eramammorisback
Men de är inte ghetto "brorsan" utlänningar som Zlatan säkert talar om

I intervjun med Expressen nämner han dock Isak, Tankovic och någon mer som jag inte minns namnet på. Dessa är väl inte så mycket "ghetto-blattar" (iaf inte Isak, Tankovic vet jag inte). I intervjun gör han ingen skillnad på "ghetto"-utlänningar och mer "civiliserade" utlänningar, så som jag tolkar det.

Men den gode Z börjar nog bli lite senil. Yksel Osmanovski. Där har vi svaret på vem som egentligen banade väg för utlänningarna. Om inte de jag räknade upp i mitt tidigare inlägg räknas (Henke, Dahlin mfl).

Yksel och Zlatan har många gemensamma nämnare ifråga om bakgrund; Rosengård, osvenskt namn och utseende etc. Alltså landar vi slutligen i slutsatsen att det främst är hans personlighet som är roten till debatten.

Lite sorgligt att han är bitter istället för att vara tacksam och glad över det han fått uppleva. En tidig korsbandsskada, allvarlig sjukdom (typ Elm) eller dylikt och hans karriär hade sett helt annorlunda ut.
Citera
2019-10-09, 09:44
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så du menar att det inte är en anfallares uppgift att göra mål?

Jo men det är andra prioritet. Första prioritet är att få laget att fungera. Berg tog ändå laget till kvartsfinal i VM, det var mer än något Zlatan mäktade med
Citera
2019-10-09, 14:55
Medlem
BarryHeros avatar
Är landslagsspelarna trötta på Zlatan?

Citat:
[Mikael Lustig, hur] ser du på resonemanget?
- Det var lite faktafel, absolut, men om det är personligt eller inte vet jag inte, men faktan som sades stämde inte.

Även om alla i landslaget vet Jannes värderingar så är det ändå en av Sveriges mest kända personer pekar ut honom med hårda anklagelser, men där står förbundskaptenen ensam?
- Det är tråkigt och man ska ha mycket fakta på bordet innan man säger sådana saker. Vi vet att det är en fråga Janne och fotbollsförbundet brinner för och just den här gången är det riktat till fel person.

[...]

Du säger att om någon sagt så om dig hade du blivit påverkad. Känner du att nu spelare borde göra något för att stötta Janne Andersson?
- Jag hoppas att Janne känner att det inte ligger något i det, att det är en person som tycker så, och att han vet att han är fin människa med bra värderingar. Det är vad man hoppas, sedan kan det vara så att man säger till folk i sin omgivning att man inte påverkas men sedan tar det hårdare. Det är ett ganska grovt påhopp, men jag har inte tagit upp det med Janne.

Mittfältaren Gustav Svensson säger dock att spelarna i landslaget inte diskuterat Zlatans attack särskilt mycket med varandra.
- Vi har faktiskt inte pratat så mycket om det som vi brukar. Det brukar bli ganska mycket snack internt när det väl kommer sådana saker. Det har varit rätt tyst. Jag vet inte om det har att göra med att folk inte håller med eller för att man inte riktigt vill..., säger Svensson och fortsätter:

- Det är verkligen inte känsligt, men jag tror att det mer handlar om att ingen känner att det ligger någon sanning i det (Zlatan sagt). Då är det inte värt att prata om det.

Svensson är tydlig med att han inte har samma tankar om situationen kring landslaget som Ibrahimovic.

- Alla har rätt till sin åsikt men jag håller inte med, om man säger så. Jag tycker att det har varit väldigt tydligt att det är de bästa spelarna som är med.

Målvakten Kristoffer Nordfeldt är inne på en liknande linje i ärendet.

- Det har ju varit ganska bra mångfald under alla mina år i landslaget, så det ser jag inte som något jätteproblem, säger Nordfeldt.

- Det är väl hans sak att säga vad han tycker. Sen tajmingmässigt och så... det är väl gjort av en anledning.

Varför?
- Det vet inte jag. Det får du fråga honom om.

Läs mer: https://www.fotbollskanalen.se/sverige/spelarna-lider-med-janne-efter-zlatan-attack-ett-ganska-grovt-pahopp/
Citera
2019-10-09, 17:06
Bannlyst
Varför frågar man inte Durmaz om det hela för att få det svart och vitt på bordet? Om han inte var på första landslagssamlingen så borde han ju ha alibi. Det är nog så att Durmaz inte vågar stöta sig med sin "polare" Zlatan. Gör han det så får han väl inte sitta bredvid Zlatan i den senares sportbilar längre...
Citera
2019-10-09, 17:26
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Varför frågar man inte Durmaz om det hela för att få det svart och vitt på bordet? Om han inte var på första landslagssamlingen så borde han ju ha alibi. Det är nog så att Durmaz inte vågar stöta sig med sin "polare" Zlatan. Gör han det så får han väl inte sitta bredvid Zlatan i den senares sportbilar längre...
Durmaz är inte med på denna landslagssamling, han är petad. Annars hade man nog passat på att fråga honom.

Lyssna på detta:

Tydligen listar man Juventus fusk-Serie A-titlar från säsongerna 04/05 och 05/06 vid statyn:

Citat:
Trots beslutet har Zlatan Ibrahimovic fortsatt att räkna titlarna som sina, något som nu även syns vid 38-åringens staty i Malmö. På marken är båda Serie A-segrarna listade bland svenskens andra troféer trots att fusk från klubbens sida under båda säsongerna bevisats.

Det är Svenska fotbollförbundet som rest statyn till Zlatans ära och skänkt skapelsen till Malmö Stad. Sportbladet söker generalsekreteraren Håkan Sjöstrand för att få svar på vem som bestämde att de fråntagna titlarna skulle listas och förbundets syn på att de därmed går tvärt emot den internationella fotbollens officiella historieskrivning.

✓ Sportbladet har sökt Svenska fotbollsförbundet.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/dOzq21/kontroversiell-detalj-vid-zlatans-nya-staty

Intressant att höra hur förbundet svarar på detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in