2019-11-28, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Zlatan-statyn borde ha bevakning dygnet runt som Gävlebocken, det är en viktig symbolfråga.

Nej den är absolut ingen viktig symbolfråga och om den får bevakning dygnet runt så ska alla statyer ha det
Citera
2019-11-28, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Hela Sverige skrattar.

Åt Malmö.

Lägg upp bevis på att hela Sverige skrattar åt Malmö
Citera
2019-11-28, 08:12
Medlem
Lite kommentarer från Twitter. Jag hoppade dom grövsta och mest provocerande.
Citat:
Forza Bajen
@Sampaslampa
Detta slår sm guld alla dar i veckan. Välkommen #Zlatan till #bajen .Du är och förblir Sveriges största spelare genom tiderna.
#zlatan

Citat:
Samba Cigani
@socialgrupp3
Är nog ganska skeptisk till Zlatans intåg i #Bajen, men OJ VAD SKADEGLÄDJEN GENTEMOT MFF VÄGER UPP FÖR DET! Känslan idag har varit samma som efter vändningen till 4-2 mot Dif med Romulo-hattrick, Ranégie-intevju o Always Look on the Bright Side. Man bara GNUGGAR in salt i såren!
.
Citat:
Välkommen Zlatan till Hammarby IF. #Bajen
Citera
2019-11-28, 09:55
Medlem
Zlatan STOR spelare LITEN människa men det är inte hans fel att hans status är på den nivån i Sverige.
Citera
2019-11-28, 10:06
Medlem
swebarbs avatar
haha

https://www.sydsvenskan.se/2019-11-27/zlatanstatyn-vandaliserad-brandes-med-bengaler
Citera
2019-11-28, 10:22
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har alltid haft svårt för Zlatan, och fann det motbjudande när han lanserade klädmärken och skit i samband med EM 2016, bokstavligen talat dagar innan mästerskapet skulle dra igång. Sen leken med reklamer och insinuationer inför VM 2018. Attacken på Janne men även Berg och Granqvist. Nu detta.

Zlatan är helt död för mig efter detta. Jag har länge trott att han har haft dålig rådgivning; nu undrar jag om det inte är så att han helt enkelt inte är mottaglig för god rådgivning.

Även ganska kul att se figurer som Emir Osmanbegovic utöva sin etnocentrism under täckmanteln att svenskar är kritiska mot Zlatan av rasistiska skäl.
Jag skrattade gott när läste vad Emir skrivit för tweet om hur mycket skit Zlatan har fått, vem annan i Sverige skulle ha kommit undan med så mycket skit han har sagt?

Jag har några i min närhet som avgudar Zlatan, aldrig förstått varför och en av dem försvarar också det här.
MFF har försökt förstorat upp Zlatans koppling till MFF och att Zlatan aldrig har pratat om sin koppling till MFF är hans argument.

För mig är det skitsamma, jag har aldrig gillat Zlatan.
Citera
2019-11-28, 10:25
Medlem
Zlatan brukar bry sig om sitt varumärke så detta tilltag förvånar mig. Riktigt illa för hans namn i Sverige. Folk gillar inte veleri.
Citera
2019-11-28, 10:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
haha

https://www.sydsvenskan.se/2019-11-27/zlatanstatyn-vandaliserad-brandes-med-bengaler
En kille här på jobbet säger att de samlar till en belöning i en hemlig grupp till den som lyckas spränga statyn .
Själv skiter jag i vilket eftersom jag är föga intresserad av både fotboll och fotbollsdivor och tycker mest det är skit om polisiära medel ska gå till att vakta en staty
Citera
2019-11-28, 11:13
Medlem
bagarn29s avatar
Ett påstående att Zlatan har byggt ZlatanCourt till Rosengårdsborna är lite felaktigt.

Citat:
Vid ingången till anläggningen återfinns inskriptionen (Författad av Leo Dahlin): "Här finns mitt hjärta. Här finns min historia. Här finns mitt spel. Ta det vidare. Zlatan". Zlatan Ibrahimovićs fötter är förevigade i ett stjärnavtryck på marken vid planen tillsammans med hans autograf. En gyllene siluett av Zlatan Ibrahimović prydde tidigare planens mittcirkel.

Anläggningens uppförande bekostades gemensamt av det kommunala bostadsbolaget MKB, skotillverkaren Nike och Zlatan Ibrahimović.
Citera
2019-11-28, 11:17
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Landslagsspelaren Pontus Jansson uttalar sig:

– För mig har Zlatan varit en förebild sedan jag var liten. Nu har han tappat en stor del av det med det här. Det är tråkigt. Zlatan var en av Malmös söner.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/3JKRnv/pontus-jansson-zlatans-uttalanden-svider-mest
Citera
2019-11-28, 11:18
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33

Har ni fått sympatier från något annat lag?
Citera
2019-11-28, 12:01
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Alla skrattar.
Utom Malmö.
Bevis? Många förstår nöff nöff och att de är upprörda, men det är samtidigt jävligt komiskt hur kaosblattemalmö kommer klösa och klöser sig.

När statyn är nedriven kommer jag skratta högt åt er.
Jag lovar att det kommer hända.

Det som är tragiskt är att någon kommer bli skadad pga detta och det är inte Zlatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in