2019-11-28, 12:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Alla skrattar.
Utom Malmö.
Bevis? Många förstår nöff nöff och att de är upprörda, men det är samtidigt jävligt komiskt hur kaosblattemalmö kommer klösa och klöser sig.

När statyn är nedriven kommer jag skratta högt åt er.
Jag lovar att det kommer hända.

Det som är tragiskt är att någon kommer bli skadad pga detta och det är inte Zlatan.

Just nu kanske du skrattar åt Malmö. Tycker du inte att det är konstigt att t.o.m invandrare skriver negativa saker om Z? Att hans bostad blir vandaliserat i Stockholm?

Vid ZCourt står det bl.a "Här har jag mitt hjärta". Det visar sig nu vara mest skitsnack.

Det som stör mig är att han säger: "Jag ska hjälpa Hammarby att bli Skandinaviens största klubb". Det är en krigsförklaring mot klubben som hjälpte honom att få ordning på sitt liv i unga år.

Om Z vill slänga pengar i sjön så är det hans val men han måste också förstå att tidigare supportrar vänder honom ryggen efter ett sådant här svek.

Jag har alltid gillat Pontus Jansson, efter hans uttalande i media så växer han ytterligare i mina ögon.

I kväll tackar MFF:s hemmapublik en spelare som verkligen har hjärta för klubben och en riktig ikon: MARKUS ROSENBERG:
Citera
2019-11-28, 12:43
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Tackar. Det slog mig dock att jag inte hade inkluderat Malmö FF i sammanställningen.

Men Ibrahimovic åstadkom ju egentligen ingenting i den klubben. Lirade en säsong i andra divisionen och ett par matcher i Allsvenskan, och blev utvisad i sin sista match.

Men han har ändå alltid haft en hög status i föreningen och bland MFF-fansen.

Nej, det är egentligen rätt märkligt. Zlatan var väldigt ung när han flyttade och hann inte göra något större avtryck i svensk fotboll. Hans största insats för klubben var att han blev såld till Ajax, så egentligen är det kanske Ajax som skulle hyllats

Som sagt, en spelare som Bosse Larsson betydde mycket mer för MFF sportsligt sett, och anses allmänt som klubbens främste genom tiderna. Även en nutida profil som Markus Rosenberg har betytt mer än Zlatan.
Citera
2019-11-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
På vilket sätt har Hammarby blivit "ägda"? En bit minoritetsägande (som i praktiken inte betyder ett skit) byter innehavare.. och? Det får inga praktiska konsekvenser för varken supportrar eller Hammarby som klubb, annat än att det kan utnyttjas för ett medialt spektakel vilket är precis vad vi fått se. Det gör mig arg och är ingenting jag som supporter ser positivt på, men detta har förhoppningsvis lagt sig inom några dagar.

Han är större än Hammarby och han visar det gärna. Klubben kommer i framtiden vara i skuggan av Zlatan.

Grattis!

Edit: Tycker förövrigt det här med statyer över fotbollsspelare eskalerat. Verkar vara ett fenomen sedan 90-talet, men från början hade man den goda smaken att resa statyer för att hedra döda legender eller åtminstone de som dragit sig tillbaka sedan länge.

När man reser statyer över aktiva fotbollsspelare blir det istället monument över en sinnesjuk personkult och i första hand kan man dra paralleller till Saddam och Stalin.
Senast redigerad av Storbob 2019-11-28 kl. 13:46.
Citera
2019-11-28, 13:45
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Just nu kanske du skrattar åt Malmö. Tycker du inte att det är konstigt att t.o.m invandrare skriver negativa saker om Z? Att hans bostad blir vandaliserat i Stockholm?

Vid ZCourt står det bl.a "Här har jag mitt hjärta". Det visar sig nu vara mest skitsnack.

Det som stör mig är att han säger: "Jag ska hjälpa Hammarby att bli Skandinaviens största klubb". Det är en krigsförklaring mot klubben som hjälpte honom att få ordning på sitt liv i unga år.
Om man håller på nöff nöff har väl ingenting med att man är svensk eller inte att göra. Företrädelsevis är det väl malmöbor som håller på Malmö? Och befolkningen i Malmö är företrädelsevis av invandrarbakgrund.
Det är dessutom den delen av demografin som gillar att uppföra sig illa.
Sen att någon inföding invandrat till baksidan är ju naturligt som det ser ut där nere i skåneland liksom.

Sen att han byter klubb nu är ju en del av komiken för mig.
Zlatan Ibrahimovic dissar nöff nöff liksom. Det är därför vi skrattar åt Malmö fortsatt.
Citera
2019-11-28, 13:50
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatan borde skänka några miljoner (kanske till och med 20 miljoner) till Malmö FF:s ungdomsverksamhet det skulle lugna ner situationen lite.
Citera
2019-11-28, 14:11
Medlem
Har inte haft några höga tankar om Zlatan på senare år, men med Hammarby-affären sjönk han till nya bottennivåer. Jag skiter egentligen i båda Hammarby och MFF, men kan absolut förstå att många MFF-supporters är förbannade nu. Har full förståelse för de som anser att statyn skall ned.

Sedan är jag ju övertygad om att affären och Zlatan kommer bli rena sänket för Hammarby. Kommer bli fokus på fel saker och räkna med att vid minsta motgång skall Zlatan ut i media och prata laguppställningar och taktik över huvudet på de som försöker sköta klubben.

Kommer ingenting positivt ut av detta för varken MFF eller Hammarby. Vinnarna är de övriga lagen i Allsvenskan som kan jobba i lugn och ro, utan femtusen journalister på varje match/träning som skall prata Zlatan.
Citera
2019-11-28, 17:31
Medlem
NoTruces avatar
Inte för att jag bryr mig vad Zlatan gör och inte gör, men jag kan förstå dem, främst MFF-supportrar, som är förbannade. Det spelar ingen roll att Zlatan inte spelar för Hammarby, men som ägare måste han ju ha lagets bästa i åtanke, och då blir MFF en konkurrent. Zlatan vill att det ska gå bra för Hammarby och därmed dåligt, eller sämre, för de andra lagen. Däribland MFF.
Citera
2019-11-28, 17:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här BBC om Zlatans Hammarby-affär.

Citat:
No public figure in Sweden has a greater ability to steer the domestic and international news agenda than Zlatan Ibrahimovic, so when the country's record goalscorer released an 11-second video clip on Tuesday in which his name was unveiled on the back of a Hammarby shirt, the shockwaves were instant.

In Sweden, journalists and fans alike scrambled to try and figure out the meaning: Was Ibrahimovic, the best paid player in Major League Soccer, really coming to humble Hammarby?

International onlookers had a more straightforward question: Who are Hammarby?

Less than a day later it was revealed that Ibrahimovic had not joined the Stockholm side as a player - he insists that he will never return to the Allsvenskan - but had instead purchased a quarter of their shares.

To an outsider it may not seem like an obvious choice. In reality, Ibrahimovic's move looks incredibly savvy and suggests he or whoever is advising him has been paying attention.

When the 38-year-old told Swedish newspaper Aftonbladet on Wednesday that Hammarby are the club with "the greatest potential to become the biggest in Scandinavia" he wasn't exaggerating.

Who are Hammarby?
While Gothenburg and Malmo have an international reputation with the silverware to back it up, Hammarby have only won one league title in their history, and a lack of European credentials mean they have received little exposure outside of Sweden.

Potential is exactly what Ibrahimovic is buying, and he has moved in at a perfect moment. Last season, Hammarby were only one point away from winning the Swedish title on the last day of the campaign, their consolation prize of a European place for the first time since 2007 still of huge significance.

Of equal importance is the way they pulled this upswing off, playing thrilling, relentlessly attacking football that saw them finish top scorers in Sweden by a 19-goal margin in 2019.

Key to that is an analytics department that is revolutionary by Allsvenskan standards, and a coaching staff with an international flavour that includes Valencia hero Joachim Bjorklund as assistant. Hammarby have a philosophy that is ahead of the curve in Sweden.

Then there is the fanbase, their greatest asset of all. There are many claims to the title "club of the people" but in Stockholm, Hammarby's claim is strongest.

Despite their sparse trophy cabinet, and despite enduring tough years down in the second division as recently as 2014, the green and whites have a diehard support that always turns up, through thick and thin.

In the second tier, selling out their 30,000 capacity stadium became a point of pride, and that loyalty has only gone from strength to strength since.

Hammarby regularly top Sweden's attendance table and 2019 was no different. Hearing the sold-out crowd sing their pre-match anthem Just idag ar jag stark (Today I'm strong) is a goosebumps-raising experience for anyone lucky enough to witness it. forts tryck länk
Citera
2019-11-28, 17:46
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storbob
Han är större än Hammarby och han visar det gärna. Klubben kommer i framtiden vara i skuggan av Zlatan.

Grattis!

Edit: Tycker förövrigt det här med statyer över fotbollsspelare eskalerat. Verkar vara ett fenomen sedan 90-talet, men från början hade man den goda smaken att resa statyer för att hedra döda legender eller åtminstone de som dragit sig tillbaka sedan länge.

När man reser statyer över aktiva fotbollsspelare blir det istället monument över en sinnesjuk personkult och i första hand kan man dra paralleller till Saddam och Stalin.

Haha, större än Hammarby. Du är förvirrad.
Citera
2019-11-28, 19:00
Medlem
Vandalisering av Zlatan-statyn utreds som hatbrott
https://www.svd.se/surstromming-vid-zlatans-fastighet-i-stockholm

Inte konstigt faktiskt och det är skämskudde på Malmö just nu måste jag säga. Att man är pissed är en sak men vandalisera och prata om krigföring och sprängningar blandat med rasistiska tillmäle är allt det lägsta av avskum. Men just nu eller det senaste nytt är att statyn är täckt av hjärtan. Så det finns hopp för mänskligheten.
Citera
2019-11-28, 19:08
Medlem
VWazzs avatar
Jag är från malmö och jag säger som det är, FUCK MFF, ja jag "håller på dom i allsvenskan" men Zlatan är och kommer alltid vara större än MFF. Summan han såldes för var startskottet på nya MFF, reklamen som han gör för MFF och Malmö stad är ovärderlig. Doppa statyn i äkta guld och anställ vakter som vaktar kungens staty 24/7, döp om stadion till Ibra-Stadion och döp om malmös bästa adress till zlatangatan (typ gibraltar-gatan eller carlsgatan). Dessutom minsta vandalisering mot kungens egendomar, gator osv bör resultera i 5 års fängelse UTAN rättegång!
Citera
2019-11-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Jag är från malmö och jag säger som det är, FUCK MFF, ja jag "håller på dom i allsvenskan" men Zlatan är och kommer alltid vara större än MFF. Summan han såldes för var startskottet på nya MFF, reklamen som han gör för MFF och Malmö stad är ovärderlig. Doppa statyn i äkta guld och anställ vakter som vaktar kungens staty 24/7, döp om stadion till Ibra-Stadion och döp om malmös bästa adress till zlatangatan (typ gibraltar-gatan eller carlsgatan). Dessutom minsta vandalisering mot kungens egendomar, gator osv bör resultera i 5 års fängelse UTAN rättegång!

Zlatan har bidragit med en del, men Rosenborg har betytt mer då han spelat MFF till CL och de stora pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in