2019-11-28, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Alla skrattar.
Utom Malmö.
Bevis? Många förstår nöff nöff och att de är upprörda, men det är samtidigt jävligt komiskt hur kaosblattemalmö kommer klösa och klöser sig.

När statyn är nedriven kommer jag skratta högt åt er.
Jag lovar att det kommer hända.

Det som är tragiskt är att någon kommer bli skadad pga detta och det är inte Zlatan.

Nej du har helt fel för ingen skrattar åt Malmö
Citera
2019-11-28, 19:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Fan hur komiskt det är att se alla dessa småpojkarna i Malmö som griner över att Zlatan "svek" MFF.
Citera
2019-11-28, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Just nu kanske du skrattar åt Malmö. Tycker du inte att det är konstigt att t.o.m invandrare skriver negativa saker om Z? Att hans bostad blir vandaliserat i Stockholm?

Vid ZCourt står det bl.a "Här har jag mitt hjärta". Det visar sig nu vara mest skitsnack.

Det som stör mig är att han säger: "Jag ska hjälpa Hammarby att bli Skandinaviens största klubb". Det är en krigsförklaring mot klubben som hjälpte honom att få ordning på sitt liv i unga år.

Om Z vill slänga pengar i sjön så är det hans val men han måste också förstå att tidigare supportrar vänder honom ryggen efter ett sådant här svek.

Jag har alltid gillat Pontus Jansson, efter hans uttalande i media så växer han ytterligare i mina ögon.

I kväll tackar MFF:s hemmapublik en spelare som verkligen har hjärta för klubben och en riktig ikon: MARKUS ROSENBERG:

Detta visar på att han har bara utnyttjat alla sina fans under alla år
Citera
2019-11-28, 20:50
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Zlatan har bidragit med en del, men Rosenborg har betytt mer då han spelat MFF till CL och de stora pengarna.

Det enda Zatan bidragit med på fotbollsplan för Malmö FF är 12 mål i Superettan, typ.

En prestation som blev staty utanför Malmö stadion.
Det hade aldrig hänt en etnisk svensk spelare.
Citera
2019-11-28, 21:11
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Jag är från malmö och jag säger som det är, FUCK MFF, ja jag "håller på dom i allsvenskan" men Zlatan är och kommer alltid vara större än MFF. Summan han såldes för var startskottet på nya MFF, reklamen som han gör för MFF och Malmö stad är ovärderlig. Doppa statyn i äkta guld och anställ vakter som vaktar kungens staty 24/7, döp om stadion till Ibra-Stadion och döp om malmös bästa adress till zlatangatan (typ gibraltar-gatan eller carlsgatan). Dessutom minsta vandalisering mot kungens egendomar, gator osv bör resultera i 5 års fängelse UTAN rättegång!

Zlatan större än MFF? MFF hade framgångar långt innan Zlatan, och kommer troligen att finnas när Zlatan är begraven och minnet av honom tynar bort. MFF är en hel stads lag. Zlatan är en man som bara bryr sig om sig själv och sin självbild. Han är en miljardär som gör reklam för spelbolag, och från och med nu är han persona non grata i Malmö.

Han sa att statyn var till dem som kände sig utanför, som inte passade in. Så många gånger har jag hört från folk på högerkanten att "såna som han" söndrar vårt samhälle genom sin brist på solidaritet och samhörighet med det samhälle de lever i. Nu spelar han dem rakt i händerna, och gör det samtidigt ännu svårare för såna som "inte passar in" att slippa misstänkliggöras och få bli en del av något.

Hammarby har dock dragit en jävla nitlott. Det är bara att se hur Zlatan försöker stjäla showen till varje pris, genom hela sin karriär. Han kan mycket väl förvandla hela klubben till cirkus Zlatan, särskilt om han slutar spela och bara får mediautrymme genom Bajen. Han är dessutom dum som en akvariefisk, så han kommer inte att ha så mycket idéer och erfarenheter att dela med sig av. Men visst, de kommer att få en hel del publicitet, och kan säkert på kort sikt dra till sig en och annan sponsor.
Senast redigerad av Rubbe 2019-11-28 kl. 21:22.
Citera
2019-11-28, 21:24
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har alltid haft svårt för Zlatan, och fann det motbjudande när han lanserade klädmärken och skit i samband med EM 2016, bokstavligen talat dagar innan mästerskapet skulle dra igång. Sen leken med reklamer och insinuationer inför VM 2018. Attacken på Janne men även Berg och Granqvist. Nu detta.

Zlatan är helt död för mig efter detta. Jag har länge trott att han har haft dålig rådgivning; nu undrar jag om det inte är så att han helt enkelt inte är mottaglig för god rådgivning.

Även ganska kul att se figurer som Emir Osmanbegovic utöva sin etnocentrism under täckmanteln att svenskar är kritiska mot Zlatan av rasistiska skäl.
Jag har följt zlatan väldigt noga under alla år och håller med om det du skriver. Vissa saker var okej med tanke på åldern. Andra märkliga. Journalisterna gjorde honom tyvärr till ett politiskt slagträ och efter en något ojämn karriär med dalar i juventus och vm 2006 och toppar i inter 07-09 och ett misslyckande i barca att bli en av de allra stora så hittade han hem i milan och milano. Han trivdes, var normal, började vara tacksam mot livet kändes det som. Efter att ha tvingats lämna milan så var det som att något brast i hans psyke. Han skulle återigen visa världen att han var kung zlatan (bokstavligt i en intervju). Buisnessman, hästsvans,fler tatueringar, hårdare. Charmen och leendet försvann. Ännu ett misslyckat mästerskap i em 2016, inga framgångar att tala om i champions league och sen ballade det ur totalt. Jag undrar hur det hela ska sluta. Kanske kan milan och italien hjälpa honom på något sätt. Kanske kan helena stoppa honom från att gå ner sig totalt. Kanske åldras han och tappar energi och klarar sig på det sättet.
Citera
2019-11-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Nej detta är absolut inte pinsamt av malmö

Jo det är åt helvete pinsamt.

Oavsett vilken spelare eller person hade gjort likadant. Alla skrattar åt Malmö, ALLA.
Senast redigerad av hailb0p 2019-11-28 kl. 21:52.
Citera
2019-11-28, 21:37
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Jag är från malmö och jag säger som det är, FUCK MFF, ja jag "håller på dom i allsvenskan" men Zlatan är och kommer alltid vara större än MFF. Summan han såldes för var startskottet på nya MFF, reklamen som han gör för MFF och Malmö stad är ovärderlig. Doppa statyn i äkta guld och anställ vakter som vaktar kungens staty 24/7, döp om stadion till Ibra-Stadion och döp om malmös bästa adress till zlatangatan (typ gibraltar-gatan eller carlsgatan). Dessutom minsta vandalisering mot kungens egendomar, gator osv bör resultera i 5 års fängelse UTAN rättegång!
Jag kan inte hela historien, men är inte det ganska överdrivet? Zlatanpengarna gav ett smguld med "real malmö" och resten sjabblades mer eller mindre bort. Mff vann inte allsvenskan mer än en gång under 9 år efter att zlatan lämnat. Startskottet var ca 2010 med en väldigt kompetent sportslig ledning, ny arena, flera bra värvningar, avgörande insatser av rosenberg som tog dem till cl ett par gånger. Hur mycket av de 80 miljonerna användes till arenan och spelarköp de senaste 10 åren?
Citera
2019-11-28, 21:39
Medlem
a.e.gs avatar
Sympati till Malmö i detta fall, inte lätt att lära att någon man älskat sålt sig som en hora.

Att Hammarby greppar minsta halmstrå för att försöka vara relevanta är sedan gammalt och tvestjärtar är deras ikoner av vana. Nacka, Berka etc.

Pinsamt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2019-11-28, 21:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Du ta det lugnt med spriten. Hade MFF inte kämpat med odågan Z i hans unga år hade han kanske gått samma slut till mötes som en del av Rosengårdsungdomarna har gjort.
Han ska visa lite respekt för Madsen, Borg, Osmanovski och Gyllensjö utan deras envisa jobb med honom hade han kastat bort sin talang på skit.
Citera
2019-11-28, 21:54
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Här BBC om Zlatans Hammarby-affär.
Citat:
Then there is the fanbase, their greatest asset of all. There are many claims to the title "club of the people" but in Stockholm, Hammarby's claim is strongest.

Despite their sparse trophy cabinet, and despite enduring tough years down in the second division as recently as 2014, the green and whites have a diehard support that always turns up, through thick and thin.

In the second tier, selling out their 30,000 capacity stadium became a point of pride, and that loyalty has only gone from strength to strength since.

Hammarby regularly top Sweden's attendance table and 2019 was no different.
man kan kanske förlåta bbc för att inte förstå hur svensk fotboll fungerar. Potential mäts inte i antal fans under 15 allsvenska hemmamatcher. Viktigast är att vinna allsvenskan, ta sig till champions league, efter det är det sportslig ledning som förädlar och säljer spelare, att gå till europa league och/eller att gå långt där, de totala publikintäkterna med europaspel och någon stans efter det hamnar publiksnittet i allsvenskan. I premier league är det populäriteten som är nummer 1. Antalet asiatiska fans är viktigare än att få fram en habil brittisk högerback och sälja honom för 150 miljoner. En kokande arena lockar tvtittare från hela världen. Ingen i peking kommer följa hammarby för att de har 23 000 på matcherna medan mff bara har 17 000.
Citera
2019-11-28, 22:05
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag har följt zlatan väldigt noga under alla år och håller med om det du skriver. Vissa saker var okej med tanke på åldern. Andra märkliga. Journalisterna gjorde honom tyvärr till ett politiskt slagträ och efter en något ojämn karriär med dalar i juventus och vm 2006 och toppar i inter 07-09 och ett misslyckande i barca att bli en av de allra stora så hittade han hem i milan och milano. Han trivdes, var normal, började vara tacksam mot livet kändes det som. Efter att ha tvingats lämna milan så var det som att något brast i hans psyke. Han skulle återigen visa världen att han var kung zlatan (bokstavligt i en intervju). Buisnessman, hästsvans,fler tatueringar, hårdare. Charmen och leendet försvann. Ännu ett misslyckat mästerskap i em 2016, inga framgångar att tala om i champions league och sen ballade det ur totalt. Jag undrar hur det hela ska sluta. Kanske kan milan och italien hjälpa honom på något sätt. Kanske kan helena stoppa honom från att gå ner sig totalt. Kanske åldras han och tappar energi och klarar sig på det sättet.

Min bild är också att han verkade ha kommit till ro i Milan. Mognat och blivit en familjeman och verkade vilja odla sitt ledarskap. Även om jag aldrig "gillat" honom så sett så hade han slipat bort de värsta grejerna då. Milan är eller var ju kända för att vara en väldigt familjär klubb, kanske Galliani eller nåt hade bra inverkan på honom.

Sen har det bara ballat ur mer och mer, som du säger. Tidig 40-årskris?
Senast redigerad av snillet_1 2019-11-28 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in