Citat:
Ursprungligen postat av
VWazz
Jag är från malmö och jag säger som det är, FUCK MFF, ja jag "håller på dom i allsvenskan" men Zlatan är och kommer alltid vara större än MFF. Summan han såldes för var startskottet på nya MFF, reklamen som han gör för MFF och Malmö stad är ovärderlig. Doppa statyn i äkta guld och anställ vakter som vaktar kungens staty 24/7, döp om stadion till Ibra-Stadion och döp om malmös bästa adress till zlatangatan (typ gibraltar-gatan eller carlsgatan). Dessutom minsta vandalisering mot kungens egendomar, gator osv bör resultera i 5 års fängelse UTAN rättegång!
Zlatan större än MFF? MFF hade framgångar långt innan Zlatan, och kommer troligen att finnas när Zlatan är begraven och minnet av honom tynar bort. MFF är en hel stads lag. Zlatan är en man som bara bryr sig om sig själv och sin självbild. Han är en miljardär som gör reklam för spelbolag, och från och med nu är han persona non grata i Malmö.
Han sa att statyn var till dem som kände sig utanför, som inte passade in. Så många gånger har jag hört från folk på högerkanten att "såna som han" söndrar vårt samhälle genom sin brist på solidaritet och samhörighet med det samhälle de lever i. Nu spelar han dem rakt i händerna, och gör det samtidigt ännu svårare för såna som "inte passar in" att slippa misstänkliggöras och få bli en del av något.
Hammarby har dock dragit en jävla nitlott. Det är bara att se hur Zlatan försöker stjäla showen till varje pris, genom hela sin karriär. Han kan mycket väl förvandla hela klubben till cirkus Zlatan, särskilt om han slutar spela och bara får mediautrymme genom Bajen. Han är dessutom dum som en akvariefisk, så han kommer inte att ha så mycket idéer och erfarenheter att dela med sig av. Men visst, de kommer att få en hel del publicitet, och kan säkert på kort sikt dra till sig en och annan sponsor.