2018-07-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
I Milan alltså? Känns det inte som att det "tog fart" mer i PSG. Jag menar, i Milan var han ändå omringad av stjärnor och ikoner och hade inte alls den ledarrollen han senare fick i Paris.

Jag tycker han började i Milan och sedan har det bara blivit värre och värre med åren.
Citera
2018-07-15, 23:07
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
"Ändå" antyder att det finns en motsättning mellan att Zlatan inte är med och att det blir bra resultat. Jag tror snarare på motsatsen.

Är Zlatan förste straffläggare i Galaxy precis som han brukar tillåtas vara i alla sina lag? Det är en mycket underskattad faktor i hans målproduktion.
Ja, jag tänkte att det är ett avbräck i och med att Zlatan har varit i god målform senaste månaden. Annars är det inte anfallsspelet som Galaxy främst behöver jobba på och jag tror verkligen inte att det viktigaste för att laget ska vinna är att Zlatan är på plan, dock heller inte motsatsen som du tror.

Han slog straffen i senaste matchen han var med, så det verkar vara fallet. Inte direkt häpnadsväckande med tanke på att han är en erfaren och väldigt bra straffskytt. Underskattad? Det är väl allmänt känt att han har slagit och gjort mål på en mängd straffar i karriären.
Citera
2018-07-15, 23:38
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Underskattad? Det är väl allmänt känt att han har slagit och gjort mål på en mängd straffar i karriären.

Varav en del är stulna som i fallet med Kim Källström

Att bokstavligt stjäla en straff är extremt. Så beter man sig inte. Läs gärna vad sportnorden12345 hade att säga om detta i en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Att som 21-åring gå emot landslagets regler och sno en straff i en EM-kvalmatch är faktiskt rätt anmärkningsvärt, det hade varit oacceptabelt i alla länder..

Det är en stor skillnad mot i EM 2004, där "Henke" godkänner hans fråga och han får göra ett straffmål mot Bulgarien..

Vid detta tillfälle har inte Källström godkänt någonting, han tar bara bollen, skiter i landslagets regler och sätter jaget före laget, redan vid 21 års ålder.

Min huvudpoäng var att när man jämför hans målskörd med till exempel Sven Rydell eller Gunnar Nordahl så bryr sig inga Zlatan-apologeter om att ens undersöka huruvida de senare var straffläggare för Sverige. Man bara brölar på med "wöööh målrekord wöööh" helt hjärndött.

Samma sak när hans målstatistik i klubblag jämförs med andra spelare som inte är förste straffläggare. Det är väl ingen slump att så fort han inte var straffläggare (Barcelona) blev det bara 16 sorgliga ligamål trots att han var omgiven av kanske historiens bästa lag.
Citera
2018-07-15, 23:48
Medlem
LordLancasters avatar
Förresten, 2 av de där 16 sorgliga ligamålen var tydligen på straff ändå, så bara 14 deprimerande mål skrapade han ihop. Gissa rubriken på YouTube-videon som kom upp när jag googlade detta?

Citat:
Messi Scores a Hat Trick, Zlatan Misses Clear Chances, and Messi Gives Ibra a Penalty

Hahaha! Bra sammanfattning av Zlatan
Citera
2018-07-16, 09:41
Medlem
Citat:
"Benzema should be at the World Cup, not Deschamps" - Zlatan Ibrahimovic

Väntar fortfarande på att detta ska tas upp av media, Z sitter alltså i en TV-studio uppklädd i kostym som någon expert innan VM och "sågar" Deschamps, samt förklarar hur man ska bygga ett fotbollslag..

Deschamps är för mycket gentleman, han låter resultaten tala, men någon borde ifrågasätta Z fotbollskunskaper?

Vid 36 års ålder och flera år som lagkapten i svenska landslaget verkar han fortfarande inte ha en susning om hur man bygger ett lag, detta trots att han ägnat ett helt liv åt en lagsport, det är helt anmärkningsvärt..
Citera
2018-07-16, 10:21
Medlem
Inte kan snubben hylla spelare rakt av heller, utan att det finns en baktanke om att lyfta fram sig själv också..

Att Pogba som nu tagit Frankrike både till VM-guld & U-20 VM-guld ska bli kallad Z "lärjunge" blir mest humor, vad har Z lyft svenska landslaget till för höjder?

När han ska hylla Jannes lag efter VM, så lyfter han fram att alla i laget förtjänar "egopriset" Guldbollen detta år? För mig finns det en solklar baktanke med detta, då alla ska veta att Z har "jättemånga" guldbollar och fortfarande står på toppen..

Har gjort liknelser med hockeyn förut och det blir så tydligt, att "Foppa", Sundin, Lidström, Näslund, Alfredsson, Sedinarna, Lundqvist, Karlsson, Hedman osv.. skulle börja räkna Guldpuckar, Guldhjälmar och individuella priser inbördes å snacka upp detta som något avgörande är helt otänkbart..

Hur i helsike kan Guldbollen blåsts upp till dessa proportioner? Hur ofta får vi höra damspelare skryta om sina Diamantbollar?

Min teori är att Z vet att han misslyckats rätt rejält med landslaget, iaf jämfört med den nivå han själv höjer upp sig till..

Därför fokuserar han så in i helsike på Guldbollen & målrekordet, vilket en spelare som lyckats med landslaget förmodligen aldrig skulle sätta upp på piedestal.. Ta t.ex. Forsberg, Sundin & Lidström, klart att de värderar OS-guld, VM-guld & Stanley Cup-titlar högre än guldpuckar och guldhjälmar..

Vem bryr sig egentligen om individuella priser som bara glädjer en själv, när man kan vinna titlar och medaljer för sitt land å glädja stora som små i hemlandet?

Zlatan (när han var lagkapten i landslaget): "Sverige är ett litet fotbollsland, vi ska vara nöjda att vi ens går till mästerskapen"..

Z (när han slutat i landslaget): "Det är ingen bragd att ta sig till VM, för mig har det inte ens börjat än. Att ta sig till VM är en självklarhet, enligt mig. För mig är det en bragd att vinna VM"..

Så mycket bullshit, min känsla är att inte ens ville se landslaget lyckas.. Ju längre Sverige gick desto mer pressad verkade karl'n och började snacka upp Sverige till VM-guld osv., kändes mer för att sätta press på laget, när landslaget rykte, så verkade allt vara frid och fröjd för "superegot", berömmen haglade helt plötsligt till höger och vänster..

Berg blev lite syndabock, en del började ropa på Zlatan och han slapp att en hel värld istället för att enbart ifrågasätta, skulle se "lejonet" mer som ett skämt, vilket hade skett om Sverige vunnit VM..

"Henke" Larsson var knäckt över förlusten mot England, iof sig bra polare med Granqvist och tränat Krafth, men ändå.. Att Z skulle reagera på det sättet finns inte ens på kartan..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-07-16 kl. 10:52.
Citera
2018-07-16, 10:35
Medlem
Citat:
Inte kan snubben hylla spelare rakt av heller, utan att det finns en baktanke om att lyfta fram sig själv också..

Att Pogba som nu tagit Frankrike både till VM-guld & U-20 VM-guld ska bli kallad Z "lärjunge" blir mest humor, vad har Z lyft svenska landslaget till för höjder?

När han ska hylla Jannes lag efter VM, så lyfter han fram att alla i laget förtjänar "egopriset" Guldbollen detta år? För mig finns det en solklar baktanke med detta, då alla ska veta att Z har "jättemånga" guldbollar och fortfarande står på toppen..

Har gjort liknelser med hockeyn förut och det blir så tydligt, att "Foppa", Sundin, Lidström, Näslund, Alfredsson, Sedinarna, Lundqvist, Karlsson, Hedman osv.. skulle börja räkna Guldpuckar, Guldhjälmar och individuella priser inbördes å snacka upp detta som något avgörande är helt otänkbart..

Hur i helsike kan Guldbollen blåsts upp till dessa proportioner? Hur ofta får vi höra damspelare skryta om sina Diamantbollar?

Min teori är att Z vet att han misslyckats rätt rejält med landslaget, iaf jämfört med den nivå han själv höjer upp sig till..

Därför fokuserar han så in i helsike på Guldbollen & målrekordet, vilket en spelare som lyckats med landslaget förmodligen aldrig skulle sätta upp på piedestal.. Ta t.ex. Forsberg, Sundin & Lidström, klart att de värderar OS-guld, VM-guld & Stanley Cup-titlar högre än guldpuckar och guldhjälmar..

Vem bryr sig egentligen om individuella priser som bara glädjer en själv, när man kan vinna titlar och medaljer för sitt land å glädja stora som små i hemlandet?

Tänker på hur många inlägg du har lagt här, du verkar vara helt oförståendes till Z beteende, vad fan liksom? Är han helt skadad tänker du?

Hur orkar man ens lägga ner så mkt tid på Z? Fattar du inte att det är pöbeln (sådana som dig) som han njuter ut i fingerspetsarna att provocera?
Citera
2018-07-16, 10:46
Medlem
Jag har en PSG-Zlatan tröja (från 2015). Är ni avundsjuka?
Citera
2018-07-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Jag har en PSG-Zlatan tröja (från 2015). Är ni avundsjuka?
Zlatan har inte burit min skjorta alltså.
Citera
2018-07-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Tänker på hur många inlägg du har lagt här, du verkar vara helt oförståendes till Z beteende, vad fan liksom? Är han helt skadad tänker du?

Hur orkar man ens lägga ner så mkt tid på Z? Fattar du inte att det är pöbeln (sådana som dig) som han njuter ut i fingerspetsarna att provocera?

Fotboll är en lagsport, Sveriges sämsta världsranking någonsin är när "våran överlägset bäste spelare" leder laget..

Jag gillar att vinna, tycker inte om att förlora, då är det naturligt att man ifrågasätter klimatet, när man hyllar den sämste ledaren vi någonsin haft i ett fotbollslandslag, resultaten talar för sig själva..

Jämför N'Kante och Z, vem lyfter sina lag och vem sänker sina lag?

Ja, jag tror Sverige varit ungefär på samma nivå som nu tidigare också, om inte Z varit ledande spelare i landslaget under de senaste åren..

Vinster mot Spanien & Holland utan Z under denna period talar sitt tydliga språk.. Om man mer ser fotboll som ett schackspel på ett grönt fält och inte stirrar sig blind på individuella cirkusnummer eller FIFA-rating, så förstår man bättre..

När man även har ett stort idrottsintresse överlag och har sett genom åren hur framgångsrika landslag fungerat och vad som varit deras nycklar, så blir det inte direkt svårt att se hur dålig Z är för laget..

Kurre Hamrin: "Zlatan spelade bara för sig själv och han fick laget att spela för honom också"..

Jannes brorsa: "Visst är Z en bra spelare, men han är också en lagförstörare"..

Två korta citat från personer som har koll och vet vad de snackar om, tyvärr vågar inte fler ta bladet från munnen och säga sanningen..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-07-16 kl. 11:22.
Citera
2018-07-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo

Om en spelare sänker ens landslag totalt under många år, sedan skryter om det och hyllas för sina insatser, så är de väl klart att man har lite åsikter..

Vinner Sverige är jag nöjd, det är inte mer än så, sedan är det väl rätt självklart att det blivit mycket fotbollssnack i VM-tider..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-07-16 kl. 11:34.
Citera
2018-07-16, 11:56
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Fotboll är en lagsport, Sveriges sämsta världsranking någonsin är när "våran överlägset bäste spelare" leder laget..

Jag gillar att vinna, tycker inte om att förlora, då är det naturligt att man ifrågasätter klimatet, när man hyllar den sämste ledaren vi någonsin haft i ett fotbollslandslag, resultaten talar för sig själva..

Jämför N'Kante och Z, vem lyfter sina lag och vem sänker sina lag?

Ja, jag tror Sverige varit ungefär på samma nivå som nu tidigare också, om inte Z varit ledande spelare i landslaget under de senaste åren..

Vinster mot Spanien & Holland utan Z under denna period talar sitt tydliga språk.. Om man mer ser fotboll som ett schackspel på ett grönt fält och inte stirrar sig blind på individuella cirkusnummer eller FIFA-rating, så förstår man bättre..

När man även har ett stort idrottsintresse överlag och har sett genom åren hur framgångsrika landslag fungerat och vad som varit deras nycklar, så blir det inte direkt svårt att se hur dålig Z är för laget..

Kurre Hamrin: "Zlatan spelade bara för sig själv och han fick laget att spela för honom också"..

Jannes brorsa: "Visst är Z en bra spelare, men han är också en lagförstörare"..

Två korta citat från personer som har koll och vet vad de snackar om, tyvärr vågar inte fler ta bladet från munnen och säga sanningen..

De citaten av Kurre Hamrin och Jannes brorsa var verkligen mitt i prick.

Och har Zlatan sagt att Pogba är hans lärljunge?? Arrogansen vet inga gränser. Innan de ens hamnade i samma klubb hade ju Pogba radat upp Serie A-guld på löpande band och spelat CL-final (vilket Z aldrig varit i närheten av). Vid Pogbas övergång var han världens dyraste spelare. Och sen när han vinner VM-final kraxar Zlatan patetiskt från andra sidan Atlanten om att Pogba var hans lärljunge.

Börjar mer och mer misstänka att folk tycker han är patetisk men "låter honom hållas". Lite som när den största mobbaren på skolgården sjunger Ace of Base på roliga timmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in