2019-11-28, 11:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Intressant att LW ville byta till ett kvinnligt målsägandebiträde. Möjligen hade hon en känsla av att en kvinna kunde ha helt andra förutsättningar än en man att förstå hennes situation.

Tydligen fick hon då byta ut det manliga målsägarbiträde mot ett kvinnligt. Även den manlige åklagaren Mats Berg (han som lade ned ärendet med bilincidenten) har sedan bytts ut mot den kvinnliga åklagaren Åsa Hiding. Den manlige domaren Lars-Erik Hult (som kanske inte imponerades tillräckligt av anmälningarna och ljudinspelningarna) byttes ut mot den kvinnliga domaren Ulla Gustavsson.

Kanske en förutsättning för att ett åtal nu skall kunna väckas är att det går att få garantier för att det blir kvinnliga nämndemän i en rättegång?

Ibland handlar det kanske mer om personkemin, än om manligt kvinnligt?
Men helt klart är det att L*ena uttryckt just önskemål om ett kvinnligt målsägarbiträde. Det kan ha känts bekvämare för henne.

Men att sedan dra för stora växlar på kvinnliga/manliga domare/åklagare/rådmän/nämndemän det tror jag är vanskligt. Jag tror att det handlar mer om personens kunskaper/inre mognad/personlig och yrkeserfarenhet än om genus på personerna.
T ex verkade ju T*ny Mö*rk, kriminaltekniker i Örebro vara kritisk till hur polisen prioriterade vilka ärenden och platser som de skulle ut på och göra kriminalteknisk undersökning på när det gällde brott vid våld i nära relation.

Samtidigt kan det kanske finnas en övervikt av kvinnor som jobbar inom rättsväsendet som har intresserat sig särskilt för just detta, då den största andelen av sådana brott sker mot just kvinnor.

Men att dra en slutsats att alla eller nästan alla män eller tvärtom, alla kvinnor har en viss inställning i frågan, det tror jag är helt fel.
Citera
2019-11-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
-Hur desperat är man om man letar halmstrån i mytomanen JMs rappakalja?
Diskussionen om att SD sägs haft nyckel till LW och bilincidenten är två olika händelser som JM fantiserat ihop till en.

-Han har gjort det flera ggr i denna tråd och många ggr i andra, Ni kan väl åtminstonde kolla hans posthistorik innan ni svultna sväljer betet? Vad som är underligt är att trådmarodören inte byter nick när han blivit avslöjad.

I bilincidenten ville LW bjuda på kaffe & bulle och prata och hur åtråvärt det än är så är det bara önske-fantasier att SDs nobbande till kaffe var ett kamouflage över hans ovilja att lämna tillbaka en nyckel.

Om ni ändå ska fantisera så är det många ggr troligare hon ville knulla än få tillbaka en nyckel.

Varför skulle jag byta nick ?

Du kan vända och vrida på detta tills du blir gråhårig och inte längre orkar med dina dagliga bröstpass, så är faktumet sådant att SD hade en dörrnyckel till LW:s bostadsrätt vilka fler än jag känner till, och att LW skulle ha suttit inom SD:s bil mitt i sena natten för att tjata till sig ett samlag, ett sådant idiotiskt påstående kan endast komma ifrån dig och ingen annan.

Det är mycket, mycket troligt att den mordmisstänkte SD på sannolika skäl, är den personen som bringade livet om LW, och jag är dessutom mycket övertygad om att SD kommer att dömas för mordet på LW.

Först var du tvärsäker på att SD var Gärningspersonen, sedan därefter var du tvärsäker på att NW var Gärningspersonen, nu har du på nytt ändrat dig och är plötsligt säker på att HD är Gärningspersonen, vem eller vilken person blir nästa Gärningsperson ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-28, 11:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Varför skulle jag byta nick ?

Du kan vända och vrida på detta tills du blir gråhårig och inte längre orkar med dina dagliga bröstpass, så är faktumet sådant att SD hade en dörrnyckel till LW:s bostadsrätt vilka fler än jag känner till, och att LW skulle ha suttit inom SD:s bil mitt i sena natten för att tjata till sig ett samlag, ett sådant idiotiskt påstående kan endast komma ifrån dig och ingen annan.

Det är mycket, mycket troligt att den mordmisstänkte SD på sannolika skäl, är den personen som bringade livet om LW, och jag är dessutom mycket övertygad om att SD kommer att dömas för mordet på LW.

Först var du tvärsäker på att SD var Gärningspersonen, sedan därefter var du tvärsäker på att NW var Gärningspersonen, nu har du på nytt ändrat dig och är plötsligt säker på att HD är Gärningspersonen, vem eller vilken person blir nästa Gärningsperson ?

Mvh/ @JokerMannen

Om du ska skriva sagor så är det bra att
ha koll på tiden.
Varför väntade LW ett år med att byta lås
om bilbråket handlade om att hon ville ha
tillbaka sin nyckel?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-28 kl. 11:23.
Citera
2019-11-28, 11:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Diskussionen om att SD sägs haft nyckel till LW och bilincidenten är två olika händelser som JM fantiserat ihop till en.

-Han har gjort det flera ggr i denna tråd och många ggr i andra, Ni kan väl åtminstonde kolla hans posthistorik innan ni svultna sväljer betet? Vad som är underligt är att trådmarodören inte byter nick när han blivit avslöjad.

I bilincidenten ville LW bjuda på kaffe & bulle och prata och hur åtråvärt det än är så är det bara önske-fantasier att SDs nobbande till kaffe var ett kamouflage över hans ovilja att lämna tillbaka en nyckel.

Om ni ändå ska fantisera så är det många ggr troligare hon ville knulla än få tillbaka en nyckel.

Hur vore det att argumentera utan ständiga kräkningar och nedsättande ord om medskribenter och offret?
Min egen erfarenhet är att personer som ständigt måste trampa på andra för att häva sig själva har ett dåligt självförtroende och självkänsla.

Eller kan det rent av vara så att argumenten inte håller måttet? De måste stärkas (bröstas upp) för att "verka" hållbara?

Du fantiserar ju själv mest hela tiden om att t ex fikat betydde något helt annat? Önsketänkande från din sida? Vi argumenterar inte så som du gör, men om man vänder på steken så hamnar vi där.

Nyckelfrågan har kommit upp från Sh.Holmes och vad som hände i bilen, det vet bara SD, L*ena (och du).
Det handlade om den ojämna synen på förhållandet enligt Mikael Nykvist. Det kan alltså ha handlat m nyckeln. Det kan ha handlat om deras relation som aldrig mynnade ut i de löften som SD kan ha gett LW, det kan ha handlat om att L*ena var trött på det fula dubbelspel SD förde mot båda parter.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Trots allt tyder dörren på att LW kan ha tvingats/ släpats ut och ner till planket, samt att mördaren INTE återvänt till bostaden för då borde hin stängt den efter sig.

Det tyder även på att LW öppnat dörren för någon hon kände, då hon knappast skulle öppna för vem som helst kl 2330.
Knappast försumbart.
Men tror man inte på evolutionen så tror jag inte man kan övertyga dig med någonting överhuvudtaget.

Ytterligare en intressant aspekt med dörren är att SD hade nyckel till det gamla låset men att LW bytt låset mellan 2017 och 2018-02.
Slumpen? Knappast skulle jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nja klart är iaf att hon bytte lås under vintern 2017-18 från ett nyckellås till ett med tagg. De uppgifter jag fått var det för att SD inte lämnade tillbaka den nyckel han hade.

Tror inte man byter för skojs skull heller, de där låsen är rätt dyra, särskilt för en singelmamma som varit sjukskriven länge.(Ben olyckan)
Citera
2019-11-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om du ska skriva sagor så är det bra att
ha koll på tiden.
Varför väntade LW ett år med att byta lås
om bilbråket handlade om att hon ville ha
tillbaka sin nyckel?

Det handlar om två olika tillfällen beträffande en nyckel, själva låsbytet ägde rum först efter det att LW hade besökt sin vän och för vederbörande då bland annat berättat att det hade skurit sig riktigt rejält mellan henne och SD. Sedan skall jag berätta för dig, att ett av LW:s barn har med egna ögon sett när SD gett LW örfilar i samband med bråk dem emellan.

Det som jag ovan skrivit är något som jag absolut känner till och vad du sedan tror är fullständigt oviktigt för mig.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-28, 12:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Alltså anser även du att LW hade rätt att sitta kvar i bilen om hon ville ha tillbaka sin hemmanyckel. Eftersom du är tveksam till att fallet hade lagts ner i så fall.

Vi får väl se om FUP i fallet kan ge någon närmare klarhet i just denna specifika incident eller om den är helt ointressant för själva mordet.

Självklart skämdes hon inför polisen att hon gett en gift man en nyckel och drog därför en lögn om kaffe och bullar. Säkert var hon rädd att det skulle komma fram till HD och genom anmälan. Hon ville bara ha upprättelse för den förnedrande misshandeln, samt sätta stopp för hans möjligheter att ta sig in när som helst.

Sen bytte hon till kodlås med tagg. Kanske inte var ett lätt beslut. Det kostar att byta lås.
Citera
2019-11-28, 12:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det handlar om två olika tillfällen beträffande en nyckel, själva låsbytet ägde rum först efter det att LW hade besökt sin vän och för vederbörande då bland annat berättat att det hade skurit sig riktigt rejält mellan henne och SD. Sedan skall jag berätta för dig, att ett av LW:s barn har med egna ögon sett när SD gett LW örfilar i samband med bråk dem emellan.

Det som jag ovan skrivit är något som jag absolut känner till och vad du sedan tror är fullständigt oviktigt för mig.

Mvh/ @JokerMannen

Enligt StHolmes så byttes låset ut någon
gång innan 02-2018.
Enligt dig så ska LW innan dess ha
berättat för sin vän att det hade skurit sig
riktigt rejält mellan henne och SD.

Ändå sökte hon senare upp SD vid
Tummetott-eventet och fredagen 13/5 2018
när de FTFade ihop.
Om det skurit sig så rejält mellan dem så
kanske det hade varit bättre att undvika
honom?

Varför anmälde hon inte SD för örfilarna?
Om hon t.o.m. hade vittne?
Varför fortsatte hon att träffa honom?
Citera
2019-11-28, 12:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Självklart skämdes hon inför polisen att hon gett en gift man en nyckel och drog därför en lögn om kaffe och bullar. Säkert var hon rädd att det skulle komma fram till HD och genom anmälan. Hon ville bara ha upprättelse för den förnedrande misshandeln, samt sätta stopp för hans möjligheter att ta sig in när som helst.

Sen bytte hon till kodlås med tagg. Kanske inte var ett lätt beslut. Det kostar att byta lås.

Hon ville ju att HD skulle få veta!
Genom anmälan så fick LW som hon ville.

Så varför väntade hon ett år med att byta
lås?
Citera
2019-11-28, 12:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

En ny låscylinder kostar 269:- på
Bauhaus. Det hade säkert hennes
föräldrar gärna hjälpt henne med om hon
berättat för dem om sitt problem.
Citera
2019-11-28, 13:18
Medlem
Manipulatören rände kanske in och ut i LW:s hem när hon skadat benen jan -18 och han suktade efter närhet p g a kvinnan hemma var iskall?

LW fick nog och bytte lås? HD fick nog och ville ha skilsmässa? - Oj nu blir det svårt, tänkte SD?
Citera
2019-11-28, 13:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Ja, alltså... JM har ju suttit i andra trådar här på forumet och ljugit förr... Det är bara att kolla på hans tidigare posthistorik... Kolla den, innan ni sitter och tar parti för JM...

Men sen borde normalt funtade människor också fatta att mycket av det JM säger i den här tråden, är rent svammel och fantasier... Som han sedan lägger fram som fakta! Bevisbördan ligger hos honom, och han har inte bevisat ett skit!

Sedan har jag bl.a fått PM gällande denna JM av flera andra... Nu senast att man skulle vara försiktig med att kritisera JM, och inte bli för upprörd, eftersom han då massanmäler dina inlägg som kritiserar honom... Jo, jag har märkt det!

Jag kunde dock inte bry mig mindre... Jag tänker inte låta JM oemotsagd sitta här och smutsa ner tråden med sitt ljugande... Det är dock uppenbart att människan inte är frisk! Han kanske inte rår för det, och har säkert svårt att skilja på fantasi och verklighet... Oavsett vad, blir man oerhört irriterad på människan och hans ljugande!

Jag säger det igen... Kolla JokerMannens TIDIGARE posthistorik i andra trådar, innan ni sitter och försvarar honom!

Postat 2017-08-22, 10:14
Citat:
Hej Draifos 》Jag är bara en vanlig och enkel skolpojke på 22 år som fortfarande sitter i sandlådan och leker med hink och spade och försöker så gott jag kan , att bygga upp fina Norrbottniska MánGårdsByggnader i sand ,fast så bra blir dom ju inte. Jag lider bland annat av dyslexi och lite lätt ADHD som exempelvis Nils Christian Hjort. Du skall inte ta en sådan SPOILER-MAN som jag på fullständigt allvar , jag är bara en simpel liten lögnare som bara vill ställa till jävel-skáp och sprida ut dimridåer. Jag äger absolut inte några RättsMedicinska Obduktions-bilds-fotografier , bara i min egen fantasi-värld , och jag äger heller ingen video-inspelnings-tejps-kopia , då gjord av polisen Fredagen den 16/4 År 2004 , den video-inspelnings-tejpen finns bara i min egen fantasi. Jag äger heller , och överhuvud taget inte en enda sida av några slags förundersöknings-dokument. Bäste Draifos , du skall absolut inte ta en sådan som mig på allvar , jag är endast en liten simpel lögnare som inte kan skilja på verklighet och fantasi. Jag träffar en Psykiatriker en gång i veckan och går i terapi för att få lära mig hur man skiljer mellan fantasi och verklighet. Jag hoppas för min egen skull att jag kommer till insikt med detta någon gång i framtiden.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.

Postat 2017-08-22, 11:04
Citat:
Niklas-P 》Du tro väl inte , att jag överhuvud taget kan vara KONSTRUKTIV , Nej min gode man , jag kan bara vara det motsatta , DESTRUKTIV. Om du och jag skulle tråd-diskutera om att få mig att bli KONSTRUKTIV , ja ! då skulle jag bara kunna låta deklarera = ATT DESAVOUERA. Tänk på det i fortsättningen min gode Niklas-P att jag är endast en DESINFORMATIONIST , och det är precis vad min Psykiatriker säger till mig att jag är , han har nämligen läst alla mina inlägg på tråden som jag har skrivit , men han jobbar på att kunna lära mig att skilja på fantasi och verklighet , tror du att han kommer att lyckas ?

Hälsningar från J-M ? ? ? Ps. Läs utifrån vad jag tidigare skrev. Jag skojar varken om KálaMarksMordet eller Lindberg ? ? ? Jag berättade om att jag är en liten simpel lögnare som inte skall tagas på allvar. Ds.

(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004. Kaj Linna dömd 2005, frikänd 2017.

Har full förståelse för dina problem men konsekvenserna blir att tråden hamnar i ständiga återvändsgränder då engagerade medlemmar hungrar efter nya uppgifter i detta mycket intressanta fall. Personligen har jag överseende med dina uppgifter men problem uppstår då dom anammas av flera medlemmar som sanningar så eroderar dom tråden.

Ett axplock
Du har i detalj beskrivit hur GM började med att krossa LWs knäskålar.
Du har skrivit att ett bollträ som saknas av fam Wesström har användts vid mordet.
Du har gett intryck av att ha tillgång till LWs dagboksanteckningar.
Du påstår att 3 st bevis plus ett vittne ligger till grund för SD senaste häkning.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-28 kl. 14:12.
Citera
2019-11-28, 13:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Så SD knoggnuggade LW för att hon ville idka samlag? Vad hände med ett enkelt,Nej jag har inte lust ikväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in