2019-11-21, 13:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Av artikeln uppfattar jag det som att han har trakasserat henne ordentligt. Så det som skrivits innan av dem som kände L, att det finns mer, tycks ju stämma

Vad i artikeln gör att du uppfattar att det förekommit trakasserier under deras samtal?
Citera
2019-11-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ser på rubrikerna i NA att det ser mörkt ut för SD.

Har det publicerats vilket nytt åtalsdatum som gäller efter ÅH begäran om 4 veckors åtalsförlängning p g a av att den löpande delgivningen fortgår?

Jag har skrivit det förut: -Digitala och mobila spår blir MGM:s fall i fallet....

Enligt dagens artikel i na är det nya datumet 19/12.
Citera
2019-11-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Enligt dagens artikel i na är det nya datumet 19/12.

Tack då var det fyra veckor ändå.
Citera
2019-11-21, 13:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Tack då var det fyra veckor ändå.

Hur stor är chansen att det blir åtal strax innan jul den 19/12?
Det blir nog tyvärr nästa år som Luxors förutspådde.
Hade varit spännande läsning annars under julferierna.
Citera
2019-11-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur stor är chansen att det blir åtal strax innan jul den 19/12?
Det blir nog tyvärr nästa år som Luxors förutspådde.
Hade varit spännande läsning annars under julferierna.

Det tror jag också.
Citera
2019-11-21, 14:11
Medlem
Champagneoclocks avatar
Efter att ha läst NA så uppfattar jag det som LW har spelat in en massa samtal mellan henne och SD.
Citera
2019-11-21, 14:19
Medlem
Honan6s avatar
Jag såg att S-J kallar mina ned- och/eller uppräkningar för "knäpp-räkningar". Så länge det går ytterligare en misstänkt fri, så hoppas jag att mina påminnelser med tidräkning kan irritera djupt gömda samveten hos dem som vet något om mordet.

S-J har återkommande ägnat sig åt att vanhedra offret på ett utstuderat sätt, men hen har ändå mage att ifrågasätta mina bildmanipulationer av det tidigare så nöjda paret SD och HD. Bilderna är menade att ses som karikatyrer av det som de har visat upp i sina GC-loggar - där det tydligt framgår att de vill visa hela världen vilket toppenliv de lever efter att LW hittats mördad.
S-J jämför mina bilder med förtal och lyfte in en text/länk om misshandlaren Örj*n Ramb*erg! S-J glömmer tydligen vad han har ägnat sig åt i denna tråd.

Det finns indikationer på att några av mina postningar faktiskt påverkade SD som via sitt GC-konto har gjort direkta passningar till tråden och på tal om "knäpp-räkningar", så minns nog flera när han lade ut en nedräkning med 3 likadana bilder inför ett event www.bildtagg.se/bild/5c73qboe0ei6eizwkd4jz9o När det påtalades i tråden tog han snabbt bort bilderna.

Vi har serverats många exempel på passningar till tråden och en finns i en SD-logg för ett event 30/5 -19 där han lagt ut en bild på en förkolnad bit i handen och skrivit "Bevismaterial 1A. Är värdig en logg nu!" Varken bilden eller dess text hade relevans till den långa eventloggen där han även passar på att berätta lite om sin uppväxt i Västerås och hur han i stort sett bodde vid Lögabadet http://coord.info/GLZ2040A
Han gav alltså tråden lite "kött" på benen eftersom hans bakgrundshistoria hade efterfrågats i tråden.

Den grandiose superhjälten som trott sig kunnat kontrollera LW till tystnad vann inte. Hon låg steget före honom och garderade sig med en röstinspelnings-app i mobilen? Den tilltalade kommer nog att titta ned i bordet och snyfta i rättssalen när ljudinspelningar med honom och LW spelas upp och alla får höra hur den onda sidan låter?

---------
86 dagar sen SD hämtades in

Åklagaren har begärt ytterligare förlängning, SD motsatte sig inte. Nytt åtalsdatum 19/12

HD är fortfarande Skäligen misstänkt för inblandning i mordet

555 dagar sen L*ena mördades

:::::::::::

Länk till inlägg med sammanfattande info
www.flashback.org/sp69225469

( Jag hann igår snabbt se att S-J:s kompis "shrinken" tyckte att jag skulle behöva en RPU med anledning av mina bildmanipuleringar. Tyvärr hann jag inte svara )
Citera
2019-11-21, 14:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Efter att ha läst NA så uppfattar jag det som LW har spelat in en massa samtal mellan henne och SD.

Ja, det går inte att få fram på annat sätt via teleop?

Det står även att de har samtal mellan SD och en annan person. Troligtvis från när polisen hade avlyssning på honom? Kan det ha varit med HD därav hennes häktning?
Citera
2019-11-21, 14:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Några citat om bevisläget för närvarande:
Citat:
/.../
Den misstänkte mannen har sedan i oktober börjat få ta del av den bevisning som finns mot honom. Han har fått ta del av 2377 sidor med bland annat förhör, teknisk utredning och beslagsprotokoll.
/.../
Låter bra att den misstänkte (och domstolen) har börjat få ta del av bevisningen nu, han har trots allt varit misstänkt i ett och ett halvt års tid. Det är väl ganska säkert att det blir ett beslut om fortsatt häktning idag då?
Senast redigerad av Draifos 2019-11-21 kl. 14:28.
Citera
2019-11-21, 14:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Låter bra att den misstänkte (och domstolen) har börjat få ta del av bevisningen nu, han har trots allt varit misstänkt i ett och ett halvt års tid. Det är väl ganska säkert att det blir ett beslut om fortsatt häktning idag då?

Han är fortsatt häktad till 19/12.
Citera
2019-11-21, 14:36
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ja, det går inte att få fram på annat sätt via teleop?

Det står även att de har samtal mellan SD och en annan person. Troligtvis från när polisen hade avlyssning på honom? Kan det ha varit med HD därav hennes häktning?
Det tror jag är avlyssning mellan SD och HD under tiden de båda var frifotade. Nej, det lagras inga samtal hos teleopertören så det är nog LW som spelat in samtal med SD för ha som framtida bevis om något skulle hända, hot eller trakaserier.
Citera
2019-11-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det tror jag är avlyssning mellan SD och HD under tiden de båda var frifotade. Nej, det lagras inga samtal hos teleopertören så det är nog LW som spelat in samtal med SD för ha som framtida bevis om något skulle hända, hot eller trakaserier.

Tycker dom borde ha fattat att dom eller i alla fall SD va avlyssnad, men
det vore ju bra om dom har glappat loss där.

Likadant om han har hotat LW i samtal, han borde ha lärt sig något efter
anmälan om ofredande, men han kanske inte har mer bakom pannlampan.

Nu lär det inte räcka till en morddom, men det kan tala till hans nackdel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in