2019-09-02, 14:38
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Kan ju vara så att paret har korresponderat via kontantkort vid viktigare spörsmål, blivit oförsiktiga och fyllt på kontantkortet via bankkontot. Därav bevispåsekuvertet polisen kom ut med från SD:s hus. Flickorna har kanske registrerade nummer. Så vem har kontantkort? *funderar lite*
Citera
2019-09-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
där måste jag hålla med dig SM.
Det som kan tala för tesen att LW fortfarande ville träffa SD är att det kan ha gjort det lättare att få ut henne mitt i paketinslagning, om SD hört av sig - då det är en detalj som annars är lätt oförståelig (vem eller vad som fick henne att gå ut så pass sent och mitt i paketinslagning).
Andra saker vi fått till oss är att LW träffat/umgicks med en ny man som hon också skulle resa till Norge med (konstigt dock att han fullföljer resan, eller gjorde han inte det?).

Jag lutar åt att båda hade svårt att avsluta helt. Jag tror absolut på info om att SD hotat, trakasserat och LW hade otaliga anledningar till att hålla avstånd men när hon gjorde det så pockade han och när det passade honom att välja familjen så kanske LW var där och petade.

Jag tror också på uppgiften om att SD förhört sig runt om vad folk vet och tror, att han läst här, att han gett diskreta och subtila signaler och medd via loggar. Att HD "bara" fortsatt som vanligt och försökt hålla en låg profil förutom att hon bedyrat SDs oskuld, gett ett sken av att hon inte brytt sig om SD och LWs relation etc.
Skilsmässan, nytt boende och geografiskt läget, det intensiva umgänget sedan mordet tror jag också hör samman men tycker det avslöjar mer än vad de kanske tycker är/var smart uträknat. Hade de varit smarta så hade de hållit låg profil med GC, inte umgåtts offentligt så mycket.

Ja han kan iofs lätt fått ut LW om han var arg och hon inte ville riskera att hennes son vaknade?

Det är oklart om SD och LW avslutat sin relation flera månader tidigare eller om de bara blivit mer försiktiga pga HD raseri och igensatte osämjan dom emellan för att ingen skulle ana något alls?
Där kan LW gett sken av att hon träffat någon ny för att vilseleda alla, för HD skull?
Det är just det om de hade en relation eller inte som avgör vem av de som haft mest och störst motiv...??
SD kan ju också låtsats inför LW att han var seriös sista tiden också, det går ju inte utesluta om allt var rökridåer?

Hade de inte avsluta relationen och SD var seriös med LW, så förstår man direkt att det är HD som har största motivet. Det går inte att bortse ifrån.
Hade de avslutat relationen (dvs inte rökridå) så har givetvis SD lika mycket motiv som HD, om det i så fall var LW som tröttnat och gjort slut med SD?
Och var det SD som tröttnat på LW och gjort slut, så betyder det inte automatiskt att det var för HD skull...??? Han kan velat bli av med både LW och HD...???

Det är bara det att SD och HD tillsammans och i samförstånd, kan inte ha planerat detta under lång tid, för att de båda var seriösa och ville börja om...och bara ville få en enträgen stalkande LW att ge sig...det hade de inte behövt mörda henne för, de anmälde ens inte heller LW för något sådant, inte vad vi vet dessutom och hade räckt att bara fortsätta sitt äktenskap och ignorera LW i såna fall, de hade dessutom kunnat flytta från Hjärsta om de ville slippa ha henne nära och ägnat sig åt varann istället....!!!

Så antingen SD eller HD försökte lura den andre också, och någon av dom slog två flugor i samma smäll och ville straffa båda två tänker jag..och därför blev det just bullerplanket för att kunna lura den andre till detta..!??

Och givetvis är det bara spekulation igen dårå!!
Citera
2019-09-02, 14:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad vet du om det (det ?
Du ”tycker att JG inte hotat folk”
Känner du JG personligen?

Jag vet till 100% ju att han kartlagt och hotat folk i tråden, med som trevligast att typ ” jag vet vem du är”.

Jag har presenterat 1 bildbevis men jag har fler. Men pga av deras oro vill de inte att dessa publiceras. Läsarna i tråden får själv välja om de tror på mej eller ej.
Ditt bildbevis är här. Vilket tydligt visar att du får med osanning. Bluff och båg! Emotser gärna dina andra "bildbevis:
Frågan är varför ni har ett sånt behov att framställa er som offer när det är ni som är jägarna.
https://forumfiles.com/BdX8A54en5/19100D00-4DC4-4B06-8572-29311FA1027A_jpeg
Citera
2019-09-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om det var planerat förstår man inte hur hjärnorna på två vuxna människor kan komma till en sådan totalt idiotiskt ond slutsats att en person ska dö.
Varför inte flytta till en annan stad i stället. En ganska så mycket smartare lösning. Om HD är iblandad, varför i helvete (ursäkta kraftuttrycket) inte byta ut pekoralet till karl och gå vidare i livet.
Eller hade det slutat lika illa för henne då kanske?
Men eftersom SD inte verkar ha haft ihjäl något tidigare ex (svårt att tro att han har något iofs) av svartsjuka så tyder det väl på att HD har ett finger med i spelet.

Ja precis varför valde de inte att flytta och fokusera på varann om de nu på nytt blivit så förälskade i varann och skulle börja om???!!!!!!
Det är därför jag tror att någon i paret D lurade den andre och hämnades på båda i samma smäll, frågan är bara vem av dom som gjorde det?
HD har motiv att hämnas på båda två det förstår vi, det kan man inte komma ifrån.

SD kan ha haft motiv att hämnas på båda också, om tex LW gjort slut och han ville bli av med HD ockdå? Och varför ville då SD bli av med HD i så fall, den spekulationen finns att läsa i ett annat svar jag nyss skrev..
Spekulation som sagt är bäst att påpeka så det inte blir missförstånd!!
Citera
2019-09-02, 14:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nej absolut inte vän. Tror du måste kopiera länken för att komma in där. Tror dock att den kan vara privat för det enda jag såg var dessa välgörenhet sakerna och inget annat privat. Säg till om du inte ser det så kan jag nog ta en dump och lägga upp.

Nu är jag inte ute för att varken försvara JG eller något annat.
Vill bara inflika attt välgörenhet ha en helt annan innebörd i USA (varifrån JG kommer från början) än det har i Sverige.
Vi är väldigt vana i Sverige att vi har ett skyddsnät från samhället, vilket inte finns i USA alls på samma sätt. Många människor i USA både donerar, samlar in och arbetar med välgörenhet i olika former. Nästan ett måste om du är välutbildad och har ekonomi för det.
Citera
2019-09-02, 14:51
Medlem
Är det någon som vet vad HD:s föräldrar heter eller vad hon hette som ogift?
Citera
2019-09-02, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag inte ute för att varken försvara JG eller något annat.
Vill bara inflika attt välgörenhet ha en helt annan innebörd i USA (varifrån JG kommer från början) än det har i Sverige.
Vi är väldigt vana i Sverige att vi har ett skyddsnät från samhället, vilket inte finns i USA alls på samma sätt. Många människor i USA både donerar, samlar in och arbetar med välgörenhet i olika former. Nästan ett måste om du är välutbildad och har ekonomi för det.

Jag tror det är SDs sida som avses?
Citera
2019-09-02, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tack för länken.
Här framgår vad vi har ett göra med:

JMs CV:

Min analys på mytomani var inte så illa.

@JokerMannen:
För att komma till insikt snabbare så kan du ju börja ändra ditt språkbruk.
Kommunikation mellan människor underlättas om man håller sig till samma språk.
Ja, alltså... JM har ju suttit i andra trådar här på forumet och ljugit förr... Det är bara att kolla på hans tidigare posthistorik... Kolla den, innan ni sitter och tar parti för JM...

Men sen borde normalt funtade människor också fatta att mycket av det JM säger i den här tråden, är rent svammel och fantasier... Som han sedan lägger fram som fakta! Bevisbördan ligger hos honom, och han har inte bevisat ett skit!

Sedan har jag bl.a fått PM gällande denna JM av flera andra... Nu senast att man skulle vara försiktig med att kritisera JM, och inte bli för upprörd, eftersom han då massanmäler dina inlägg som kritiserar honom... Jo, jag har märkt det!

Jag kunde dock inte bry mig mindre... Jag tänker inte låta JM oemotsagd sitta här och smutsa ner tråden med sitt ljugande... Det är dock uppenbart att människan inte är frisk! Han kanske inte rår för det, och har säkert svårt att skilja på fantasi och verklighet... Oavsett vad, blir man oerhört irriterad på människan och hans ljugande!

Jag säger det igen... Kolla JokerMannens TIDIGARE posthistorik i andra trådar, innan ni sitter och försvarar honom!
Citera
2019-09-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det där kommer väl från HDs arbetskamrater som påstått att HD sagt det. Men har HD sagt det?

Ibland undrar jag verkligen PeterNoster hur minnet ditt är eller om du bara vill provocera??
Det är faktiskt bekräftat att HD boende genomsöktes tisdagen den 15 maj första gången. Dvs samma dag LW först saknades!!
Citera
2019-09-02, 14:57
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
B2705-18

Två personer är vid dags dato häktade för mordet på Lena Wesström.

Åtal ska vara väckt senast 27 september.

Förhör och teknisk utredning har lett fram till detta, har åklagare Åsa Hiding sagt till media.

Den på Sannolika skäl misstänkte Stef*n D*vidsson (a) = SD
Född 5/5 -74
Uppväxt i Västerås
Har teknisk utbildning från MDH
Föräldrarna lever och bor kvar i Västerås
Har tre syskon, två bröder och en syster
Arbete som projektkontrollant vid Tyr*ns AB (e)
Flyttade hem till Hann* i Örebro -97
SD på Facebook http://www.facebook.com/saabstefan
SD Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bildkomposition på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/lm3ztwxu9zyfcsilb9x9tgi
Bild på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi
Kalla fakta: www.bildtagg.se/bild/wow0xtmk2piyppvl3pgosux

Den Skäligen misstänkte Hann* D*vidsson (a) = HD som låg i skilsmässa med SD vid tiden för mordet
Född 7/9 -74
Uppväxt i Örebro
Föräldrarna bor kvar i ett småhusområde närliggande Vivalla, de har även sommarstuga i Odensbacken.
Har en syster
Är sjuksköterska på USÖ
HD Facebook http://www.facebook.com/hanna.davidsson74
HD Geocaching http://www.geocaching.com/p/default....s#profilepanel
Bild på SD och HD: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi

SD och HD har två döttrar - födda -04 och -06
De blev grannar med LW och hennes dåvarande man UW -05
SD och HD är inbitna Geocachare och har tillsammans med LW drivit ett uppmärksammat GC-projekt i samarbete med Region Örebro.
LW vigde paret - 08
Under vinter/våren -18 begärde paret skilsmässa och HD flyttade till en brf-radhuslägenhet i mars där hon och LW kunde se till varandras uteplatser.

När LW upptäcks vara försvunnen är SD så aktiv och hjälpsam att han tas in till förhör som Skäligen misstänkt för människorov. Efter ett par timmars anhållande släpps han som Skäligen misstänkt utan restriktioner. Han och HD flyger till USA, men får vända tillbaka till Sverige eftersom de inte släpptes in där.
Lenas kropp hittas av privatpersoner den 19 maj ca kl 14.30 bakom ett bullerplank vid E20. Fynd- och tillika mordplatsen ligger endast ca 150 meter från hennes hem.

Den 29 maj anhölls SD igen som Skäligen misstänkt. Åkl ansåg det fanns Sannolika skäl, men TR tyckte annorlunda vid häktningsframställan 1 juni. SD blev utredningshäktad en vecka och åklagaren gjorde framställan om fortsatt häktning för Sannolika skäl den 8 juni, men TR ansåg återigen att det inte höll, så SD släpptes på fri fot som Skäligen misstänkt utan restriktioner.

Åklagaren har tålmodigt fortsatt utredningsarbetet med SD som Skäligen misstänkt. Polisen går ut och efterlyser vittnen via massmedia och det ska vara en gråhårig kvinna i 70-årsåldern och två tjejer som setts leda två cyklar i området

I oktober görs en ny finkamning i området där Lena hittades och nya fynd skickas iväg för analys på NFC.

I november -18 berättar åklagaren att Lena har dödats med kraftigt våld och att fyndplatsen är tillika mordplatsen. Det sägs ingenting om tillhygge har använts vid mordet.

Utredningen har fortsatt med locket på och den 27 augusti slog insatsstyrkan till tidig morgon vid SD:s hem och han blir anhållen på Sannolika Skäl. TR biföll åklagarens begäran om häktning fredagen den 30/8.

Den 28 augusti anhölls HD Skäligen misstänkt för mord och lördagen den 31:a bifölls jouråklagares begäran om utredningshäktning en vecka. Åkl har enligt mediauppgifter uttryckt att det egentligen finns Sannolika skäl.

De misstänkta har en väldigt nära vän som tidigare även var vän med Lena Wesström. Han bör kunna förse utredningen med viktiga informationer.

SD och HD:s nära vän J*rry Gr*y (e,a) = JG som var först ut att sörja LW offentligt på Facebook fast han året innan hade unfriendat offret (många i tråden tror att han vet en del eller i värsta fall hjälpt till)
JG har varit en väldigt nära vän till LW, men av någon anledning valde han att stå vid SD och HD:s sida efter att han fått veta att LW och SD haft en hemlig relation.
Bildmix på de forna kamraterna: www.bildtagg.se/bild/o09qcgrrid7gj9l6fs4pkmq4

JG är från USA, kom till Sverige i slutet av 80-talet
Engagerad i Geocaching och har tidigare varit styrelseledamot
Arbetar som översättare på Örebro Universitet
Har tidigare varit gift och har två barn
Sambo med LI (Len* Ingm*n - *a) som är lärare
De bor i en lägenhet i en bfr-förening i Almby

JG på Facebook: www.facebook.com/jerry.gray
JG på Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....e#profilepanel
JG på Youtube: www.youtube.com/user/YankeeDudeII
JG på twitter: http://twitter.com/yankeedude
JG på jobbet: www.oru.se/personal/jerry_gray
JG:s hemsida ”In other words”: www.inotherwords.se

Länk till ett klipp på JG:s Youtubekanal där SD kan ses och höras: www.youtube.com/watch?v=GKInWdWT59M

Sammanfattning för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mysteriet

Den mördade 3-barnsmamman LW på Sociala media
LW på Facebook: http://www.facebook.com/Softpocahontas
LW på Instagram: http://www.instagram.com/softpocahontas
LW på Twitter: http://twitter.com/softpocahontas
LW på Geocaching.com: http://www.geocaching.com/p/default....1-97a164c252fa
Bildmix på LW: www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

En stor eloge till dig Honan6! Du tillför mycket till denna tråd och din faktasamling är högst behövlig. Tumme upp till dig 👍.
Citera
2019-09-02, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Bra skrivet. Kan mycket väl vara så.
Men på något sätt är både SD och HD partners i detta mord, i alla fall enl åkl. Det är ju sälland två marscherar i exakt samma takt - någon har nog drivit/gjort mer och någon annan mindre. Men tillsammans har de nog agerat- före mordet, under eller efter.

Tack!

Ja, och partners tror jag att de är men det behöver inte betyda att bägge planerat, om det visar sig vara det, eller att bägge initialt haft uppsåt att döda. Bägge är nu misstänkta för mord inför samma åtal och rubriceringen kan ju ändras sen för någon av dem, där åkl kan komma att yrka på olika för dem. Bägge kan ju också komma att åtalas och fällas för mord men med olika strafföljder beroende på delaktighet.
Citera
2019-09-02, 15:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Jag har inte utan anledning tidigare kallat JG, SD och HD för Team Fusk. I deras liv verkar cacher viktigast av allt! Därför tror jag att mordet till stor grad kan ha utlösts av att LW har utgjort hot och hinder i deras svitstatistiker.
Jag förstår verkligen inte varför i sjutton JG tog på sig uppgiften att försöka övertyga Lag Amie om att tillåta en fusklogg åt HD. Detta skulle enligt uppgift av ShHolmes ha skett bara några veckor efter att LW mördats. De tänker på sin cachestatistik när en vän har mördats och en ännu närmare dem var dessutom MGM. Det är ju helt sjukt! Sen får man läsa att JG har identifierat folk i tråden!!! Ja, jag tror också JG står på tur in till Hotell Gripen. Det blir nog tre åtalade i det här fallet.

Ja dessaa cacher har ju visat sig vara så pass VIKTIGA att vanlig takt och ton och vett försvinnit.
Så jag blir inte minsta förvånad om upprinnelsen till mordet, hatet, har inbegripet det i tråden omskrivna (fusk) loggandet...

Ursprungligen postat av Sh.Holmes
”Strax innan det hände, bara två veckor efter mordet hörde JG av sig till mig och ville att jag skulle tillåta HDs fusklogg på en av mina cacher. Jag sa till honom, tänker ni på cacher nu när LW just blivit mördad!? JG svarade, jag vill inte verka okänslig men det är viktigt för HD.”
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-02 kl. 15:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in