2019-11-25, 19:26
Medlem
Hunden007s avatar
de går på samma fälla som i säsong 1?

när de lurade sin kollegor gå in ett hus som sprängdes.
Citera
2019-11-25, 20:06
Bannlyst
Såg precis senaste avsnittet. Fan vad bra serien är. Och Adam Pålsson är så jävla bra skådespelare
Citera
2019-11-25, 23:27
Bannlyst
Bra, men lite tunt manus och hafsverk.
Finns ingen som följt serien som tror han skulle skjuta sin egen morsa när han pistolhotade henne för att fly.
Citera
2019-11-25, 23:53
Medlem
JayJayAdamss avatar
Tror att Mimicas och Jan är tredje aktören. Tittarna känner till dem (Mimicas) sen säsong 1.
Att introducera en ny aktör i sista avsnittet känns väldigt märkligt.
Citera
2019-11-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseravelli97
Det var ju just de tredje gänget som skickade ner Christian i vattnet, för att skrämma kretsen och visa deras makt. Så högst otroligt

Vore väl knappast första gången en filmskurk fejkat en attack mot sig själv.
Citera
2019-11-26, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Tror att Mimicas och Jan är tredje aktören. Tittarna känner till dem (Mimicas) sen säsong 1.
Att introducera en ny aktör i sista avsnittet känns väldigt märkligt.

Nej, det kan det inte vara. Björn sade tydligt att "det här är klart över Mimicas kapacitet" när "läckan" avrättades tidigare under säsongen. Mitt förslag till lösning i denna klappusla serie är att det är "Ryssland" som är den "tredje aktören". Vi har återkommande under säsongen hört utrikesministern Samuel Fröler tala om u-båtar med olika pressuppbåd. Det enda som är "större" än både maffia med internationella kopplingar och "polisen" är givetvis "militären" och då gärna i en främmande makt. Den främmande makten som låter mest skrämmande är givetvis Ryssland.

I och med att Ryssland seglar in har vi också avhandlat precis allt klichéartat "skrämmande" under två säsonger. "MC-gäng", "juggemaffia", "korrupta poliser", "läckor", Latinamerika i största allmänhet("Costa Rica") och nu alltså som final "Ryssland".

I nästa säsong kommer det säkert "nazister" men helt säkert ingenting från arabvärlden.
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2019-11-26 kl. 09:47.
Citera
2019-11-26, 10:12
Medlem
MrSokratess avatar
Har också hakat upp mig på ubåts-hintarna. Ryssen kommer!
Eller så är det Björns Thai-kvinnor som är the masterminds.
Citera
2019-11-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Mycket bra skådis.
Spelade helt galen i några av Falk filmerna.
Instämmer.
Citera
2019-11-26, 12:29
Medlem
JanTalibans avatar
Hittar inte var detta kommenteras, men nu fattar jag problemet. Alltså, i avsnitt 3 så lyckas Magnus lokalisera Christian. Och ger Dubravka uppgift om ”adress, portkod, till och med namnet på dörren”.

Men inte förrän i Avsnitt 5 får Dubravka tag i Christians adress (med hjälp av kvitto i jackficka).

Okej, det ska nog föreställa att Magnus aldrig hinner leverera den information har sålt. Men den omständigheten är i så fall uselt förklarad. Jag kan inte begripa varför Magnus skulle våga vänta det allra minsta med att fullfölja, tex genom att dra iväg ett SMS.
Citera
2019-11-26, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Den här lilla hårdkokta tjejen som mördar folk på löpande band är ju för jävla grym skådis.

Hon är otäck på riktigt i serien, bra skådis. Ger vibbar om en vitmålad gå-i-sömnen-mördare i skräckfilm. Men i denna serie har jag svårt med att hon ser ut som att hon är 12-13 år...
Citera
2019-11-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Vore väl knappast första gången en filmskurk fejkat en attack mot sig själv.

HAHA precis!
Det MÅSTE vara någon slags twist på vem som är tredje aktören. Att det kommer någon helt ny skådespelare i ni serien nu är uteslutet (såvida de inte ska bygga vidare inför en kommande säsong)

Christian vore det mest nervkittlande och överraskande upplevelsen hos tittarna, vilket denna serie har tagit an sig mycket av. Lägg till att han är skadad sedan Costa Rica och har troligen även andra skäl till att vara den tredje aktören.
Citera
2019-11-26, 22:15
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Vet inte var du bor, men över en natt kan landskapet förvandlas från typ milt novemberväder till minusgrader och 1dm snö. Så helt ologiskt är det ändå inte
Jomenvisst … men i den här serien kan gröna löv bli höstgula, falla ner på marken i högar, försvinna från marken – för att sedan åter grönska i träden. Flera gånger om. Utan att lövsprickning och blomning kommer däremellan.

Hur ska vi förstå skylten ”Sex månader senare” som säsong 2 inleds med?

Så tyvärr; för mig känns det mer spännande att få reda på vilken missräkning som ligger bakom årstidskaoset än att få reda på hur storyn slutar.

Om jag var produktionsledare så hade jag prioriterat att ta ALLA utomhusbilder, som utspelar sig i dagsljus, under en någorlunda LJUS årstid. Tvingades man ta om halva filmen? Var handlingen ursprungligen tänkt att inledas på vintern?

Det besynnerliga är att till och med MILJÖBILDERNA innehåller kraftiga årstidsväxlingar (alltså inklippt trafik, husfasader, skyltar, mm, som inte innehåller inbokade skådisar och som ju därför kan fotas precis när fan som helst).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in