2019-11-25, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Tippar på att twisten blir att Christian är den som drar i trådarna i det tredje hemliga gänget.
Det var ju just de tredje gänget som skickade ner Christian i vattnet, för att skrämma kretsen och visa deras makt. Så högst otroligt
Citera
2019-11-25, 10:03
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Har hatat henne sen dag 1. Jävla maskulina lilla slödder som bara tittar sig. Sjukt osexigt, stör mig som fan på henne framför allt för att hon lyckas med allt.

Vad betyder det?
Citera
2019-11-25, 11:44
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Har aldrig reflekterat över det. Tycker den starkaste trenden i svenska/nordiska krimserier är att man ska plocka in lite skådisar från andra nordiska länder. Det började med Bron för 10 år sedan och nu ska varenda skandinavisk TV-produktion ha några skådisar från grannlandet.

Såg att finska YLEplay sänder Innan vi dör samtidigt på söndagar. Så det är ingen tillfällighet att i denna produktion medverkar tre finländska medborgare: han som spelar Lasse Wiking, advokaten Cindy och Kalled Mustonen som jobbar åt Mimicas.
Just Lasse Wiking/Antti Reini har ju varit med i en hel del svenska produktioner tidigare. Vass skådis. Han borde rimligen funka i en serie som Vikings tex.
Citera
2019-11-25, 11:47
Medlem
MrSokratess avatar
De har tappat mig totalt nu.
Jan lurade alltså Hanna att åka till huset för att hon ska hitta bilderna sen sätter de hennes telefon ur spel så hon kommer själv till attentatsplatsen där hon parkerar med en planterad bomb under bilen som de aktiverar när försvarsministern och ÖB åker förbi. Eller?

Sen kanske Lena kopierade C:s mobil när de la dom på parkbänken om det går trådlöst.
Senast redigerad av MrSokrates 2019-11-25 kl. 11:56.
Citera
2019-11-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grothes

La märke till detta med. Fattar man hellre spränger en 20 år gammal Golf än en ny, men kunde väl ha gjorts på ett snyggare sätt?

Inte första missen man reagerar på i denna serie.
Citera
2019-11-25, 12:32
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spücko
Vad betyder det?
Fittar *
Citera
2019-11-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Jan lurade alltså Hanna att åka till huset för att hon ska hitta bilderna sen sätter de hennes telefon ur spel så hon kommer själv till attentatsplatsen där hon parkerar med en planterad bomb under bilen som de aktiverar när försvarsministern och ÖB åker förbi. Eller?

Sen kanske Lena kopierade C:s mobil när de la dom på parkbänken om det går trådlöst.
Exakt min teori. Jan är den nya hemliga aktören, allt tyder på det!
Citera
2019-11-25, 14:06
Medlem
Svensson29s avatar
Jag gillar serien skarpt, men stör mig några detaljer.
  • Davor borde vara både ihjälskjuten och drunkad. När han dök upp igen var jag nära att skita i resten.
  • Avsnitt 7 utspelar sig i vintermiljö, men telefonmeddelanden skickas i juni.
  • Bilsprängningen i avsnitt 7 var kalkonaktig

Mina övriga funderingar:

Var det så att Hanna "drömde" att hon sköt ihjäl Davor i säsong 1? Att överleva det han utsattes för känns alldeles för overkligt.

Att den "tredje spelaren", med Cindy som budbärare, skulle vara helt fristående är väl ganska osannolikt. Är det Christian, Jan, Björn eller någon annan som har en relation med den tredje spelaren.

Vad stod det på lappen som Cindy lämnade till Lena? Var det info om att John Sand var infiltratör och heter Christian? Jag trodde först att det var ändrade planer för attentatet, men det verkar ju inte så att planeringen för attentatet ändrades märkvärt.

Hur fick Lena info om att Christian inte är John Sand? På nyss nämnda lapp, från Jan, från Mimica eller på annat sätt?

Kan Jan verkligen lägga sig platt och vilja ge upp allt kring kretsen?

Vad fick Christian att plötsligt vilja avslöja sig själv för Lena? Att han fortfarande inte vill sätta dit Kretsen och Mimica ser jag som osannolikt.

Vad har försvarsministern för roll? Förmodligen intresserad av att tjäna pengar på knarkförsäljning, men varför vill man då döda ÖB och kanske även försvarsministern själv?
Citera
2019-11-25, 15:09
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson29
Jag gillar serien skarpt, men stör mig några detaljer.
  • Davor borde vara både ihjälskjuten och drunkad. När han dök upp igen var jag nära att skita i resten.
  • Avsnitt 7 utspelar sig i vintermiljö, men telefonmeddelanden skickas i juni.
  • Bilsprängningen i avsnitt 7 var kalkonaktig

Mina övriga funderingar:

Var det så att Hanna "drömde" att hon sköt ihjäl Davor i säsong 1? Att överleva det han utsattes för känns alldeles för overkligt.

Att den "tredje spelaren", med Cindy som budbärare, skulle vara helt fristående är väl ganska osannolikt. Är det Christian, Jan, Björn eller någon annan som har en relation med den tredje spelaren.

Vad stod det på lappen som Cindy lämnade till Lena? Var det info om att John Sand var infiltratör och heter Christian? Jag trodde först att det var ändrade planer för attentatet, men det verkar ju inte så att planeringen för attentatet ändrades märkvärt.

Hur fick Lena info om att Christian inte är John Sand? På nyss nämnda lapp, från Jan, från Mimica eller på annat sätt?

Kan Jan verkligen lägga sig platt och vilja ge upp allt kring kretsen?

Vad fick Christian att plötsligt vilja avslöja sig själv för Lena? Att han fortfarande inte vill sätta dit Kretsen och Mimica ser jag som osannolikt.

Vad har försvarsministern för roll? Förmodligen intresserad av att tjäna pengar på knarkförsäljning, men varför vill man då döda ÖB och kanske även försvarsministern själv?

Jan styr nog i hemlighet. Han såg med största sannolikhet till att Hanna Svensson vilseleddes angående attentatsplanerna.
Citera
2019-11-25, 18:07
Medlem
Grittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Tippar på att twisten blir att Christian är den som drar i trådarna i det tredje hemliga gänget.
Haha, vad sjukt (dåligt) om det gör så.

Men nu när du skrev det kan jag inte släppa tanken att det kommer bli så.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Ja.

Det låter förresten fullständigt vansinnigt av säkerhetsvakterna att ta ut ÖB i öppet fält och sätta honom och kollegan i en icke bepansrad bil. Bara för att en random kärring dyker upp och hojtar om ett attentat från vattnet.
Senast redigerad av Gritty 2019-11-25 kl. 18:10.
Citera
2019-11-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseravelli97
Det var ju just de tredje gänget som skickade ner Christian i vattnet, för att skrämma kretsen och visa deras makt. Så högst otroligt

Mycket som är otroligt i denna serie. Ser det därför som en högst troligt twist. Kameran satt ju i bilen, vem satte dit den? Christian.
Citera
2019-11-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Just Lasse Wiking/Antti Reini har ju varit med i en hel del svenska produktioner tidigare. Vass skådis. Han borde rimligen funka i en serie som Vikings tex.

Mycket bra skådis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in