Jag gillar serien skarpt, men stör mig några detaljer.
- Davor borde vara både ihjälskjuten och drunkad. När han dök upp igen var jag nära att skita i resten.
- Avsnitt 7 utspelar sig i vintermiljö, men telefonmeddelanden skickas i juni.
- Bilsprängningen i avsnitt 7 var kalkonaktig
Mina övriga funderingar:
Var det så att Hanna "drömde" att hon sköt ihjäl Davor i säsong 1? Att överleva det han utsattes för känns alldeles för overkligt.
Att den "tredje spelaren", med Cindy som budbärare, skulle vara helt fristående är väl ganska osannolikt. Är det Christian, Jan, Björn eller någon annan som har en relation med den tredje spelaren.
Vad stod det på lappen som Cindy lämnade till Lena? Var det info om att John Sand var infiltratör och heter Christian? Jag trodde först att det var ändrade planer för attentatet, men det verkar ju inte så att planeringen för attentatet ändrades märkvärt.
Hur fick Lena info om att Christian inte är John Sand? På nyss nämnda lapp, från Jan, från Mimica eller på annat sätt?
Kan Jan verkligen lägga sig platt och vilja ge upp allt kring kretsen?
Vad fick Christian att plötsligt vilja avslöja sig själv för Lena? Att han fortfarande inte vill sätta dit Kretsen och Mimica ser jag som osannolikt.
Vad har försvarsministern för roll? Förmodligen intresserad av att tjäna pengar på knarkförsäljning, men varför vill man då döda ÖB och kanske även försvarsministern själv?