Ursäkta en sent inkommen fråga på säsong 1 (men såg den nu inför att säsong 2 skulle börja). Vad var egentligen poängen med operation Kraijna?
Att bara ha ihjäl en massa snutar? Det där båthuset som de ville att polisen skulle koppla till dem var ju ett brott de begick långt innan allt det andra, bara för att längre fram kunna samla så många poliser där som möjligt i en framtida situation? Något knark fanns ju aldrig (i den kvantiteten)? Varför blanda in en massa ryska militärer, bara för att ge ytterligare fasad åt planen?
Jag fattade heller aldrig det. Jag har till och med förträngt det för det var så oklart vad operationen egentligen hade som slutmål. Den verkade existera för att förvilla/lura Christian om något.
Är det någon som förstår vad det ska lallas om i tio avsnitt när
*Christian redan verkar vara i Stockholm
*Vi vet vem "läckan" inom polisen är
*Vi vet att det finns en grupp som kallas för "Kretsen" inom polisen och vad den sysslar med och att den har stöd av Samuel Fröler i egenskap av försvarsminister.
Att "läckan" inte vet vilken organisation("Kretsen) det är som har köpt honom är inget tillräckligt spänningsmoment. Det hade så att säga varit mer spännande om inte vi heller visste det.
Jag vet att det kommer att vara en del närbilder när Krepper och den andre åker bil i ett mulet Stockholm för att följa efter en annan bil till någon grådaskig söderförort eller industriområde i Bromma. Men jag menar mer angående själva storyn.
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2019-10-19 kl. 12:30.
När Hanna säger att de tre runt bordet inte är med i kretsen, låter det olycksbådande, som att någon kommer visa sig vara en medlem. Annars hade man inte låtit henne säga det så explicit.
Hur svårt kan det vara att få tag i läckan, när de kunde satt IT-span på allt som har med Christians namn att göra? Så fort någon gör förfrågningar om honom eller har filer med honom i sin dator. Då hade man snabbt kunnat ringa in den som läcker. Flagga hela skiten i smyg, liksom.
Det påstås i tråden att denna serien är usel... Antar att jag inte har sett tillräckligt många "bra" serier för att fatta vad som är dåligt. Satt iaf som på nålar genom hela S2E2.
Det påstås i tråden att denna serien är usel... Antar att jag inte har sett tillräckligt många "bra" serier för att fatta vad som är dåligt. Satt iaf som på nålar genom hela S2E2.