2019-11-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Vilken sjuk miss i dagens avsnitt (10nov)
Eller, har jag missat något själv totalt?

Unge killen Memica ligger på en bergknalle och spanar in i en lght med ett kikarsikte (trol Björn alt Christians lght)
Gröna träd och barmark.

Scenen efter blir Christian skjutsad av sin mamma till ett helt öppet garage, skjul, där Björn väntar i en SAAB 9-5 och nu ska Christian få träffa Blanca för första gången sen Costa Rica. Detta vet han inte om först.
MEN ...
Nu är det fett med snö plötsligt ..!!!???
Snö på marken ”inne” i skjulet, på gatan där bilarna står, upp mot husen, på biltaken och vägar. Dessutom vinterkallt!!!

Är jag knäpp, missat nåt eller var detta det sämsta?

För scenen därefter och Vidare hela avsnittet ut lyser snö och vintern totalt med sin frånvaro precis som avsnittet gjort hela tiden innan denna enda scen när Blanca och Christian träffas i Björns SAAB.

Detta kan inte vara en miss..!!! Jag har missat något ..??

Barmark ja, men kala träd. Sägs det nåt om tidsspannet mellan dom två händelserna? Vet inte var du bor, men över en natt kan landskapet förvandlas från typ milt novemberväder till minusgrader och 1dm snö. Så helt ologiskt är det ändå inte
Citera
2019-11-11, 15:47
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken

HAHA, ja, det är snudd på parodi.
Citera
2019-11-11, 16:15
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Barmark ja, men kala träd. Sägs det nåt om tidsspannet mellan dom två händelserna? Vet inte var du bor, men över en natt kan landskapet förvandlas från typ milt novemberväder till minusgrader och 1dm snö. Så helt ologiskt är det ändå inte

Har du sett det jag syftar till?
Då jevlar föll mängder med snö på något som i tid skulle uppfattas under samma dygn från total barmark till mycket snö och vinter och åter till barmark.

Jag vet inte var du bor?

Citera
2019-11-11, 17:38
Medlem
Sedan undrar jag vart försvarsministern Samuel Fröler har tagit vägen? Varför har de ens introducerat honom som karaktär? Och när de nu har gjort det: Hur ska de få in honom igen? Är det han som är pappa till Blanka eller står han kanske bakom övertagandet av "Kretsen"? Det kan ju omöjligt vara någon som är helt ny om man vill få in någon sådan där patenterad vändning från Rederiet.
Och då är det nog faktiskt bara Samuel Fröler kvar. Jag tycker att den där polischefen är lite otäck också. Den där skådisen, Jacob Ericksson, får ofta "hala" roller.
Citera
2019-11-11, 17:45
Medlem
Silltunnas avatar
Vad heter skådisen som spelar den lilla unga lömska juggebruden?
Citera
2019-11-11, 18:04
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vad heter skådisen som spelar den lilla unga lömska juggebruden?
Laura spelas av Shada-Helin Sulhav
Citera
2019-11-11, 18:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Sedan undrar jag vart försvarsministern Samuel Fröler har tagit vägen? Varför har de ens introducerat honom som karaktär? Och när de nu har gjort det: Hur ska de få in honom igen? Är det han som är pappa till Blanka eller står han kanske bakom övertagandet av "Kretsen"? Det kan ju omöjligt vara någon som är helt ny om man vill få in någon sådan där patenterad vändning från Rederiet.
Och då är det nog faktiskt bara Samuel Fröler kvar. Jag tycker att den där polischefen är lite otäck också. Den där skådisen, Jacob Ericksson, får ofta "hala" roller.

Jo känns lite B. De har ju djälva försvarsministern på sin payroll men han vänder de sig inte till när det krisar. "Kretsen" verkar ju rätt liten och svag när det kommer till kritan. De verkar bara ha en soldat. Ungefär som juggemaffian har bara två stycken.
Citera
2019-11-11, 18:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storbob
Man har verkligen dragit upp dramaturgin till max för att skapa ren underhållning.
Resultatet är fantastiskt, en bergodalbana i allt mer skruvade och farsartade invecklingar.

Jo det kan bli för mycket. Men när de som gjort serien uttalar sig som de gör. Att vad kan vi göra nu för att få än mer spinn så vet man att det kommer spåra ur. Ibland är det bara bäst att vara lite tråkig brittisk deckare och få till en bra historia istället för att hela tiden testa gränserna. Det riskerar ju att bli rent löjeväckande med det senare som det redan tyvärr blivit. Synd för det var ju en bra serie.
Citera
2019-11-11, 18:24
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Jag tycker till skillnad från alla som lägger massa tid på att skriva hur dålig serien är, att den är helt OK.

Överdriven men bra story, det är liksom en tv-serie!
Håller med, jag gillar den
Citera
2019-11-11, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas

Samuel S:s karaktär lät ju någon kopiera innehållet på hans dator på toaletten. Jag undrar vad det handlade om? Han kanske har blivit utpressad att sälja "Kretsen" till Aktör 3. Han ser också hela tiden ångestfylld och plågad ut.

Som sagt, det där samtalet runt bordet om att ingen av de tre ingick i Kretsen lät olycksbådande. Jacob Ericksson kan mycket väl visa sig vara en medlem som tagit det till en egen nivå, kanske ihop med någon ur familjen Mimicas.
Senast redigerad av Kukduken 2019-11-11 kl. 19:27.
Citera
2019-11-13, 12:48
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo känns lite B. De har ju djälva försvarsministern på sin payroll men han vänder de sig inte till när det krisar. "Kretsen" verkar ju rätt liten och svag när det kommer till kritan. De verkar bara ha en soldat. Ungefär som juggemaffian har bara två stycken.

Citera
2019-11-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Har du sett det jag syftar till?
Då jevlar föll mängder med snö på något som i tid skulle uppfattas under samma dygn från total barmark till mycket snö och vinter och åter till barmark.

Jag vet inte var du bor?

Reagerade också på det. Och blev rent av förbannad över hur dåligt det var.
Men nu har jag tänkt lite. Och det var 2 dygn med 10-30 cm snö i Sthlm förra vintern.
Tror det tex i slutet av jan var så. Minns dock inte om det var totalbarmark innan eller iaf lite vitt.

Känns ju väldigt omöjligt att lyckas med sådana grova missar så det bör vara ovannämnda anledning.
Ser ingen annan förklaring.

I övrigt en parodi att titta på. I stort sett allt är ologiskt och galet under denna säsong. Säsong 1 hade iaf en del logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in