Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-16, 08:26
  #1
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Såg första avsnittet i går och det börjar lovande. Kul att se Johan Hedborg igen. Ärdet en bok som serien baseras på eller är det bara ett TV-manus?

Klart sevärd i alla fall.
Citera
2017-01-16, 08:27
  #2
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Såg första avsnittet i går och det börjar lovande. Kul att se Johan Hedborg igen. Ärdet en bok som serien baseras på eller är det bara ett TV-manus?

Klart sevärd i alla fall.
Ja, den verkade rätt bra faktiskt. Lite sisådär med skådisar prestationer, men det tar sig kanske?
Citera
2017-01-16, 10:46
  #3
Medlem
kostymnisses avatar
Jag tittade också och även om det inte alltid var briljant i alla avseenden kommer jag lätt ge denna serie fler chanser.
Nu var jag iofs positiv efter ett avsnitt av "Midnattssol" som jag sedan tokdissade så jag skall inte ropa att jag är mätt innan jag lagat maten beträffande denna serie heller men det känns lovande.
Citera
2017-01-16, 11:14
  #4
Medlem
emma80s avatar
Jag ska se första avsnittet ikväll, efter jobbet. Nu är det iofs inget ovanligt att svenska serier hyllas för att man sedan själv är skeptisk, men denna hoppas jag lite extra på.


Betyg 5/5 i TV-Dags efter att ha sett 5 av 10 avsnitt:
http://tvdags.se/artikel/bast-i-tv-v...karen-nagonsin

Innan vi dör är faktiskt – känns det i alla fall som just nu, när jag under stigande extas förhandstittat på fem av tio avsnitt – det bästa svenska jag sett i genren.
Hyllade Bron och Gåsmamman är inte ens nära. Den starkaste rena kriminalserien tidigare var kanske Graven, men den led liksom Bron av larger-than-life-sjukan.




Expressen gillar också den, 5 avsnitt de med:
http://bloggar.expressen.se/tvblogge...ie-richardson/

Det är befriande när en tv-serie slänger upp actiondörrarna med självförtroende, det är skönt när den inledande farten inte avtar och det är en glädje att ta del av en berättelse som i huvudsak vet vad den vill och vad den vill vara.
SVT:s ”Innan vi dör” med Marie Richardson, Adam Pålsson och Alexej Manvelov i de bärande rollerna är en sådan serie.
Där har vi en smart premiss med starka vingar som bär berättelsen.




3/5 i Aftonbladet, men de har "bara" sett 3 avsnitt:
http://bloggar.aftonbladet.se/tvkoll...ar-att-tro-pa/
Citera
2017-01-16, 12:27
  #5
Medlem
Fridfullts avatar
Såg precis det första avsnittet och gillar intensiteten.
Tycker skådisarna sköter sig bra och det är kul att se Adam Pålsson igen.
Slutet på första avsnittet gör att serien bådar mycket gott!
Citera
2017-01-16, 12:30
  #6
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Såg precis det första avsnittet och gillar intensiteten.
Tycker skådisarna sköter sig bra och det är kul att se Adam Pålsson igen.
Slutet på första avsnittet gör att serien bådar mycket gott!
Ja, det blev en rejäl twist där.
Visst var det han som spelade med i "Torka aldrig tårar utan handskar"?
Citera
2017-01-16, 13:09
  #7
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja, det blev en rejäl twist där.
Visst var det han som spelade med i "Torka aldrig tårar utan handskar"?

Japp det var Adam Påhlson som var med i Torka aldrig tårar utan handskar.

Har sett första avsnittet nu, och måste säga att detta bådar gott. Och vilken tvist i slutet.. kan bli bra det här.
Citera
2017-01-16, 13:14
  #8
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Japp det var Adam Påhlson som var med i Torka aldrig tårar utan handskar.

Har sett första avsnittet nu, och måste säga att detta bådar gott. Och vilken tvist i slutet.. kan bli bra det här.
Han den där juggen som gav honom pengar i slutet och berömde honom för att han jobbade bra visst var det han som:

Citera
2017-01-16, 13:15
  #9
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Han den där juggen som gav honom pengar i slutet och berömde honom för att han jobbade bra visst var det han som:


Yes det stämmer helt korrekt!
Citera
2017-01-16, 13:57
  #10
Medlem
Jaa, verkar lovande faktiskt!
Citera
2017-01-16, 14:37
  #11
Medlem
Jag tittade på första avsnittet i går och förvånas å det grövsta över det positiva mottagandet som serien har fått. Jag utgår från att det tar sig rejält i kommande avsnitt.

Seriens karaktärer är nämligen en enda lång schablonbingo med samma skådespelare som alltid är med i svenska tv-serier. Enormt tråkigt foto/bildberättande, stapplande dialoger på en slags svenska som ingen människa pratar.
Sedan känns serien ganska otidsenlig. Alltså "mc-krig" och "juggemaffia". 1994 ringde. Med andra ord än så länge svensk genomsnittsstandard. Vilket är kasst.
__________________
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2017-01-16 kl. 14:39.
Citera
2017-01-16, 16:14
  #12
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Såg första avsnittet i går och det börjar lovande. Kul att se Johan Hedborg igen. Ärdet en bok som serien baseras på eller är det bara ett TV-manus?

Klart sevärd i alla fall.
Jag såg inte första avsnittet men undrar en sak. Vem är Johan Hedborg?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback