2019-11-22, 21:31
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Eller så skvallrar det om att man är både aspackad och rikskass på att ragga? Vem vet.

Och snälla rara.. Jag vet att det inte går att bevisa brott alla gånger. Det man även får ha i åtanke då är att det går åt båda hållen - det blir alltså exakt lika lätt att falskt utpeka någon. Och just våldtäktsanklagelser är golden i det avseendet.

Det är jag medveten om, och jag har aldrig påstått att jag vet vem som har rätt heller.
Citera
2019-11-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.baumgarth
Vad jag tycker är vidrigt med Cissi Wallin, är att hon tydligen har knullat med den otvättade och gravt äckligt vidrigt utseendemässiga herr? Virtanen. Jag vill spy när jag ser på hans avskyvärda utseende !

Jag ryser i hela kroppen av illamående !

1. Han är lång, det ses av många som attraktivt.
2. Han har mörk röst, det brukar gå hem.
3. Han är någorlunda smart och rolig.
4. Han var vid det tillfället ganska känd, sånt brukar gå hem.
Och bara för att inte du vill ligga med honom betyder ju inte det att det inte funnits brudar som ville det.
Citera
2019-11-22, 22:51
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azziz
Hon är albino

Känns lite överdrivet att hon kallar sig albino, ärligt talat. Hon har grönblå ögon och ofta askblonda/råttfärgade rötter i sitt färgade hår. Att hon är blek och väldigt ljus i håret tvivlar jag inte på, det är inte ens ovanligt hos svenskar, men det är skillnad på det och att helt sakna pigment.
Citera
2019-11-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Känns lite överdrivet att hon kallar sig albino, ärligt talat. Hon har grönblå ögon och ofta askblonda/råttfärgade rötter i sitt färgade hår. Att hon är blek och väldigt ljus i håret tvivlar jag inte på, det är inte ens ovanligt hos svenskar, men det är skillnad på det och att helt sakna pigment.

Det finns albinos som inte är helt mjölkvita också. Har fått frågan om ytlig bekant en gång:
- Vet du hon är albino?
Och jag ba: -Va?!
När dessutom fladderögongrejen CW har ska vara en albinogrej blir också jag övertygad att hon är det.
Citera
2019-11-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Ingen fara, det var bara roligt.

Huruvida Virtanen är våldtäktsman eller ej tar jag inte ställning till, överlåter det åt pöbeln att bestämma så kommer jag och pissar på resterna när alla andra sparkat sig trötta. Jag har aldrig gillat den mannen och skittsunamin som spolade upp honom på läktaren är han ytterst medskyldig till att ha varit med och skapat, så hur det än går behöver jag inte smutsa ner händerna för att ”vinna”
Är det du som ska vinna och inte rättvisan? Jisses....
Citera
2019-11-22, 23:55
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Men snälla du, varför går hon ut från hans lägenhet och fnissande skryter om att hon har har haft sex med honom??? Varför svarar hon/skickar sms till honom?

Du har troligen aldrig råkat ut för ett sexuellt övergrepp . Om du saknar erfarenhet så kan du hitta massor av info om det på nätet. Min egen erfarenhet är att man kan agera extremt irrationellt när det hänt. Vilket väl också Cissi beskrivit själv.

Men whatever. Är lite besviken över att du faktiskt inte ens läser svaret på de frågor du ställde. Jag uppfattade det som genuin nyfikenhet snarare än att försöka få rätt i ngn slags diskussion.

Problemet med den här tråden ligger redan i uppstarten. Cissi Wallin , "bring on the hate.".. Hatet mot Cissi går längre tillbaka i tiden än innan detta med Fredrik dök upp på agendan.
Citera
2019-11-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Du har troligen aldrig råkat ut för ett sexuellt övergrepp . Om du saknar erfarenhet så kan du hitta massor av info om det på nätet. Min egen erfarenhet är att man kan agera extremt irrationellt när det hänt. Vilket väl också Cissi beskrivit själv.

Men whatever. Är lite besviken över att du faktiskt inte ens läser svaret på de frågor du ställde. Jag uppfattade det som genuin nyfikenhet snarare än att försöka få rätt i ngn slags diskussion.

Problemet med den här tråden ligger redan i uppstarten. Cissi Wallin , "bring on the hate.".. Hatet mot Cissi går längre tillbaka i tiden än innan detta med Fredrik dök upp på agendan.
Jodå, läser svaren men du flummar ut och blir så långrandig så man somnar. Har mycket tråkiga erfarenheter med efterfester men till skillnad från Wallin har jag aldrig ringt upp vänninor och fnissat efter dessa. För det finns inget att fnissa över om/när något tråkigt har hänt..... Dessutom har jag tagit totalt avstånd från dessa personer!
Senast redigerad av juttan 2019-11-23 kl. 00:44.
Citera
2019-11-23, 00:21
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
1. Han är lång, det ses av många som attraktivt.
2. Han har mörk röst, det brukar gå hem.
3. Han är någorlunda smart och rolig.
4. Han var vid det tillfället ganska känd, sånt brukar gå hem.
Och bara för att inte du vill ligga med honom betyder ju inte det att det inte funnits brudar som ville det.
Han har definitivt inte mörk röst utan man blir snarare förvånad när han öppnar munnen av hur en så stor kan man låta som en liten pipig tönt.
Citera
2019-11-23, 00:51
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Jodå, läser svaren men du flummar ut och blir så långrandig så man somnar. Har mycket tråkiga erfarenheter med efterfester men till skillnad från Wallin har jag aldrig ringt upp vänninor och fnissat efter dessa. För det finns inget att fnissa över om/när något tråkigt har hänt..... Dessutom har jag tagit totalt avstånd från dessa personer!

Men så fungerar inte alla efter en traumatisk upplevelse. Vilket också är problemet när ngt ska avgöras rättsligt. Man vänder sådant som du nämner mot den som blivit våldtagen . I förlängningen får det också färre kvinnor att anmäla övergreppen.
Citera
2019-11-23, 03:11
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
HF verkar inne i ett skov just nu, twittrar dygnet runt om att man måste tro på Linnéa Claesson. Ännu en galning. Men jag ser inget om CW dock. Undrar varför hon inte ljög för att hjälpa CW?

Det var lite väl illvilligt tolkat kan jag tycka. HF har bara twittrat om LC och hela historien om att ha blivit sexuellt trakasserad av 20 män på en dag, och att man inte bara kan förutsätta att det är en lögn. HF befinner sig på autismspektrat och jag har alltid fått intrycket av att hon får lite aspie hangups, men är noggrann i sina resonemang. Att hon ifrågasätter varför man antar att LC ljög om just detta (hon refererar tex till händelserna i Köln) utesluter inte att hon inte accepterar alla andra bevis som finns gentemot LC. Tror det är av samma anledning som hon helt enkelt berättade sanningen i polisförhör, lite... rätt ska vara rätt.

Jag vill minnas mig att Cissi och HF slutade umgås för många år sedan. Om det var på grund av konflikt eller inte, vet jag inte.
Citera
2019-11-23, 03:24
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
https://www.svtplay.se/video/24424089/rovdjuret (dokumentären om Harvey Weinstein)

01.15 där pratar de om hur kvinnor kan reagera efter sexuella övergrepp och att det sedan används emot dem.
Jag är inget superfan av Cissi men vänder mig emot att man inte ses som ett trovärdigt offer, det är komplext.

Håller helt med dig. Det är två separata saker. Ska man tvivla på Cissis historia så är det mot bakgrunden att Cissi bevisat ljuger om både högt och lågt, inte att hon inte är ett trovärdigt offer.
Citera
2019-11-23, 04:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Men så fungerar inte alla efter en traumatisk upplevelse. Vilket också är problemet när ngt ska avgöras rättsligt. Man vänder sådant som du nämner mot den som blivit våldtagen . I förlängningen får det också färre kvinnor att anmäla övergreppen.
Egentligen är det ju fullständigt ointressant om Virtanen våldtagit Wallin eller inte. Eller ja.. det där skrev jag bara för att få lite uppmärksamhet

Men debatten i den här tråden har de senaste dygnen handlat OM Virtanen gjort sig skyldig till övergreppet. Sanningen är att vi inte vet någon av oss för vi var inte där och just för att det inte gjordes någon polisanmälan förrän efter fem år så är det alltid svårare att fälla någon efter så lång tid mot om anmälan gjorts så skyndsamt det bara går. Så det vi gör i tråden är att tro och inget annat och den debatten känns inte meningsfull. Virtanen har väl av många genom åren ansetts vara en skitstövel och det jag sett av Cissi Wallin den senaste tiden där hon utan kan ljuga utan att blinka, utsätta andra kvinnor för missaktning och anklagelser som visar sig inte stämma och bete sig så gränslöst att klockorna stannar gör att jag har svårt att sätta tilltro till henne på ett sätt som jag kanske inte hade gjort om offret varit någon annan. Om Cissi konstant ljuger, hur kan jag då veta att det är sant att Virtanen förgrep sig på henne? Kort sagt, ingen av oss vet vad som hänt och varför måste då den debatten fortsätta?

Däremot håller jag med dig. Det är sant att kvinnor kan reagera irrationellt efter en våldtäkt. Alla kanske inte förstår att man blivit våldtagen om man följer med någon hem och eventuellt är med på att ha sexuellt umgänge men att det hela går överstyr eller man ångrar sig. Då kan man anklaga sig själv istället. Alla kanske inte förstår att man kan bli våldtagen av sin partner. Alla håller inte med mig i tråden, men det finns tillräckligt med forskning om det så det är fakta.

Det Cissi Wallin och hennes polare däremot gör är att berätta för andra kvinnor att det är ingen idé att anmäla en våldtäkt idag. De förvanskar statistik om nedlagda undersökningar vid sexualbrott utan att förklara bakomliggande faktorer. Cissi Wallin har också uttryckligen sagt med anledning av förtalsmålet att kvinnor inte längre kan anmäla våldtäkter för då kan de bli fällda för förtal, något som absolut inte är sant.

Istället borde de uppmana kvinnor att våga anmäla. Rörelsen borde fokusera på att vara opinionsbildande och upplysande. De är tongivande feminister som andra lyssnar på. Berätta för kvinnor att det är deras kroppar och ingen annan har ovillkorlig rätt till dem. Lär andra kvinnor var gränsen för våldtäkt går och uppmana dem att anmäla direkt. Duscha inte, utan gå direkt till polis och säkra bevis. Lär andra kvinnor den nya samtyckeslagen. Finns inte samtycke är det i juridisk mening oaktsam våldtäkt. Då skulle faktiskt de fällande domarna kunna bli fler. Det är så jävla oansvarigt att lura i kvinnor att det inte är någon idé att polisanmäla och jag begriper inte varför den delen av feminismen håller på så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in