2019-11-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det är Fredrik som väckt åtal mot Cissi inte tvärtom. Oavsett vad du tror om händelsen så förstår jag inte din ilska över att hennes försvar gör det de ska. Ger henne bästa möjliga försvar.Vad är problemet?
Åklagaren har väckt åtal. Cissi hade så klart velat se att åtal väcktes mot Fredrik. Tyvärr, för hennes del, fanns inte fog för det.
Citera
2019-11-22, 00:02
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamemeritus
Precis så. Kanske även B12-brist? Jag förutsätter att hon är vegan (eller åtminstone vegetarian). Hon har åtminstone de för veganer så karaktäristiska grå/bruna fälten under ögonen.
Hon har uppenbart väldigt vit hy naturligt. Denna vackra (i mitt tycke åtminstone) nyans föds man med och får inte av näringsbrist eller datornördande. Riktigt vit, mjölkig hud är det vackraste som finns och Cissi har det. Tyvärr är inte alls vita människor bokstavligen vita. De flesta är ju i stället beigerosgråglåmiga.
Citera
2019-11-22, 00:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Ja, här i Sverige har feministpacket verkligen utnyttjat den luckan i lagstiftningen. Ett feministpack som Cissi Wallin är dessutom uppbackad av ett helt mobbargäng bestående av kändisfeminister.
Förtal är ett MYCKET allvarligt brott i min konservativa värld, då ett helt liv och en karriär förstörs.

Håller med, men det kanske inte var det när lagstiftningen kom till på 1800-talet. Då fanns inget internet, ingen Facebook, m.m. Lagstiftningen har helt enkelt inte hängt med.
Citera
2019-11-22, 01:02
Medlem
Citat:
Chansen att komma undan med den typen av våldtäkt som Fredrik anklagas för är stor.

Du menar den typen där man dagen efter ringer polarna och är jätteglad över att ha legat med en kändis?
Senast redigerad av Bluehairdontcare 2019-11-22 kl. 01:04.
Citera
2019-11-22, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Du menar den typen där man dagen efter ringer polarna och är jätteglad över att ha legat med en kändis?
En c-kändis som var glad över att ha legat med en b-kändis och som inte fattar att hon var den snyggaste brud denne b-kändis legat med och det var därför han fortsatte sms:a henne långt efter.
Citera
2019-11-22, 06:20
Medlem
U*ni Drou*ge försvarade ivrigt CW i svts Opinion live igår. Hon tycker kvinnor ska få berätta om vad de varit med om och också få krydda berättelserna väl.

https://www.svd.se/unni-forsorjer-sig-pa-fortal

Hon har själv varit anklagad för att förtala knarlar så det är förståeligt de blivit kompisar. Kanske har CW och hon liknande mönster i kontakten med män?
Senast redigerad av Ajara 2019-11-22 kl. 07:01.
Citera
2019-11-22, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Har Cissi någon sjukdom eller är hon så sjukligt vit för att hon aldrig går ut?

Hon är albino, ofta har man då även problem med ögonen
Citera
2019-11-22, 07:02
Medlem
cleovarnamnets avatar
Brukar man inte även ha kritvitt hår vid albinism? Och dessutom lite röda ögon? Tror människor med albino ofta har problem med starkt försämrad syn, inte att ögonen darrar.

Edit: googlade runt lite, du har rätt i att man tydligen kan ha ”rapid eye movements” vid albinism. Oklart var min fördom om röda ögon kommer ifrån, såg inga såna bilder nu. Men Cissi ser väl inte ut som en albino? Fast visst, smink och hårfärgning kan förstås maskera mycket.
Senast redigerad av cleovarnamnet 2019-11-22 kl. 07:08.
Citera
2019-11-22, 07:12
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Brukar man inte även ha kritvitt hår vid albinism? Och dessutom lite röda ögon? Tror människor med albino ofta har problem med starkt försämrad syn, inte att ögonen darrar.

Edit: googlade runt lite, du har rätt i att man tydligen kan ha ”rapid eye movements” vid albinism. Oklart var min fördom om röda ögon kommer ifrån, såg inga såna bilder nu. Men Cissi ser väl inte ut som en albino? Fast visst, smink och hårfärgning kan förstås maskera mycket.
Hon kanske är släkt med älgen som går som en följetong, han är albinos.
Skämt åsido, om hon fick " finnkuken" i sig för så många år sedan, har levat med detta utan problem, vad är vitsen med att anmäla nu som först?
Virtanen är ju ökänd med sina " laster" så hon visste väl vad hon gav sig in på?
Citera
2019-11-22, 08:24
Bannlyst
Citat:
Oavsett detta case så borde du känna till att de flesta våldtäkter inte går till åtal eftersom det nästan alltid handlar om att ord står mot ord. Chansen att komma undan med den typen av våldtäkt som Fredrik anklagas för är stor.
Jag tycker det är rättvis och bra karma. Våldtäkt är hemskt, men så många feminister har ljugit om våldtäkt nu och #metoo så när riktiga offer anmäler så finns ändå risken att det läggs ner. Jag tycker det är bra karma att Cissi Wallin nu får sitta i heta stolen själv efter hon ljugit så hemskt om Fredrik.

Förmodligen blir hon knappt ens dömd... Böter...?
Citera
2019-11-22, 09:26
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet

Nej inte röda ögon på människor med albino. 🤣
De är typ väldigt ljusa bara.
Det är bara djur med albino som har röda ögon.
Och vad har detta med fallet här?
Citera
2019-11-22, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Man kan ju för fan inte vålda sig på någon utan uppsåt

NU finns ju samtyckeslagstiftningen, men den fanns ju inte när FV och CW träffades. Så idag kan man ju, i någon mån, våldta någon utan uppsåt, men det kunde man inte då och lagar är som bekant inte retroaktiva.

Skribenten "Nytorgsprinsessa" verkar dock inte bry sig om sådana detaljer. Hen visar gång på gång en flagrant okunskap om, och avsaknad av hänsyn för, lagen och rättssamhället. Antagligen någon slags politisk extremist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in