2019-11-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Snabb sammanfattning av dagen hittills någon?

Det liverapporteras i korthet här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...attegangsdagen
Citera
2019-11-25, 14:16
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Det är Cissi Wallins fel isåfall som sprider den dyngan! Hon har gjort metoo till något smutsigt!

Precis! Jag tyckte från början att metoo verkade som någonting bra, men nu ger det mig bara dålig smak i munnen pga Cissi och några till. Det hade kunnat handla om strukturella problem och lett till bra diskussioner och förändringar, men i Sverige blev det bara tråkiga drev mot några personer, vissa mer patetiska än andra (Kronér och Ohly t.ex).

Cissi Wallin blev ju t.ex jätteförbannad när hon inte blev inbjuden till en Tv-debatt om metoo (på SVT om jag inte minns fel), hon yrade om att hon var diskriminerad och censurerad, då hon minsann var Sveriges riktiga (enda?) ansikte för metoo-rörelsen. Snacka om storhetsvansinne. Bra beslut av personerna bakom programmet, ett försök till att verkligen diskutera och förändra, istället för att sända en Cissi Wallin-monolog av lögner.
Citera
2019-11-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Okej, du verkar inte särskilt seriös, men hur kommer det sig att så många män sopades ut från bra jobb för att kvinnor påstod saker som de sen inte hade några som helst bevis för?

Det påstående är seriöst menar du?

Citat:
Beträffande FV och Cissi Wallin, så är de rätt fula båda två och de knarkade och söp ihop, som normala champagnekommunister/sossar på söder.
De var lika skyldiga båda två till sexet som Cissi sen ångrade.
Det hade hon kunnat tänkt på innan.

De ångra väl varannan av sina engångsligg kanske när det inte utvecklas så som de hoppas. Jag tror inte hon har ljugit ihop hela historien utan hon vill nog inte suga hans snopp. Att de skulle vara supar och knarkkompisar har inte framgått alls.
Citera
2019-11-25, 14:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Konstigt beteende i så fall droga ner dom?

Det är vad Cissi påstår. En person som redan erkänt att hon är missbrukare av både alkohol som droger. Det är ju inte helt otänkbart att hon drogade sig själv redlös?
Citera
2019-11-25, 14:30
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Hade Fredrik i polisförhöret 2011 sagt detsamma som i intervjun i P1 så hade det absolut väckts åtal den gången.

Han säger i den intervjun att han inte minns vad som skett men att något kan ha skett som Cissi uppfattar som en våldtäkt.

Rätta mig om jag har fel här men detta var väl knappast vad Fredrik sa 2011.

Tillsammans med ex-pojkvännens vittnesmål idag blir det svårt för någon att tvivla på att ett sexuellt övergrepp ägt rum. Aftonbladets utredare tycks också motvilligt erkänna att liknande saker dök upp under intetnutredningen.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2019-11-25 kl. 14:34.
Citera
2019-11-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Precis! Jag tyckte från början att metoo verkade som någonting bra, men nu ger det mig bara dålig smak i munnen pga Cissi och några till. Det hade kunnat handla om strukturella problem och lett till bra diskussioner och förändringar, men i Sverige blev det bara tråkiga drev mot några personer, vissa mer patetiska än andra (Kronér och Ohly t.ex).

Cissi Wallin blev ju t.ex jätteförbannad när hon inte blev inbjuden till en Tv-debatt om metoo (på SVT om jag inte minns fel), hon yrade om att hon var diskriminerad och censurerad, då hon minsann var Sveriges riktiga (enda?) ansikte för metoo-rörelsen. Snacka om storhetsvansinne. Bra beslut av personerna bakom programmet, ett försök till att verkligen diskutera och förändra, istället för att sända en Cissi Wallin-monolog av lögner.

Lol det har jag missat! Var det på instagram hon grät ut då eller? Kanske går att hitta? Vore ju guld! 😂
Citera
2019-11-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Hade Fredrik i polisförhöret 2011 sagt detsamma som i intervjun i P1 så hade det absolut väckts åtal den gången.

Han säger i den intervjun att han inte minns vad som skett men att något kan ha skett som Cissi uppfattar som en våldtäkt.

Rätta mig om jag har fel här men detta var väl knappast vad Fredrik sa 2011.

Du kanske ska ha belägg för det? Konstigt att du inte sitter på det redan med tanke på din besatthet.. Tolkar det som att det är lögn då.
Citera
2019-11-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ful visst. Men tror du inte att han i egenskap av sitt jobb där på början av 2000-talet hade tonvis av villiga ligg efter sig? Han var profil i AB! När man är känd spelar snyggheten mindre roll. Cissi skröt ju tom till en väninna dagen efter "våldtäkten" att hon lägrat FV. Om man ska tro på något FV säger så stämmer det helt klart det han påstår. Ligg hade han inte svårt att få.
En sak med detta jag har svårt att få ihop var att han skrev en ökänd krönika i AB typ år 1998 i typisk bitter stil om hur han föraktade kvinnor som valde "skitstövlar" eller dylikt när "snälla" killar som han själv fanns att tillgå. Han verkar alltså ha haft dålig framgång på den fronten, men kanske kom ligg-framgångarna senare? Jag vet att han sagt att det på den tiden var "hundratals ligg" men det kan ju vara något han sagt för att man ska tänka att han hade det så lätt för sig att han minnsann inte behövde använda några fula metoder. (Obs jag tror inte på Cissi). Sen finns det betydligt större manliga medieprofiler som inte på något vis ger intryck av att ha haft tonvis med ligg. Ta till exempel Fredrik W*ikings*on eller Al*x Sch*lman. Långt mer kända. Inget skvallrar om en massa ligg. Så jag tycker att det haltar.
Citera
2019-11-25, 14:37
Medlem
Nu får cissys nanny fullt upp tills domen kommer, nu kommer det krökas hejvilt för att stilla känslorna, jag kan tänka mig hur det gick till även i helgen som var.
Medans freddeboi bara softar med någon ung snygg journalistpraktikant mellan benen och garvar, kan kanske till och med kallar henne för cissi när han ber henne att gå på ärenden åt honom.
Citera
2019-11-25, 14:38
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Du kanske ska ha belägg för det? Konstigt att du inte sitter på det redan med tanke på din besatthet.. Tolkar det som att det är lögn då.

Det är ju Fredrik som sagt att han inte minns något och att Cissi kan ha "uppfattat" det som en våldtäkt. Det tas upp av försvaret idag och rör intervjun han gjorde i P1

Vem menar du ljuger?
Citera
2019-11-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det är ju Fredrik som sagt att han inte minns något och att Cissi kan ha "uppfattat" det som en våldtäkt. Det tas upp av försvaret idag och rör intervjun han gjorde i P1

Vem menar du ljuger?

Du snackar om att han ska ha ändrat sina uppgifter. Men han säger ju bara att hon kan ha uppfattat det så. Med tanke på hur jävla sjuk i huvudet vi alla vet att CW är, så är det knappast utom rimlighetens gränser att anta att hon kan uppfatta exakt vad som helst som våldtäkt, beroende på vad hon har att tjäna på det.
Citera
2019-11-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Hahaha då missade du totalt Virtanens inlägg på Svedlands insta i helgen. Han framstod som mycket onykter.

Länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in