2019-11-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Nä. Dom är ju gubbfeta båda två.

Och vad är det som (enligt dig) syns på avataren? Jag tycker det ser ut som en hårborste.

Va? Vad pratar du om? Jag syftar på bilderna i hennes insta stories, inte instagram-inlägget.
Citera
2019-11-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Mannen med helkroppsbild en annan grej hon lagt upp, inte den "kända antirasisten".

Aha ok. My bad!
Citera
2019-11-14, 15:20
Medlem
Mytoman Cissi Wallin igång igen. Märkligt att precis alla som inte stryker henne medhårs är kriminella eller våldtäktsmän eller begått sexuella övergrepp mot minderåriga.

Stackars maken den dagen han tröttnar på rödluvan då blir det svettigt. Inte kul att hängas ut som mannen som band fast henne och tvångsknullade till sig ungar.
Citera
2019-11-14, 15:22
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det var mitt svar på om det som beskrivs är att se som ett övergrepp eller bara "dåligt sex". Jag har svårt att se hur Henko försäkrat sig om samtycke och jag tycker också att det spelar in om tjejen är 17-18 år eller jämnårig med honom.

Aha, så du är en av dem som själv inte blev feminist förrän du fick en dotter typ? Som inte har något omdöme eller kan känna empati om du inte har ett exakt exempel att relatera till?

Eftersom Linus verkligen inte är här inne och skriver, (alltså verkligen INTE) men kanske läser; vill jag använda det här inlägget till en vädjan:

Ta ditt jävla föräldraansvar och se till att söka hjälp åt din fru istället för att elda på hennes sjuka beteende genom att hjälpa till att sprida uppgifter hon riskerar ännu ett åtal för - och ge henne resurser att anlita SÄKERHETSBOLAG, hackers mm.
Du har två fina pojkar att tänka på. Det här beteendet kommer att drabba dom värst, hur många snabba "segrar" din fru än får av att skada andra och vara en totalt gränslös lögnerska.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-14 kl. 15:58.
Citera
2019-11-14, 15:23
Medlem
Cissi verkar ha lagt ut konversationen utan samtycke från tjejen. Och hela saken är tydligen utredd sedan tidigare. Enligt Haveristernas hemsida.

Tydligen mår tjejen jävligt dåligt av att Cissi har outat henne privata konversation.

Hur fick Cissi tag på konversationen?
Citera
2019-11-14, 15:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det var mitt svar på om det som beskrivs är att se som ett övergrepp eller bara "dåligt sex". Jag har svårt att se hur Henko försäkrat sig om samtycke och jag tycker också att det spelar in om tjejen är 17-18 år eller jämnårig med honom.

Jadu, hur fan försäkrar man sig om samtycke? Det går inte, grejen med debatten om samtycke handlar om att man ska tänka på saken. Inte om att det går att försäkra sig.
Folk ångrar dagligen beslut de tagit.

Hur gör man om båda är fulla? Har du våldtagit någon full kille som ångrade sig dagen efter? Hur tror du hans pappa känner för dig?
Citera
2019-11-14, 15:30
Medlem
Dofternas avatar
Henko på Fbook:

"Hej hej alla!

Precis som er ser jag vad som skrivs på Cissis insta. Skärmdumparna är inte fejkade och jag har personligen sett dem själv tidigare i somras.

Personen önskade där och då att prata med mig om vad som hänt vilket jag då gick med på. Hon visste själv inte hur hon skulle se på det inträffade men var orolig för hur vi andra skulle reagera. Jag försäkrade då henne om att inga repressalier skulle drabba henne om hon valde att prata om det eller söka stöd hos polisen.

Men hennes inställning då var att hon ville prata med berörd person själv. Vilket det gjorde för att sedan gå vidare med sina respektive liv. Personen meddelade även mig om att saker kändes bättre och jag lade då saken till handlingarna men sa även att hon såklart hade all rätt att ändra sig.

Med det sagt gick jag även vidare med mitt liv.

Jag har pratat med berörd person under dagen och hon menar själv att hon varken pratat med, eller på annat sätt haft kontakt med Cissi.

Jag har också framfört samma budskap denna gång. Har hon ändrat sig, eller på annat sätt vill berätta sin historia så är det helt okej. Ingen kommer klandra henne eller på annat sätt outa vem hon är.

Hon har också fått läst och godkänt denne text innan vi publicerade. Och kommer såklart även ha fulla rätten att be oss ta ner den.

I övrigt blir det ju än en gång svårt att bemöta det Cissi skriver, att vi skulle begå "verbala och fysiska övergrepp" eller hängt ut kvinnor med skyddad identitet.

Av respekt för kvinnan kommer vi inte delge mer information, hon måste få smälta det här själv och välja hur hon går vidare. Personen låter hälsa att även hon uppskattar om ni låter bli att hänge er till spekulationer. Det här är en sak mellan berörda personer.

Samma sak gäller oss såklart."
Citera
2019-11-14, 15:41
Medlem
Cissi sprider tydligen privat konversation utan samtycke från berörd kvinna. I syfte att rikta bort blickarna från kritik mot henne själv. Det är så jävla antifeministiskt och vedervärdigt så man fan spyr...

https://minfil.com/meD8HaAfne/771855...01379072_o_jpg
Citera
2019-11-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
I det här fallet lägger hon till att tjejen är hälften så gammal. Vem vet om det är sant? Är nånting sant i den här historien? Har Cissi själv kollat källan, eftersom hon lägligt nog råkade få dem idag och skickar dem rätt ut till 100 000 följare?

Det finns ju heller inget förbud mot sex med hälften så gamla personer. Vad jag vet är det frekvent förekommande. Eller var tjejen minderårig när sexet förekom? Haveristerna lär tycka det var ett Haveri bjuda in denna dam. Hörde jag "skyll er själva" någonstans? Vad trodde de, att de skulle sitta där och bäsha sönder henne, och så skulle hon skicka rosor sen?

Men jäkla sandlåda. Instagram och schlödderpoddar borde stängas ner och alla inblandade få kratta löv eller något. Utan uppkoppling. I hundrade år.
Senast redigerad av Ajara 2019-11-14 kl. 15:48.
Citera
2019-11-14, 15:48
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är svårt för oss vanliga civilister att hänga med när alla länkar är privata & otillgängliga.
Om någon blivit utsatt för ett övergrepp så bör man gå till polisen & visst är det lite misstänkt att dessa anklagelser dyker upp just mot någon som nyligen kritiserat CW?...

...Innan saken utretts av polisen så kan det vara lite vad som helst bakom. Allt från verkliga övergrepp till samtyckande rollspel med "bestraffning" av någon som käftat emot på Flashback.

Nej, har du inte lärt dig någonting? Man ska absolut inte gå till polisen. Och om man vill se fler fällande domar i sexualbrottsmål ska man definitivt inte gå till polisen i ett tidigt skede. Man ska lobba för att det ska bli lagligt att förtala och hänga ut folk istället, speciellt om det inte finns några bevis för vad man påstår om dem.

Citat:
Jag har svårt att se hur Henko försäkrat sig om samtycke och jag tycker också att det spelar in om tjejen är 17-18 år eller jämnårig med honom.

Jag har inte sett screenshots, så detta är inte en markering för eller emot vad som står i den, jag vet inte om det finns samtycke. ..Men jag går igång på strypsex. Vid 17-18 års ålder kunde jag definitivt lämna samtycke, varför skulle man inte kunna göra det? (Detta är inte ett svar på vad jag tycker om det i övrigt, ålder maktbalans osv) Intressant att du skriver ut så säkert att det handlar om HJ btw, inte ens Cissi gör det vad jag förstår?

Svara på min fråga nu tack. Eftersom du verkar vara säker på att det här stämmer, undrar jag hur du ser på att CW (enligt egen utsago)länge haft otaliga uppgifter om HJ's hotfulla, våldsamma och obehagliga beteende "mot framförallt kvinnor ™️ ", men inte varnat allmänheten utan istället använt dem för ett rent själviskt syfte?

Och om det nu tillkommit uppgifter om sexuellt våld; hur klandervärd är CW på en skala 1-10 när hon inte outar honom för att varna andra? Är det viktigare att Haveristernas granskning av hennes bevisade lögner stoppas, än att unga flickor blir sexuellt utnyttjade/våldtagna?
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-14 kl. 15:55.
Citera
2019-11-14, 16:08
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist

Jag har inte sett screenshots, så detta är inte en markering för eller emot vad som står i den, jag vet inte om det finns samtycke. ..Men jag går igång på strypsex. Vid 17-18 års ålder kunde jag definitivt lämna samtycke, varför skulle man inte kunna göra det? (Detta är inte ett svar på vad jag tycker om det i övrigt, ålder maktbalans osv) Intressant att du skriver ut så säkert att det handlar om HJ btw, inte ens Cissi gör det vad jag förstår?
a?

Jag är själv aktiv inom BDSM och i den världen är vi grymt noga med samtycke. I det hon skriver till Henko ( för det handlar troligen om honom) så framgår det väl tydligt att något gått väldigt snett här. Inom BDSM-världen är vi väldigt noga med den dominantes ansvar i en session. Dessutom ses det inte med blida ögon att en person på nästan 40 år har BDSM-sex med en tonåring. Henko borde förstå en sådan sak.

Kan tillägga att jag själv är dominant och jag skulle ALDRIG ha BDSM-sex med en tonåring. Risken för att en lek i samtycke mellan vuxna förvandlas till ett övergrepp är alldeles för stor helt enkelt.
Citera
2019-11-14, 16:15
Medlem
tardigradums avatar
Är det verkligen ingen som har screen shots på storyn eller konversationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in