Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Det är svårt för oss vanliga civilister att hänga med när alla länkar är privata & otillgängliga.
Om någon blivit utsatt för ett övergrepp så bör man gå till polisen & visst är det lite misstänkt att dessa anklagelser dyker upp just mot någon som nyligen kritiserat CW?...
...Innan saken utretts av polisen så kan det vara lite vad som helst bakom. Allt från verkliga övergrepp till samtyckande rollspel med "bestraffning" av någon som käftat emot på Flashback.

Nej, har du inte lärt dig någonting? Man ska absolut inte gå till polisen. Och om man vill se fler fällande domar i sexualbrottsmål ska man definitivt inte gå till polisen i ett tidigt skede. Man ska lobba för att det ska bli lagligt att förtala och hänga ut folk istället, speciellt om det inte finns några bevis för vad man påstår om dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Jag har svårt att se hur Henko försäkrat sig om samtycke och jag tycker också att det spelar in om tjejen är 17-18 år eller jämnårig med honom.
Jag har inte sett screenshots, så detta är inte en markering för eller emot vad som står i den, jag vet inte om det finns samtycke. ..Men jag går igång på strypsex. Vid 17-18 års ålder kunde jag definitivt lämna samtycke, varför skulle man inte kunna göra det? (Detta är inte ett svar på vad jag tycker om det i övrigt, ålder maktbalans osv) Intressant att du skriver ut så säkert att det handlar om HJ btw, inte ens Cissi gör det vad jag förstår?
Svara på min fråga nu tack. Eftersom du verkar vara säker på att det här stämmer, undrar jag hur du ser på att CW (enligt egen utsago)länge haft otaliga uppgifter om HJ's hotfulla, våldsamma och obehagliga beteende "mot framförallt kvinnor ™️ ", men inte varnat allmänheten utan istället använt dem för ett rent själviskt syfte?
Och om det nu tillkommit uppgifter om sexuellt våld; hur klandervärd är CW på en skala 1-10 när hon inte outar honom för att varna andra? Är det viktigare att Haveristernas granskning av hennes bevisade lögner stoppas, än att unga flickor blir sexuellt utnyttjade/våldtagna?