2019-11-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Intressant att man på gruppen Haveristerna uttrycker samma tvivel på det som Cissi just la ut på sin IG som det jag skrev om det Camilla la ut på sin blogg.

Det står väl helt klart att det Cissi tidigare hintat om Henrik är lite mer klandervärt än ett snedsprång med Myra. Och, det lär komma mer här.

Min åsikt? Jag tycker de personliga konflikter som finns mellan Cissi och Henko borde hållits internt. Men den här typen av konflikter följer samma logik som ett kärnvapenkrig när MAD inte längre fungerar som avskräckning.

https://www.facebook.com/groups/6219...3525608749633/

https://www.instagram.com/p/B42Fz-Hn...=1ng5vgxr2twzd

På Cissis stories hittar man mer. Detta skedde i somras och enligt C är tjejen hälften så gammal som Henrik. Rapesex med en tonåring. Klandervärt?

Jag såg din redigering. Hur visste du att det skulle komma mer? Cissi fick ju enligt uppgift dessa uppgifter för bara nån timme sen. Konstigt nog samma dag som måltavlan släpper ett poddavsnitt. Visste du att det här skulle komma innan Cissi visste det?
Citera
2019-11-14, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takahata
Jag tänker att det som Cissi lägger upp är ok om det är samtycke. Hon har ju dock vänt på konversationen så narrativet blir annorlunda/värre än vad det egentligen är.

Sen så lägger ju Cissi på massa skit som hon inte har stöd för. Haveristerna, Henrik och Axel, har sökt upp unga kvinnor och "begått fysiska övergrepp". Det blir så jävla genomskinligt och tarvligt det hon håller på med. Samt så osynliggör hon Myra hela tiden...

I det här fallet lägger hon till att tjejen är hälften så gammal. Vem vet om det är sant? Är nånting sant i den här historien? Har Cissi själv kollat källan, eftersom hon lägligt nog råkade få dem idag och skickar dem rätt ut till 100 000 följare?
Citera
2019-11-14, 15:05
Medlem
Jag undrar om personen som sög av personen skrev svaret precis nyligen. Kanske till och med på Cissis uppmaning.
Citera
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Jag såg din redigering. Hur visste du att det skulle komma mer? Cissi fick ju enligt uppgift dessa uppgifter för bara nån timme sen. Konstigt nog samma dag som måltavlan släpper ett poddavsnitt. Visste du att det här skulle komma innan Cissi visste det?

Det finns alltså mer som inte är kopplat till den här tjejen.

Nej, jag visste inte att Cissi skulle släppa detta idag.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Tja, om du hade en tonårsdotter hur skulle du beskriva det?

Vad har det med saken att göra? Jag vill döda den som våldtar min familj, det är min första tanke. Det betyder inte att jag är för dödsstraff.
Citera
2019-11-14, 15:07
Medlem
Citat:
Det finns alltså mer som inte är kopplat till den här tjejen.

Nej, jag visste inte att Cissi skulle släppa detta idag.

Mm, den här anonyma tjejen. Hur gammal är hon, förresten?

Och när visste du att Cissi hade det?

Du verkar ha ett VÄLDIGT nära förhållande till Cissi eftersom hon inte vill släppa nån identitet på förövaren, "för att skydda offret".
Citera
2019-11-14, 15:07
Medlem
Personen på bilden som Cissi lagt upp är extremt vältränad. Stämmer det verkligen in på någon av poddinnehavarna?
Senast redigerad av Slowlychoking 2019-11-14 kl. 15:08. Anledning: Glömt ett ord
Citera
2019-11-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slowlychoking
Personen på bilden som Cissi lagt upp är extremt vältränad. Stämmer det verkligen på någon av poddinnehavarna?

Nä. Dom är ju gubbfeta båda två.

Och vad är det som (enligt dig) syns på avataren? Jag tycker det ser ut som en hårborste.
Citera
2019-11-14, 15:09
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad har det med saken att göra? Jag vill döda den som våldtar min familj, det är min första tanke. Det betyder inte att jag är för dödsstraff.

Det var mitt svar på om det som beskrivs är att se som ett övergrepp eller bara "dåligt sex". Jag har svårt att se hur Henko försäkrat sig om samtycke och jag tycker också att det spelar in om tjejen är 17-18 år eller jämnårig med honom.
Citera
2019-11-14, 15:10
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck

Håller med dig om att det finns en hel del frågetecken kring Nytorgsprinsessa och vad hon vet/inte vet - samt hur snabbt hon får reda på saker.

Först hävdades det att CW var en ytlig bekant (i över två år) men nu när det bränner; är hon plötsligt så nära att hon kan uttala sig tvärsäkert om något så privat som hur det står till med CW's äktenskap. Och så tajt med CW att hon vet CW's nästa drag innan CW själv.

Dagen efter att Bergwall och Kajjan meddelade att de hade spelat in med Haveristerna damp det tydligen ner ytterligare ett brev från advokat i Bergwalls brevlåda. Samma dag som avsnittet släpps kommer CW med grova anklagelser mot en av poddinnehavarna. Det är nästan så att man tror att det är regisserat, sån timing har hon.

Nu har hon grävt sin egen grav, detta kommer få dem att vilja granska henne hårdare. Tillslut blir hon så inträngd att hon gör något som är av intresse för MSM att ta upp; och då är hon totalt körd. Som någon sa tidigare: Självskadebeteende.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-14 kl. 15:14.
Citera
2019-11-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slowlychoking
Personen på bilden som Cissi lagt upp är extremt vältränad. Stämmer det verkligen in på någon av poddinnehavarna?

Mannen med helkroppsbild en annan grej hon lagt upp, inte den "kända antirasisten".
Citera
2019-11-14, 15:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargtrojan
Vilken pajas hon är alltså... Nu försöker hon rädda sitt eget skinn och vifta bort kritiken genom att säga att hennes beteende är ok då Haveristerna har gjort något mycket värre. Det är lite som att mörda någon och påstå att det är ok för att grannen mördade ju ett barn och det är mycket värre.

Edit: Har det ens skett ett övergrepp? Jag ser en man som uttryckt sig hårt i text. Sen höll han en tjej om halsen och i håret när han blev avsugen vilket hon har accepterat. Samtycke fanns där.

I ett senare skede har hon kommit fram till att det inte kändes bra och har därmed dragit tillbaka samtycket retroaktivt.

Låter väldigt skumt.
Det är svårt för oss vanliga civilister att hänga med när alla länkar är privata & otillgängliga.
Om någon blivit utsatt för ett övergrepp så bör man gå till polisen & visst är det lite misstänkt att dessa anklagelser dyker upp just mot någon som nyligen kritiserat CW?

Exakt samma typ av obevisade anklagelser som fått CW i trubbel till att börja med.

Innan saken utretts av polisen så kan det vara lite vad som helst bakom. Allt från verkliga övergrepp till samtyckande rollspel med "bestraffning" av någon som käftat emot på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in