2019-10-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Edward är troende, katolik, konservativ, vivör, frihetlig, germanofil, bokmal, familjeman. Allt som vår tids kälkborgerlighet hatar. Allt som jag skattar högt (med undantag för katolicismen, som jag dock respekterar). Lev länge och väl, och fortsätt irritera dem som irriteras bör. Weiter so.

Alltså, Edward gör reklam för vinglas och allt möjligt och medverkar regelbundet i Mix Megapol med Gry Forssell. Det är inte direkt som att han håller jättehårt i sina aristokratiska böjelser. (Det finns dock mycket att uppskatta hos denne man, det medges naturligtvis.)
Citera
2019-10-22, 18:12
Medlem
mjukmjukares avatar
Gärningsmannaprofil; -Sanningen.
Edward Blom är något så motsägelsefullt som Konservativt modern. Statiskt flexibel. Traditionellt ombytlig. Han är fullt medveten om var han står, vad han står för, lever för sina konventioner men är likväl nyfiken på livets spännande och överraskar därför stort ibland och väljer att leva fullt ut.

Han är neurotisk, full av -och har nära till, yviga känslor. Bär troligen på en tveksam självkänsla som kompenseras av ett mycket gott självförtroende. Ibland rent av hybris. Bitvis självgod som kompensation mot undermedveten svaghet.

Han pendlar troligtvis dagligen i impulsiva humörsvängningar vilket är krävande för hans omgivning. Orsak är hans känslighet.
Men likväl.

Killen är en skön ovanlig människa. Stort så.

,
Citera
2019-10-31, 11:39
Medlem
mjukmjukares avatar
Vilket underbart utbrott Edward Blom fick i avslutningen av senaste avsnittet av deras podd. (avsnitt 55)

En brevskrivare raljerade över det hemska han och hans fru tyckte om att uttala Västerbottensost utan ett s vilket i tal blir Västerbottenost. Fy och skäms. Tyckte dom.

Men då jevlar uttryckte sig Edward Blom utan att lägga någon barmhärtighet emellan. Tokilsken och med att t o m kalla språkpoliser som dessa för nazister. Ett långt utbrott.
Jevlar, ord och inga visor!!! Klassiskt.

,
Citera
2019-10-31, 11:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Hur är det med han youtubekanal nuförtiden?
Senast redigerad av Carl Serung 2019-10-31 kl. 11:49.
Citera
2019-10-31, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hur är det med han youtubekanal nuförtiden?

Att döma av den senare tidens sporadiska uppladdningar på kanaler så förefaller han sakna utrustning och/eller kunskap att skapa tjänliga alster. Jag hoppas detta förändras eller att han får extern assistans med dem bitarna.
Citera
2019-10-31, 15:50
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Att döma av den senare tidens sporadiska uppladdningar på kanaler så förefaller han sakna utrustning och/eller kunskap att skapa tjänliga alster. Jag hoppas detta förändras eller att han får extern assistans med dem bitarna.

Jag tror helt enkelt att Blom har skägget fullt
och inte engagerar sig i sånt som inte ger stålar tillbaka. Och så är det m YT.
Inga projekt med ekonomisk vinning.
Och att bakfylle-ost-skoja hinner hans lättstressad och lite neurotiska person inte med.

Citera
2019-10-31, 19:07
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Kul att se herr Blom i Efter fem idag, då han pratade om Halloween och Allahelgona vilket var intressant.
Citera
2019-10-31, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Kul att se herr Blom i Efter fem idag, då han pratade om Halloween och Allahelgona vilket var intressant.

Jag tyckte det såg ut som att han höll på dö, han pratade snabbt och flåsigt. Var alldeles lila-flammig på halsen. Kändes bara obehagligt se honom.
Citera
2019-10-31, 19:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaChristina
Jag tyckte det såg ut som att han höll på dö, han pratade snabbt och flåsigt. Var alldeles lila-flammig på halsen. Kändes bara obehagligt se honom.
Ja, han verkade vara lite stressad. Men det är väl för att han har en viss tid på sig hinna säga allt, det var ju lite trist men annars tycker jag det kul att se han på tv.
Citera
2019-11-08, 19:33
Medlem
Kloges avatar
Jag rekommenderar er att åka till närmsta Circle K mack för att där förgylla ett liv med att äta en älgkorv signerat herr Blom!
Citera
2019-11-09, 12:13
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Jag rekommenderar er att åka till närmsta Circle K mack för att där förgylla ett liv med att äta en älgkorv signerat herr Blom!

Ja, för Bloms skull, så låt dessa korvar smaka bättre än vad Petters HållKäftenBurgare gjorde/gör (är dom kvar) !!

,
Citera
2019-11-09, 15:48
Medlem
Kloges avatar
Har den Bloms namn så är den god. Jag kan intyga 👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem