2021-09-26, 10:13
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Precis. Det är exakt så jag menar. För att hålla varumärket Edward Blom aktuellt hade podden varit en bra plattform för att nå ut. Nu försvinner den möjligheten, för att han inte förstår att man ibland får göra sånt som man kanske inte tjänar reda pengar på idag för att förbli relevant imorgon.

Som sagt, stort misstag.
Tror också det, och har tycker dessutom fått uppfattningen att det är ett andningshåls för båda männen att sitta där och pladdra. Tror båda gott bra av att berätta anekdoter och få lyfta fram sina kunskaper.
Citera
2021-09-26, 12:22
Medlem
Citat:
Precis. Det är exakt så jag menar. För att hålla varumärket Edward Blom aktuellt hade podden varit en bra plattform för att nå ut. Nu försvinner den möjligheten, för att han inte förstår att man ibland får göra sånt som man kanske inte tjänar reda pengar på idag för att förbli relevant imorgon.

Som sagt, stort misstag.

Desto mer jag tänker på detta desto mer provocerad blir jag, beslutet är så jäkla dumt. Han sabbar allt nu genom sitt kortsiktiga tänkande att bara göra saker som drar in pengar. Det är som en elitidrottare som slutar träna för att tar det för mycket tid från tävlingar. Jag förstår att det är mycket roiigare att sälja välbetalada företagsgig men för att sälja såna måste man ha fans. Och man får inga nya fans genom företagsgig.
Han syns inte alls på samma sätt längre som han gjorde runt 2012 så han måste ha en plattform där han regelbundet syns och visar upp sin kompetens. Dom sista åren (även innan hans covidisolering) har hans mediaexponering handlat uteslutande som att han fått nya barn, saker han sagt i podden och saker han skrivit på instagram. Tar han bort podden finns det bara "edard blom rasar på instagram" för journalister att skriva om.
Citera
2021-09-26, 12:38
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Jag gissar på att den girige isterbuken har insett att han aldrig kommer att tjäna några större pengar på sin podd. Vilket säkert är sant, man tjänar inte pengar på poddar på samma vis som man gör på böcker eller TV-program. Delvis brukar poddar crowfundas på samma sätt som Youtubers och Twitchstreamers gör, via exempelvis prenumerationer, bonusmaterial och Patreons. Det här förstår inte Edward utan han trodde att det skulle komma en massa företag som sponsrar varje avsnitt med en klumpsumma bara för att få ut sitt firmanamn i podden och att företagen skulle höra av sig själv. Det sker inte.

Det är imponerande att monetarisering av podden skötts så dåligt. Tog ju ett bra tag innan de ens lyckades klura ut hur Patreon funkar och då satte man väl lägsta nivån till typ 50 spänn eller nåt. Nästan alla andra kör ju 1-2 dollar. Jobbar inte Mats med marknadsföring eller nåt sånt? Ändå lyckas man inte sälja in podden ordentligt. Trist!
Citera
2021-09-26, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det är imponerande att monetarisering av podden skötts så dåligt. Tog ju ett bra tag innan de ens lyckades klura ut hur Patreon funkar och då satte man väl lägsta nivån till typ 50 spänn eller nåt. Nästan alla andra kör ju 1-2 dollar. Jobbar inte Mats med marknadsföring eller nåt sånt? Ändå lyckas man inte sälja in podden ordentligt. Trist!
Ja, det känns verkligen som att man i stort sett har pissat bort ett guldläge här. På ren slöhet och okunskap dessutom. Att Edward kanske inte är helt uppdaterad på hur Patreon fungerar är kanske inte så konstigt men att ingen annan som är inblandad i projektet har bättre koll är förvånande. Kan vanliga ickekändisar leva på att spela Football Manager (exempel ett, två, tre) eller bygga modeller (exempel) eller podda om ufon och spöken (exempel) så borde väl någon som redan har en stor publik få snurr på en podcast om mat och sprit?

Det här är ett skolboksexempel på hur inkompetens har dödat en bra idé. Inkompetens och kortsiktigt tänkande.
Citera
2021-09-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Mycket tråkigt att podden läggs ner!

Blir att börja lyssna på varje avsnitt igen från avsnitt 1 och framåt.

Precis! Eftersom podden har producerats i nästan fyra år (sedan november 2017: https://ng.se/artiklar/edward-blom-startar-podcast) kan man fortsätta lyssna en gång i veckan t o m 2025 åtminstone.
Fyra år är en lång tid, för en som har tre småbarn. Kan förstå prioriteringen.
Citera
2021-09-28, 08:38
Medlem
mjukmjukares avatar
Otroligt med dessa Veta-Bättre-Typer här, som dömer ut Blom / Kinns förmåga, att veta det bästa för deras liv.
Privat & gemensamma bolag. Och podden.

Hur många steg har någon här gått i Edward Bloms skor? Hur kan någon veta vad för mål och mening som Blom & Familj önskar?

Aspiranter på rollen som Edward Bloms förmyndare, bör nog bara släppa taget och ta ett djupt andetag. Härbärgera inte ert hittepå ang Bloms ev. ångest. Nej, Just pass by!!
Våga låt Edward Blom m Familj och Företag skötas av dom som är bäst satta att sköta detta, dvs Blom själv tillsammans med sin hustru. Rimligt?

Rimligt.

Senast redigerad av mjukmjukare 2021-09-28 kl. 09:00.
Citera
2021-09-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Otroligt med dessa Veta-Bättre-Typer här, som dömer ut Blom / Kinns förmåga, att veta det bästa för deras liv.

Hur många steg har någon här gått i Edward Bloms skor? Hur kan någon veta vad för mål och mening som Blom & Familj önskar?

Aspiranter på rollen som Edward Bloms förmyndare, bör nog bara släppa taget och ta ett djupt andetag. Härbärgera inte ert hittepå ang Bloms ev. ångest. Nej, Just pass by!!
Våga låt Edward Blom m Familj och Företag skötas av dom som är bäst satta att sköta detta, dvs Blom själv tillsammans med sin hustru. Rimligt?

Rimligt.

Att Edward inte är superskarp och tar dom bästa besluten är känt sen gammalt. Det är inget nytt. Ärligt talat så skulle han nog må lite bra av att ha någon rådgivare som hjälper honom.
Citera
2021-09-28, 13:02
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Att Edward inte är superskarp och tar dom bästa besluten är känt sen gammalt. Det är inget nytt. Ärligt talat så skulle han nog må lite bra av att ha någon rådgivare som hjälper honom.

Säjer vem?
Du hävdar saker som om det vore sanningen.
Vad vet du om hur grundtrygg, lycklig och tillfreds hela familjen Blom / Kinn är?
Behöver Hjälp?

Nej, du är förbannat usel i ditt försök att spotta ur dig saker och sanningar som ..”det vet ju alla”. Och med anledning av det undrar jag;
-Exakt vad behöver Edward Blom hjälp med? Fakta.
(något alla vet)

Citera
2021-09-28, 16:00
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Den stora mediala potential som Blom besitter är om han skulle börja försöka leva ett sundare liv. Där finns de stora pengarna att hämta för Blom. Bloms viktresa skulle nog kunna göra honom ekonomiskt oberoende.

Nej, se bara på Uffe Larsson. Han var tjock och rolig, sedan blev han smal, tråkig och död.

”Ulf Larsson har under det senaste året gått från 124 kilo till 74 kilo.
Ulf Larssons viktnedgång det senaste året har haft en mycket mörk baksida.
Hans vänner har slutat höra av sig till honom på grund av bantningen.
- De har övergivit mig, de säger att de inte känner igen mig längre.”

https://www.expressen.se/noje/mina-vanner-overger-mig/
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2021-09-28 kl. 16:04.
Citera
2021-09-28, 16:11
Medlem
gubbroras avatar
För något år sedan (kan vara längre tillbaka) har jag för mig att Edward lanserade räksmörgås och smörgåstårta som skulle säljas på Ica. Är det någon som sett dessa och finns dom fortfarande i sortimentet?
Citera
2021-09-28, 19:54
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Nej, se bara på Uffe Larsson. Han var tjock och rolig, sedan blev han smal, tråkig och död.

”Ulf Larsson har under det senaste året gått från 124 kilo till 74 kilo.
Ulf Larssons viktnedgång det senaste året har haft en mycket mörk baksida.
Hans vänner har slutat höra av sig till honom på grund av bantningen.
- De har övergivit mig, de säger att de inte känner igen mig längre.”

https://www.expressen.se/noje/mina-vanner-overger-mig/
Han kommer givetsvis inte lyckas utan flrsöka på nytt gång på gång
Citera
2021-09-28, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare

Rimligt.

Okej. Då gör vi så att vi struntar i att diskutera en kändis, här i kändisavdelningen på ett diskussionsforum. För egentligen spelar det inte oss anonyma debattörer någon roll om Edward behåller sitt kändisskap eller inte. Edwards företagande bygger på att han är den där tjocke glade figuren som är känd från TV. Och nu när han inte är på TV längre så är han åtminstone känd från sin podcast. Och nu när det också upphör så är han inte längre känd för någonting. En tjockare variant av Big Brother-Linda eller Meral Tasbas. Och det får man inga företagsgig på. Så låt oss göra dig till viljes och inte diskutera i diskussionsforumet, så kommer Edward att vara glömd och undanstädad på allvar om några månader.

Var det bra så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in