2019-10-19, 11:45
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Är podden nedlagd? Före sommaren sa de att det var uppehåll för sommarlov men inget nytt avsnitt än så länge...
Såg på hans insta senast i går (eller i förrgår) att de håller på att spela in igen.
Citera
2019-10-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Såg på hans insta senast i går (eller i förrgår) att de håller på att spela in igen.

Bra!

Älskar den podden! Brukar lyssna på den när jag ligger i sängen och ska sova. På något sätt somnar jag alltid väldigt gott till Bloms röst. Dock tar det i och med detta runt en vecka att lyssna klart på en podd hehe.
Citera
2019-10-19, 16:45
Medlem
DogsDAmours avatar
https://www.expressen.se/tv/nyheter/direkt-med-niklas-svensson/edward-blom-gastar-direkt-med-niklas-svensson/

Citat:
Gastronomen Edward Blom gästade ”Direkt med Niklas Svensson” i torsdagens program
Lång intervju i ”Direkt med Niklas Svensson”. Bland annat pratar de om att på Flashback slår de vad om när jag ska dö. Se diskussionen om detta cirka 7 minuter i klippet ovan.

Edward Blom säger också i klippet att han har varit inne och läst i den här tråden. Det är så han har fått reda på vadslagningarna....
Citera
2019-10-19, 19:46
Medlem
Kloges avatar
Han har sagt tidigare att han är inne på Flashback så jag vill passa på att säga hej till herr Blom! Så bra med en kändis som kör sitt eget race 👍🏻
Citera
2019-10-19, 19:48
Medlem
Kloges avatar
Den där programledaren höll på att svimma när Blom sa att han älskade alkohol. Blom stod även emot att äta vegetariskt för miljön.
Vilken annan kändis hade sagt tvärtom
Citera
2019-10-19, 22:20
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Bra!

Älskar den podden! Brukar lyssna på den när jag ligger i sängen och ska sova. På något sätt somnar jag alltid väldigt gott till Bloms röst. Dock tar det i och med detta runt en vecka att lyssna klart på en podd hehe.

Ser också fram emot nya avsnitt, tack för info cleovarnamnet.

Åh, det gör jag också! Toppen med Bloms anekdoter och Mats milda stämma när man ska somna.

Och läser du här inne herr Blom så fortsätt med din grej och med podden!
Senast redigerad av Tzatzikin 2019-10-19 kl. 22:27.
Citera
2019-10-20, 13:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Den där programledaren höll på att svimma när Blom sa att han älskade alkohol. Blom stod även emot att äta vegetariskt för miljön.
Vilken annan kändis hade sagt tvärtom
Villen jävla hjälte han är, alltså. Vem fan bryr sig om passformen? Karln har pondus och karisma, och viktigast, HUMOR.
Citera
2019-10-20, 14:15
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
https://www.expressen.se/tv/nyheter/direkt-med-niklas-svensson/edward-blom-gastar-direkt-med-niklas-svensson/

Edward Blom säger också i klippet att han har varit inne och läst i den här tråden. Det är så han har fått reda på vadslagningarna....
Eddie har refererat till den flera gånger och om jag inte minns helt galet även skrivit här eller om han svarade på frågor ställda här via inlägg på sin blogg, men det var några år sedan.
Citera
2019-10-20, 16:19
Medlem
Edward är en riktig livsnjutare.
Han är lite som en Cornelis Vreeswijk när det kommer till mat och kulturhistoria. Han har tagit in alltihopa och sprider ut det på sitt eget sätt. En väldigt unik person är vad han är.

Ta för er av hans arbete med att sprida kunskapen och var glad över att det fortfarande finns anrika svenskar som värderar kultur och historia.
Jag har aldrig sett att han vill annat än väl och han brinner för det han håller på med.

Det roliga i denna tråd är att han är mer man, svensk och har högre status än alla dom som trakasserar honom tillsammans.
Citera
2019-10-20, 19:12
Medlem
Edward Blom har många fina sidor. Han går sin egen väg och ger – mestadels indirekt genom att inte skämmas över sig själv, men också direkt genom ett par vassa uttalanden här och där – fingret åt den tacky medelklassen, som likt en cancersvulst brett ut sig över de domäner i samhället som en gång dominerades av den riktiga borgerligheten. Ni vet de moraliserande jönsarna som maniskt håller på med träning, matlagning och resor, men som aldrig läser böcker. De som slänger sig med anglicismer och springer som yra höns efter trender. De som ”säger ifrån” på släktkalas. Dessa kretiner tror sig vara mondäna, toleranta och moderna, fast det under skinnet på dem puttrar en småstadsaktig jantelagsmentalitet, som yttrar sig i form av illa dolda impulser att uppnå konsensus oavsett vad och trycka ner dem går sin egen väg.

Edward är troende, katolik, konservativ, vivör, frihetlig, germanofil, bokmal, familjeman. Allt som vår tids kälkborgerlighet hatar. Allt som jag skattar högt (med undantag för katolicismen, som jag dock respekterar). Lev länge och väl, och fortsätt irritera dem som irriteras bör. Weiter so.
Senast redigerad av Aethelred 2019-10-20 kl. 19:37.
Citera
2019-10-20, 23:10
Medlem
Hej Edward Blom, jag tror du dör vid 76 års ålder. Då hinner du äta och dricka gott under hela 27 år!
Njut! Fest!
Citera
2019-10-21, 07:16
Medlem
Dagens ängsliga och PK-fierade Sverige behöver en man som Edward!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in