Citat:
Ursprungligen postat av
vonKeukenstierna
Nu ska politiker inte styra Flashback, men det är såklart rimligt att vi låter hans barn vara ifred. De har inte valt att bli offentliga personer.
Det är sant, men jag kommer ihåg när sociala medier kom, då la dom flesta föräldrar inte ut bilder på sina barn. Det ansågs inte särskilt snyggt att göra det, då barnen själva inte valt om dom ville vara med.
Exempelvis hade Alex Schulman en blogg om var ganska inriktad på sin dotter 'Att vara Charlie Schulmans pappa' (eller nåt liknande). Han la ner den när han ansåg att hon inte längre var ett litet barn utan hade börjat få ett "eget utseende" som skulle kunna få henne igenkänd. Lite ihåligt så klart då hon fortfarande hette som bloggen, men poängen..
Minns även när internet slog igenom på 90-talet, då var det ganska sällsynt att man ens la upp bilder på sig själv och ens riktiga namn höll man hemligt.
Nu, lite annorlunda, det mesta gällande mångas privatliv skrivs ut offentligt. Den som ids kan väl räkna hur många bilder på sina barn Blom-paret la upp bara från sin senaste utlandsresa. Hade man velat dela det med familj och vänner hade man kunnat haft ett privat insta för det.
Jag tycker att man ska kunna dela bilder på sina barn, men det kan så klart bli kommentarer som man inte vill ha och jag förstår verkligen att det känns när nån kommenterar ens barn.