2019-11-02, 16:35
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nej, jag är absolut inte rädd för vad folk säger. Däremot tror jag inte på allt jag hör eller läser.
Lite obehagligt är det allt, eller hur, handen på hjärtat, implikationerna är enorma, om Bibeln är sann då skulle du inte vara go' o fin utan likgiltig och ond...
come on
Citera
2019-11-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Lite obehagligt är det allt, eller hur, handen på hjärtat, implikationerna är enorma, om Bibeln är sann då skulle du inte vara go' o fin utan likgiltig och ond...
come on
Tja, visst skulle mycket förändrads, oavsett vilken religion som bevisades. Både du och jag skulle kunna bli ansedd som ond, bara för att en gud bestämt så.
Citera
2019-11-02, 16:45
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Tja, visst skulle mycket förändrads, oavsett vilken religion som bevisades. Både du och jag skulle kunna bli ansedd som ond, bara för att en gud bestämt så.
Min religion anser redan att jag är ond.
Citera
2019-11-02, 17:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
När du skrev att en ateist är utan Gud framförde du en falsk lära.
Det äri ingen lära det är ett faktum.

Citat:
Ingen kan leva utan kontakt med Gud som gett upphov till och uppehåller allt liv.
Ingen kan ha kontakt med gud, om gud inte existerar.
Citera
2019-11-02, 18:50
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Också detta en diskussion där bibelkritikern förvränger för att få Bibeln framstå som hopplös att tro på, men kreationister diskuterat och skrivit om. Här om ett lejon i vår tid som inte åt kött:
https://creation.com/the-lion-that-wouldnt-eat-meat

Jaha? En köttätare kan äta vegetabilier men en växtätare kan inte äta kött. Noll bevisvärde på det här.
Väldigt desperat försök att ge bibeln kredibilitet.

Syndafloden har aldrig existerat, bibeln kommer med falska uppgifter.
Citera
2019-11-02, 19:45
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jaha? En köttätare kan äta vegetabilier men en växtätare kan inte äta kött. Noll bevisvärde på det här.
Väldigt desperat försök att ge bibeln kredibilitet.

Syndafloden har aldrig existerat, bibeln kommer med falska uppgifter.
DU skrev: "På något sätt förvandlades alltså tex lejonens tänder, magsäck, magsyror, tarmsystem, etc under vistelsen på arken så att de kunde äta kött när de steg i land."
Så det så.
Citera
2019-11-02, 20:57
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Också detta en diskussion där bibelkritikern förvränger för att få Bibeln framstå som hopplös att tro på, men kreationister diskuterat och skrivit om. Här om ett lejon i vår tid som inte åt kött:
https://creation.com/the-lion-that-wouldnt-eat-meat

Nu är du ute och hittar på lögner igen och visar hur tydligt kreationister på creation.com förvränger information för att få informationen att verka som om den passar just deras agenda, även om den egentligen inte gör det.

Denna berättelse är visserligen ett exempel på ett lejon som inte åt kött, men det är INGALUNDA något bevis på att lejon ursprungligen var växtätare och inte heller detta lejon var enbart växtätare och skulle inte ha överlevt enbart som växtätare.

Inget lejon kan överleva på enbart vegetabilisk diet, särskilt inte på råa grönsaker och gräs och frukter.

Ska vi titta lite på verkliga fakta från vad de själva skriver på creation.com?

Detta lejon var ett tamt lejon som serverades kokt välling, mjölk och råa ägg.

Ja, lejonens tänder är inte alls anpassade för denna diet, men det är i alla fall en animalisk diet som ett lejon kan leva på, även om den inte inkluderar just kött.

Så, nej detta lejon visar inte alls att lejonen före "syndafloden" hade en vegetabilisk diet eftersom inte ens detta tamlejon som behövde matas av människor för att få sin föda ju hade en vegetabilisk diet.

Att påstå att det är ett "bevis" på att lejonen före "syndafloden" hade en vegetabilisk diet är att ljuga.
Citera
2019-11-02, 21:47
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ett exempel till:
https://creation.com/lea-the-spaghetti-lioness

Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det var då Noa fick budet att de kunde börja äta kött. Hur länge det dröjde framgår inte. De skulle föröka sig när de lämnade arken.

Gen 8
17Alla de djur av alla slag som du har hos dig, fåglar, fyrfotadjur och alla kräldjur som finns på jorden, skall du ta med dig ut, och det skall bli ett myller av dem på jorden; de skall vara fruktsamma och föröka sig.”

Först senare i kapitel 9 får Noa budet att de kunde börja äta kött. Så djuren hade sannolikt redan förökat sig och blivit "ett myller" när Herrens bud verkställdes.

Varför äter lejonet spagetti när Noa fått budet att de kunde börja äta kött?

Är lejonet en ondskefull sovjetisk ateist som inte följer guds bud?
Citera
2019-11-03, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Nu är du ute och hittar på lögner igen och visar hur tydligt kreationister på creation.com förvränger information för att få informationen att verka som om den passar just deras agenda, även om den egentligen inte gör det.

Denna berättelse är visserligen ett exempel på ett lejon som inte åt kött, men det är INGALUNDA något bevis på att lejon ursprungligen var växtätare och inte heller detta lejon var enbart växtätare och skulle inte ha överlevt enbart som växtätare.

Inget lejon kan överleva på enbart vegetabilisk diet, särskilt inte på råa grönsaker och gräs och frukter.

Ska vi titta lite på verkliga fakta från vad de själva skriver på creation.com?

Detta lejon var ett tamt lejon som serverades kokt välling, mjölk och råa ägg.

Ja, lejonens tänder är inte alls anpassade för denna diet, men det är i alla fall en animalisk diet som ett lejon kan leva på, även om den inte inkluderar just kött.

Så, nej detta lejon visar inte alls att lejonen före "syndafloden" hade en vegetabilisk diet eftersom inte ens detta tamlejon som behövde matas av människor för att få sin föda ju hade en vegetabilisk diet.

Att påstå att det är ett "bevis" på att lejonen före "syndafloden" hade en vegetabilisk diet är att ljuga.
Mer bevis är förstås att det inte kommer att finnas rovdjur på den nya jorden, i paradiset. Allt kommer att återställas som det var före syndafloden.

Jes 65:25
Vargen och lammet betar tillsammans,
lejonet äter hö som oxen.
Och jord är ormens föda.
Ingenstans på mitt heliga berg
sker något ont eller vrångt,
säger Herren.

Att du inte tror på Herrens makt och förmågor är inget som förvånar mig.
Citera
2019-11-03, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Mer bevis är förstås att det inte kommer att finnas rovdjur på den nya jorden, i paradiset. Allt kommer att återställas som det var före syndafloden.

Jes 65:25
Vargen och lammet betar tillsammans,
lejonet äter hö som oxen.
Och jord är ormens föda.
Ingenstans på mitt heliga berg
sker något ont eller vrångt,
säger Herren.

Att du inte tror på Herrens makt och förmågor är inget som förvånar mig.
Förklara var beviset är?
Det är väldigt konstigt att påstå något om framtiden och kalla det bevis. Något som inte hänt ännu, kan ju inte vara bevis för något.
Citera
2019-11-03, 07:41
Medlem
Citat:
Förklara var beviset är?
Det är väldigt konstigt att påstå något om framtiden och kalla det bevis. Något som inte hänt ännu, kan ju inte vara bevis för något.
Gud håller vad han lovar, och det är det bästa beviset för evangeliet.
Citera
2019-11-04, 01:12
Medlem
Citat:
come on
Om vampyrer verkligen finns på riktigt och du struntat i att strö salt runt ditt hem och skippat att ta på dig vitlökshalsbandet.. Implikationerna är ju enorma. Det är väl ändå med handen på hjärtat, lite obehagligt, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in