Citat:
Ja visst är det så att ingen människa är färdig när vi föds ochutan vi lär oss nåt nytt varje dag. Varje dag är väl att ta i men , men
Jag tycker också synd om jag, men skulle inte vilja ha honom nära mig eller min familj. Tror jag såg dina frågor om Peters föräldrar skulle förlåta Jack .
Jag tror att de skulle göra det om inte nu, så senare iallafall. Jag hoppas de får veta om vilka störningar han har och om han även hade psykos med asperger m.m
Att förlåta föräldrarna skulle jag nog aldrig klara av att göra
...men det bästa är ju att förlåta för att till slut gå vidare. Usch vilket trauma dessa går igenom.
Jag tycker också synd om jag, men skulle inte vilja ha honom nära mig eller min familj. Tror jag såg dina frågor om Peters föräldrar skulle förlåta Jack .
Jag tror att de skulle göra det om inte nu, så senare iallafall. Jag hoppas de får veta om vilka störningar han har och om han även hade psykos med asperger m.m
Att förlåta föräldrarna skulle jag nog aldrig klara av att göra
...men det bästa är ju att förlåta för att till slut gå vidare. Usch vilket trauma dessa går igenom.Eftersom du har en sund självbevarelsedrift och med tanke på vad Fup låter oss veta om Jack och hans svar på förhörsledarnas frågor, så vill du inte ha Jack nära dig och din familj. Helt rätt. Men den han blivit och utvecklats till var inte heller den han var ämnad till att utvecklas till om han fått hjälp i tid.
Förhoppningsvis får han nu hjälp, inte bara medicinering, utan jag-stärkande behandling,. Många inom autismspektrum har en diffus, och fragmenterad bild av det egna jaget. Jag vet att för bra många år sedan arbetade jag med en femårig kille inom autismspektrum som hade samma tilltalsnamn som huvudpersonen i en sång jag sjöng för vederbörande. När han hörde den sången, skrek han i panik och storgrät eftersom han inte förstod hur han skulle tolka den sången. Det kan väcka olika typer av frågeställningarr till liv: rörande identitet. Vem är jag i förhållande till omgivningen?
1. Är jag inte den enda barnet med namnet i sången?
2. Är jag unik, en sammansatt person, eller bara en del av alla andra?
3. Vad innebär det att vara en egen person, särskild från andra?
4. Hur kan man samtidigt vara speciell och unik men ändå beroende av andra levande varelser osv?
Vidare kanske P:s föräldrar kan förlåta, men så länge J inte kan ångra sig känns det förhållandevis utsiktslöst att en förändring skett. För egen del kan jag förlåta vem som helst, vad som helst så länge man omvänder sig, och börjar handla annorlunda.