2019-10-23, 23:17
Medlem
Ang fup. Om man vill få 9 sidor postade, vad kan kostnaden för frakt bli då? Om vi delar upp så att flera personer kan få ut 9 sidor vardera så kan det inte bli så många kronor per skalle.
Citera
2019-10-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tydligen var det en kille han fått kontakt med på nätet. Men han fick dåliga vibbar av Jack. Sen ringde Jack så småningom upp en 16-årig vän, som inte svarade i telefon. Och sen blev det tyvärr Peter som ställde upp på Jack. Peter ställde upp, hängde med honom den här eftermiddagen...

Jag har inte fattat det så. Det var en kompis som var 18 år som de hade pratat med i mobilen, alltsp Peter o mördaren , men killen kom aldrig dit Varför för han visste att mördaren vvar intresserad av mordfilmer. m.m.
Citera
2019-10-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag har inte fattat det så. Det var en kompis som var 18 år som de hade pratat med i mobilen, alltsp Peter o mördaren , men killen kom aldrig dit Varför för han visste att mördaren vvar intresserad av mordfilmer. m.m.
Ok. Vi har uppenbarligen läst olika, eller tolkat olika. Vi lär snart få klarhet antar jag.
Citera
2019-10-23, 23:25
Medlem
Undrar verkligen vad denna Jack gör just nu...
Citera
2019-10-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ok. Vi har uppenbarligen läst olika, eller tolkat olika. Vi lär snart få klarhet antar jag.
Jadå , vi får hoppas på klarhet
Citera
2019-10-24, 00:34
Medlem
Citat:
Tydligen var det en kille han fått kontakt med på nätet. Men han fick dåliga vibbar av Jack. Sen ringde Jack så småningom upp en 16-årig vän, som inte svarade i telefon. ...

En 16-årig klasskompis svarade JL att han inte ville följa med, torsdag (dagen innan mordet).
Sannolikt en till 16-årig klasskompis blev kontaktat tidigare samma vecka, kanske denna person svarade inte.
Det handlar om 2 olika 16-åriga klasskompisar.

Det är möjligt att dessa medierna som tydligen rapporterade om en till 18-årig person fick fel fakta - förväxlade med en av ovanstående - och tog bort artikel? Om inte, då handlar det alltså om ytterligare en person.

Angående "svarade i telefon" handlar det med 16-åringar nästan enbart om "chat" och inte "samtal", vilket gör det enklare att få fakta om händelserna innan mordet.
Citera
2019-10-24, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Förstår inte hur man kan prata skit om ett efternamn, Plax för mig är ett fint namn, vissa vill att man byter efternamn när man är vuxen! Väx upp!!

Hoppas inte din sista kommentar var riktat mot mig. Aldrig sagt nånting om hans namn.
Jag tycker att Peter Plax är ett mycket fint och speciellt namn av en mycket fin och speciell person.

Vi borde ignorera inlägg som helt klart kommer från respektlösa s.k. "troll" som av nån oförklarlig anledning har behov av uppmärksamhet på dessa forum, även om det blir negativ uppmärksamhet, som i detta fall med att håna Peters namn.
Citera
2019-10-24, 01:46
Medlem
Rebusbuses avatar
Har myndigheter och domstolar ens rätt att krångla kring utlämning av offentliga dokument? Kan inte några rättshaverister styra upp det här så vi kan få läsa FUP och förhoppninsvis få lite klarhet kring vad som hände egentligen.
Citera
2019-10-24, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Fakta
En 16-årig klasskompis svarade JL att han inte ville följa med, torsdag (dagen innan mordet).
Sannolikt en till 16-årig klasskompis blev kontaktat tidigare samma vecka, kanske denna person svarade inte.
Det handlar om 2 olika 16-åriga klasskompisar.

Det är möjligt att dessa medierna som tydligen rapporterade om en till 18-årig person fick fel fakta - förväxlade med en av ovanstående - och tog bort artikel? Om inte, då handlar det alltså om ytterligare en person.

Angående "svarade i telefon" handlar det med 16-åringar nästan enbart om "chat" och inte "samtal", vilket gör det enklare att få fakta om händelserna innan mordet.
Fel fakta. Så kan det ju vara! Och därför raderade/korrigerade man i artikeln, och därför hittar vi den inte nu. Tack!
Citera
2019-10-24, 10:49
Medlem
Ringde Attunda tingsrätt idag igen, fup är fortf under sekretessprövning.
Citera
2019-10-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel

Jag fick också svar alldeles nyss;

Hej,

Förundersökningsprotokollet aktbilaga 59 får inte lämnas ut. Aktbilaga 58 får inte lämnas ut i sin helhet då den innehåller sekretesshandlingar. Tingsrätten lämnar enbart ut sekretesshandlingar som maskats i pappersform d v s inte elektroniskt.

Du har möjlighet att läsa förundersökningsprotokollet i aktbilaga 58 på plats i vår reception. Det är kostnadsfritt.

Vänligen återkom om du fortfarande vill inkomma med begäran om överprövning.
Citera
2019-10-24, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
Nej. Den är klar. Blev klar igår. Det är aktbil 58 o 59 som inte lämnas ut. Resten är grönt.
Senast redigerad av Picasso2 2019-10-24 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in