2019-10-20, 13:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vem har påstått att någon beslutade att
hon skulle mördas pga otroheten?
Ni är rätt många som tjatar om otroheten "därför att ni måste utreda vad det var i LW:s beteende som triggade mördaren".
Om otroheten inte hade någon betydelse för mordet (vilket flera med mig anser) så finns det ingen anledning att tjata om den månad efter månad.
Citera
2019-10-20, 13:21
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hej där!
Den misstänkte har gjort personutredning hos kriminalvården och de rekommenderar att han ska göra en paragraf 7 rättspsykiatrisk undersökning så det ska den misstänkte SD göra nu och den ska vara klar senast 6/11.

Ah spännande, det händer i alla fall saker. 👍
Citera
2019-10-20, 13:27
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
I vanliga fall brukar@studentbakerhog vara den som är bäst på att sammanfatta den senaste månaden .

Jag är sämst på sånt.

Kan väl bara tipsa om att 24/10 ska åtal väckas. Men vi får väl se, säkert blir det åtalsförlängning igen.

Personligen är jag lite nyfiken vad som händer med HD. Detta för att hon ju är skäligen misstänkt för mord alternativt skyddande av brottsling (såvitt vi vet). Jag vet inte, men förmodar att det blir omöjligt att väcka åtal mot SD om HDs roll inte är klar.

HD skrev i en logg 1/10:

(min fetning)
"Igår släpptes en ny myst i Mellösaland och idag blev det till att ta en tur dit tillsammans med Ourlove. När vi ändå var ute på vift var det lika bra att logga allt som fanns löst i området. Vi fick en härlig förmiddag med klarblå himmel, sol och fina höstfärger i naturen och inte blev det sämre av att jag fått positiva nyheter under morgonen. Stort grattis till Beppe som fick äran att lägga ut ett spöke och tack för att du valde denna fina plats. "

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c72f2859-720c-44dc-9a71-9d67d652cbc5&IID=23e01603-117f-431e-a368-8ebce464ead4

Jag med flera är nyfikna på vad denna positiva nyhet kan vara.

Ja, låter onekligen spännande.

Själv är jag ju inte förvånad över att HD kör på som vanligt med geocaching. Barnens pappa sitter häktad och hon själv är misstänkt, ja vad säger man. 🤨
Citera
2019-10-20, 13:29
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Just nu har jag plöjt igenom inläggen när ”kometen äntligen kom” - dvs PSs bok.

Med HELT andra datum än tråden haft att förhålla sej till!

Drog riktigt efter andan och tänkte en kort stund att jäklar i min lilla låda, nu händer det nåt stort - men det var ”slarvfel” tydligen.

Vilket jag tycker är en grov underdrift när det handlar om en mordutredning...

Instämmer med notknapparen, (inte att jag är bra på att sammanfatta 😁 ) men även jag är nyfiken på vilka positiva nyheter HD fått.

Allting är ju subjektivt, hon kanske tycker det är positivt om SD åker dit. 😜
Citera
2019-10-20, 13:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Någon (jag minns inte vem) nämnde kafferepet men svarade sedan inte på fler frågor och jag kommer inte heller ihåg fler inlägg av samma person. Då kan man ifrågasätta trovärdigheten.

Nedan är inlägg från @mirdidjul666 som inte har skrivit många inlägg i tråden.
Som jag uppfatttat det är mirdidijul trovärdig. @Sh. Holmes skrev ett inlägg till mididjul, som för mig bekräftar middijuls trovärdighet.

Du kanske minns printscreen- bilden från JGs facebook (?) där JG hade synpunkter på att det skrevs på flashback?

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD

Citat:
Ända sen den 14 maj 2018 har jag och så många med mig varit så säkra att SD bragt Lena livet .. Så vi väntar 4 timmar till och väntar på häktning
Citera
2019-10-20, 13:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ni är rätt många som tjatar om otroheten "därför att ni måste utreda vad det var i LW:s beteende som triggade mördaren".
Om otroheten inte hade någon betydelse för mordet (vilket flera med mig anser) så finns det ingen anledning att tjata om den månad efter månad.

Det var ju ENDAST EN person som var otrogen ju.
Det var SD .
LW var ju en fri singelkvinna ,och hon har inget som helst ansvar mot någon mer än sig själv givetvis .
Den ansvaret låg på var SD .
Det får vi inte glömma bort .

Så HD kan enbart vara arg på SD ,eftersom LW var en fri kvinna med fritt val utav partner .
Sen att SD inte kunde som en vuxen person följa sina äktenskapliga "plikter" är ju bara att beklaga.
Hoppas HD har förstått nu vem som är den okänsliga i denna historia,vem som skall stå och skämmas för vad han har gjort mot sin fru.

Om alla älskarinnor ,som även ibland blir typ "lurade" av den gifta mannen,att han är typ "fri",skulle tvingas ringa männens fruar för att få mannen att bete sig rätt mot sin fru ,så skulle de inte ha tid med annat.
Fruarna som blir otrohetsbehandlade utav sina gifta män ,skall illa kvickt lämna mannen åt sitt öde så att de lär sig hur man INTE beter sig .

Självklart förstår man att HD tyckte att LW skulle förstå vilken sorg HD skulle känna om hon vetat om det som SD pysslade med LW ,men det låg faktiskt på SD:s äktenskapliga ANSVAR att sköta sig.

Inom svenska äktenskap funkar det så,inom muslimska äktenskap kan man ha många fruar ,men inte var väl SD muslim? Ej heller HD eller LW ?

Finns ingen som helst lagstadgad bestämmelse över att en kvinna som ligger med en gift man har ansvar likt en mor till denne man; att säga till honom att "så här får du inte göra mot din kvinna" .

Han skall vara vuxen nog ,och klok nog att avstå andra kvinnor om han är gift.
Senast redigerad av landbandy 2019-10-20 kl. 14:01.
Citera
2019-10-20, 13:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det var SD .
LW var ju en fri singelkvinna ,och hon har inget som helst ansvar mot någon mer än sig själv givetvis .

Så HD kan enbart vara arg på SD ,eftersom LW var en fri kvinna med fritt val utav partner .
Sen att SD inte kunde som en vuxen person följa sina äktenskapliga "plikter" är ju bara att beklaga.
Hoppas HD har förstått nu vem som är den okänsliga i denna historia.

Finns ingen som helst lagstadgad bestämmelse över att en kvinna som ligger med en gift man har ansvar likt en mor till denne man säga till honom att "så här får du inte göra mot din kvinna .

Förvisso. Dock kan faktum att LW var vigselförrättare åt HD/SD kunna ha bidragit till att HD även lägger en del av "ansvaret" för den olämpliga kärleksaffären på LW.
Citera
2019-10-20, 14:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det var SD .

Hoppas HD har förstått nu vem som är den okänsliga i denna historia,vem som skall stå och skämmas för vad han har gjort mot sin fru.

Om alla älskarinnor ,som även ibland blir typ "lurade" av den gifta mannen,att han är typ "fri",skulle tvingas ringa männens fruar för att få mannen att bete sig rätt mot sin fru ,så skulle de inte ha tid med annat.
Fruarna som blir otrohetsbehandlade utav sina gifta män ,skall illa kvickt lämna mannen åt sitt öde så att de lär sig hur man INTE beter sig .

Inom svenska äktenskap funkar det så,inom muslimska äktenskap kan man ha många fruar ,men inte var väl SD muslim? Ej heller HD eller LW ?

Finns ingen som helst lagstadgad bestämmelse över att en kvinna som ligger med en gift man har ansvar likt en mor till denne man; att säga till honom att "så här får du inte göra mot din kvinna" .

Det fetade: Vad det inte du som nyss pratade om att HD mördade LW och att det skulle vara kopplat till SD och LW:s relation? Hur får du ihop det med att HD enbart kan vara arg på SD? Har du ändrat dig rörande HD:s motiv, och vari består nu då det nya motivet från HD:s sida, enligt dig?
Citera
2019-10-20, 14:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja, låter onekligen spännande.

Själv är jag ju inte förvånad över att HD kör på som vanligt med geocaching. Barnens pappa sitter häktad och hon själv är misstänkt, ja vad säger man. 🤨

Ja, vad säger man 🤨

På torsdag 24/10 kl 11.00 får vi vet lite mer. Hoppas man. Men det kommer nog att ta lite tid det här.

Kom på också att man gjort en personutredning och enligt @Luxors är det bestäm att SD ska göra en paragraf 7- utredning.
Citera
2019-10-20, 14:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Förvisso. Dock kan faktum att LW var vigselförrättare åt HD/SD kunna ha bidragit till att HD även lägger en del av "ansvaret" för den olämpliga kärleksaffären på LW.

Jo självklart då det var otroligt idiotiskt utav LW att överhuvudtaget tänka tanken att strula med någon som hon vigt in i ett äktenskap.
Jag funderar på om hon hade samvete som hela tiden gjorde sig påmint ?
Och om SD hela tiden pratade förbi det och manipulerade henne till att "allt var helt okej för HD" ?

Nu efteråt verkar det ju inte alls vara okej ,för HD .
Ibland undrar jag om SD är en övertalare i stora mått så att HD inte ens fick tänka tanken att ifrågasätta det han höll på med ?
Att hon trodde att det var hennes eget fel att SD tog sig ut på "äventyr" inom en viss attraktion.
Usch jag mår dåligt av detta....
Citera
2019-10-20, 14:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Vad det inte du som nyss pratade om att HD mördade LW och att det skulle vara kopplat till SD och LW:s relation? Hur får du ihop det med att HD enbart kan vara arg på SD? Har du ändrat dig rörande HD:s motiv, och vari består nu då det nya motivet från HD:s sida, enligt dig?

Det kan visst vara så att "HD gjort något "i denna härva .
Det är ju näst intill förståeligt .

Jag skrev bara rent logiskt hur det är med ansvar inom otrohet osv.Att ansvaret ligger hos den/dem som är gifta.

Men hur människor sen KÄNNER när sådant här kommer fram ,är ju en helt annan sak.
Då kan vad som helst hända ju.
Ilska ,sorg ,avundsjuka,bitterhet ,självkänslan i botten ,massor utav starka starka känslor ....

Det här har ju Italienarna tagit fasta på ,eftersom det är så STARKA känslor just inom Kärlek...
De har en egen lagstadgad "nivå" på svartsjukedraman " .Det betyder att när någon blir mördad pga försmådd kärlek så blir straffet aningens mindre ,utifrån just alla känslor som varit inblandade i mordbrottet.
Bara en information ,off.T. men ändå.

Så om HD hade gjort detta ,så skulle hon få ett mildare straff utifrån hur hon blivit behandlad som försmådd fru ,e du med ?
Senast redigerad av landbandy 2019-10-20 kl. 14:19.
Citera
2019-10-20, 14:11
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nedan är inlägg från @mirdidjul666 som inte har skrivit många inlägg i tråden.
Som jag uppfatttat det är mirdidijul trovärdig. @Sh. Holmes skrev ett inlägg till mididjul, som för mig bekräftar middijuls trovärdighet.

Du kanske minns printscreen- bilden från JGs facebook (?) där JG hade synpunkter på att det skrevs på flashback?

Citat:
Citat:
Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD

Citat:
Citat:
Ända sen den 14 maj 2018 har jag och så många med mig varit så säkra att SD bragt Lena livet .. Så vi väntar 4 timmar till och väntar på häktning
Postaren kan mycket väl vara trovärdig. Frågan är om påståendet angående "fika hemma hos LW" är trovärdigt, dvs rör det sig här om förstahandsinformation: - har postaren fått till sig denna uppgift direkt via LW eller HD? Andra- eller tredjehandsinformation; ja, då kan påståendet tas med en nypa salt och tillhöra avdelningen skvaller. Delar av påståendet kan också vara överensstämmande med sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in