2019-10-18, 15:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Den som är otrogen har varken respekt för
sig själv, sin partner eller för sin älskare / älskarinna.
Och den som ställer upp som älskare / älskarinna
har inte heller respekt för sig själv eller någon annan.

Instämmer. Man lurar inte den man lever sitt liv med. Punkt.
Det är också fullständigt uteslutet att som troende upprepa fulpippandet såtillvida det inte bara är läpparnas bekännelse.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-18 kl. 15:39.
Citera
2019-10-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Instämmer. Man lurar inte den man lever sitt liv med. Punkt.
Det är också fullständigt uteslutet att som troende upprepa fulpippandet såtillvida det inte bara är läpparnas bekännelse.

Nu är du där igen, du ju fullständigt besatt av snuskiga ord. Sjuklig är vad du är, motbjudande faktiskt.
Dessutom var SD inte troende under denna tid, möjligtvis har han omvänt sig i häktet och ber intensivt efter frälsning, men det är mer än jag vet...
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-10-18 kl. 15:55.
Citera
2019-10-18, 16:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu är du där igen, du ju fullständigt besatt av snuskiga ord. Sjuklig är vad du är, motbjudande faktiskt.
Dessutom var SD inte troende under denna tid, möjligtvis har han omvänt sig i häktet och ber intensivt efter frälsning, men det är mer än jag vet...

Aha , nu förstår jag varför många lägger ansvaret på LW i första hand .
Hon var troendes ./
Det var inte SD./
Därför dömmer de henne värre .
Men i så fall kan man ju kompensera att :
SD var GIFT ./
Det var inte LW ./
Så då kan vi ju KLIRA dessa två saker mot varandra , eller hur ?
Om man tänker efter så är det inte mer än rätt.....

Två stycken ”lika goda kålsupare”.
🥦🥦

...men att någon utav dem skulle mördas för det de gjorde , var inte det i värsta laget ?
Senast redigerad av landbandy 2019-10-18 kl. 16:08.
Citera
2019-10-18, 17:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Nej. De ska ångra sig och be om
förlåtelse.

Det är vad kristendomen handlar om:
man ångrar de fel man gör/gjort och
ber Gud om förlåtelse.

Ja men det kanske LW gjorde ; och vad fick hon för det ?
Hon blev mördad !!

Vi vet ju inte om hon under kafferepet bad HD om förlåtelse ?
Hon gjorde ju gällande efter det att SD inte var välkommen .
Så den som fortsatte skräckfilmsfarsen var ju faktiskt SD , för inte verkar det som att det var LW som sprang med snören och inslagningspapper utomhus efter SD , eller ?

Stod inte hon och tjattade med sina Norge-reskompisar den där kvällen , utan en tanke på SD?

Och vad hade SD för anledning att ta sig till LW:s hus den kvällen när han och hans fru packade och planerade inför Amerikaresan ?

Sådant beteende ät ju bäddat för skilsmässa ....
Senast redigerad av landbandy 2019-10-18 kl. 17:34.
Citera
2019-10-18, 17:41
Medlem
landbandys avatar
Men hur är det egentligen ?
Trodde bara att det gällde inom katolicismen att du kan be om förlåtelse genom bikt om du mördat någon ?
Typ läskigt , att prästen säger Ave Maria tre gånger och sen är det glömt , fy tusan ...
Kan du få förlåtelse inom kristendomen om man dödat en person ?
Verkar väldigt fel ...

Tycker att en person som dödat en annan person aldrig någonsin skall bli förlåten-för allt som ställs på ända för den mördades barn , övriga familjemedlemmar osv. är så pass illa att personen må förtvina i h-t för evig tid .

För att ha legat med en annan person är väääldigt långt ifrån att ta livet utav någon .
Det verkar inte som mördaren förstått skillnaden .

Mycket mycket beklagligt och fruktansvärt illa , omänskligt och rått . Att ha den ondskan i sig , att kunna göra så mot en annan människa är brist på allt vett som någonsin funnits i oss människor .
Senast redigerad av landbandy 2019-10-18 kl. 17:50.
Citera
2019-10-18, 17:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Enligt Schazz ska uppgiften komma från familjen Ws närmaste krets.Även från andra.

- Jag undrar hur familjen W kan ha fått sådana uppgifter?

- Berättar verkligen polisen/utredarna sådant för någon överhuvudtaget, ens till närmaste familjen?

Även om familjen naturligtvis undrar, så är väl detta något som verkligen utredningen borde hålla tätt om? Det kan man nu förstå då HD plötsligt blev misstänkt för mordet och även häktad. Och såvitt vi vet nu, har hon inte blivit av med misstanken om att vara skäligen misstänkt för mord alternativt skyddande av brottsling?

Jag får en känsla av att detta sk "alibi" som HD ska ha haft, måste ha kommit från antingen HD själv, någon som känner HD (SD, eller vänner till dom som fått det via dom) och denna uppgift har gått vidare till familjen?

Dvs: Ord från person till person kan variera i sanningshalt. Det har passerat flera personer som genom sina egna tolkningar kan ha dragit felaktiga slutsatser.

Det behöver inte betyda att någon "ljuger". Det kan vara så att det blivit förvrängt på vägen. För icke juridiskt kunniga kan betydelsen av ordet vara av annan dignitet än för den som förstår att man behöver ha något som bevisar tydligt att man var hemma exakt vid tidpunkten för mordet. Vilket säkert inte är lätt för någon om man inte var på typ ett jobb med stämpelklocka för in och utcheckning, en butik med övervakningskamera eller dylikt.

" Vad jag menar är att HD kan ju inte vara sanningsenlig om hon påstår att hon har alibi, men inte kan påvisa vad det består av."

Detta är ju lite annorlunda (ditt citat ovan), om det är hon som har hävdat det. Sovande barn gäller inte som alibi.

HD kan däremot själv veta att hon har suttit vid datorn stora delar av kvällen, barnen hemma och tycker att det räcker.

Men utredarna kan se ett tidsspann vid den aktuella tiden som räcker för ett mord, att ta sig dit, utföra det och ta sig hem. Kanske bara behövs 20-30 minuters lucka.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Inlägg från @Schazz om HDs alibi:

Jag tror vi krånglar till det.

HD kan ju ha uppgett att hon befunnit sig hemma vid den aktuella tiden och inte vid mordplatsen. Men om det inte går att visa att det är så har hon inget alibi.

De uppgifter Schazz har fått kanske egentligen bara är en utsaga som tagit sin början i att HD sagt "jag var hemma då." Genom djungeltelegrafen har det sedan blivit till att HD har "alibi".
Senast redigerad av Netherworld 2019-10-18 kl. 18:30.
Citera
2019-10-18, 17:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hans namne Stefan i Hallsberg var den som var Eventägaren i den loggningen, så det var nog honom Stefan tackade.
Det gäller att ha ryggen fri... men det är ingen tvekan om vem han (också) tackade/anspelade på. - Här finns återigen den dubbelhet han hela tiden spelar med; han är medvetet dubbeltungad. - I stället för djävulen kunde han t.ex. ha skojat om att hon nu bara behövde 660.000 nya cacher för att bli världens sexigaste cachare - men han såg genast den för honom givna kopplingen: "Jag är en sabbare in i själen...". - Vidare är jag övertygad om att det sexiga tel.numret ingalunda är en slump.
Citera
2019-10-18, 18:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja men det kanske LW gjorde ; och vad fick hon för det ?
Hon blev mördad !!

Vi vet ju inte om hon under kafferepet bad HD om förlåtelse ?
Hon gjorde ju gällande efter det att SD inte var välkommen .
Så den som fortsatte skräckfilmsfarsen var ju faktiskt SD , för inte verkar det som att det var LW som sprang med snören och inslagningspapper utomhus efter SD , eller ?

Stod inte hon och tjattade med sina Norge-reskompisar den där kvällen , utan en tanke på SD?

Och vad hade SD för anledning att ta sig till LW:s hus den kvällen när han och hans fru packade och planerade inför Amerikaresan ?

Sådant beteende ät ju bäddat för skilsmässa ....

Enligt vad jag förstått så informerade hon
HD under kafferepet. Jag har inte sett att
hon bett om förlåtelse. Sedan påstås det
att hon fortsatte relationen med SD så
hon verkar inte ha ångrat något.

Hennes vän Blessedfruit har berättat att
LW varken ville eller kunde avsluta relationen med SD.
Så var du har fått att hon ångrat något ifrån
förstår jag inte.
Citera
2019-10-18, 18:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:

förstår jag inte.

Antar att du har rätt i vad du skriver , jag var ju inte en fluga på väggen där och då .
Men det som skrämmer mig är just beslutet om att hon skall mördas på grund utav otroheten !
I så fall skulle väl även SD mista livet utifrån vad han har gjort ?

Orättvist på något sätt .
Var de två lika stora kålsupare så skall ju båda behandlas lika , eller ?

Kålen är ju inte grönare på andra sidan stängslet så varför mejja ner grönskan på enbart ena sidan ?
Senast redigerad av landbandy 2019-10-18 kl. 18:13.
Citera
2019-10-18, 18:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:

förstår jag inte.

Vaddå kunde inte ?
Vem tvingade henne att vara kvar i detta ?
SD ?
Citera
2019-10-18, 18:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Antar att du har rätt i vad du skriver , jag var ju inte en fluga på väggen där och då .
Men det som skrämmer mig är just beslutet om att hon skall mördas på grund utav otroheten !
I så fall skulle väl även SD mista livet utifrån vad han har gjort ?

Orättvist på något sätt .
Var de två lika stora kålsupare så skall ju båda behandlas lika , eller ?

Kålen är ju inte grönare på andra sidan stängslet så varför mejja ner grönskan på enbart ena sidan ?

Vem har påstått att någon beslutade att
hon skulle mördas pga otroheten?
Citera
2019-10-18, 18:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vaddå kunde inte ?
Vem tvingade henne att vara kvar i detta ?
SD ?

Jag vet inte men eftersom hon inte ville
avsluta förhållandet så antar jag att det
var därför hon inte ”kunde”. Hon var väl
inte motiverad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in