2019-10-19, 18:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Förhör man dem om detta om de är frikallade från vittnesplikt?
Jag är tveksam om man gör det, uppgifterna blir ju inte objektiva.
Möjligtvis om det finns uppgifter från barnpsykiatri, skolkurator eller liknande. Ifall journaluppgifter sparas så länge?

Det görs med all säkerhet. Det finns inget som hindrar utredare från att förhöra släkten. Däremot så har släkten till SD inte någon vittnesplikt vid en eventuell rättegång.
Citera
2019-10-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och du lilla obittra(?) människa vet ju
också hur ofta hon krånglade och bytte
barntider för att kunna ägna sig åt GC och
sin(a?) älskare + att hon lämnade barnen
hos för dem helt okända människor för
att hon skulle springa Lidingöloppet och
dessutom skrev om hur glad hon var
över att hennes barn var så smidiga.
Det råder väl ingen tvekan om vem som
var prio 1 för henne? ”Jag, jag, jag.”
Stackars barn att behöva leva med den
vetskapen. Det kan heller inte hjälpa dem
att människor skriver här om vilken
underbar mor LW var. Det kan bara
barnen och deras närmaste veta.
Det viktiga är att barnen förstår att det
inte var deras fel. Och att om ev. bråk
mellan dem och LW berodde på detta
så hoppas jag att det finns vuxna runt
dem som kan få dem att förstå att det
inte heller var deras fel.
Barn har rätt att protestera om deras
föräldrar inte prioriterar dem och älskar
dem villkorslöst.
Det räcker med att de sörjer och saknar
sin mamma. De ska dessutom inte behöva
känna skuld för något som inte är deras
fel.

För att inte vara inblandad eller känna några i tråden, inte minst LW, utstrålar du en oerhörd bitterhet mot henne.
Vad vet Du? Du vet ju ingenting.
Tror du att du känner en människa när du läst om henne på nätet? Jisses...

Prio 1 för Lena var hennes barn, det vet dom om och det betyder mycket för dom.
Sedan kan du sitta här med din bitterhet själv, elaka människa.
Citera
2019-10-19, 19:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[Min fetning] Det finns andra alternativ: Han kan ha hittat en död mus och lagt den på ett ställe han visste att HD skulle komma att passera. Sedan kan han ha rört sig i hennes omedelbara närhet; plötsligt ryckt tag i henne och utropat: "Nej, stopp! - Såg du inte musen precis framför fötterna!?" - På detta sätt skaffar han sig ett psykologiskt överläge och får HD att känna sig skuldmedveten.

Jag kan säga att ingenting skulle förvåna mig med denne person.
Det var väl något åt det hållet jag tänkte, att han la skulden på HD, kanske för att få henne att må dåligt. Men frågan är, var det verkligen HD som trampade på musen?

Nu är jag väl i gränslandet till överdrift, men kan det vara så att SD var den som fick syn på musen, stampade helt sonika ihjäl den med flit, och sedan skylde på HD? Kanske han gillar det makabra.

Jag har sett möss många gånger. Även döda möss, då mest dödade av katterna.
Mössen kan ibland bli trängda, och istället för att springa, kan de utöva någon slags strategi att ligger jag still, då syns jag inte, för att sedan när faran verka över, skynda sig till något tryggare ställe. Jag har sett möss som försöker platta till sig i hörn, bli smala om streck. Eller skynda sig in i en buske, under ett blad, under ett däck (ja, i vinkeln mellan däck och asfalt, den syntes knappt fast jag la mig på knä!). Men sällan ligger de stilla mitt på ett golv eller mitt på en stig om de inte råkar bli väldigt överraskade?

Att försöka fånga en mus är lättare sagt än gjort. Jag har gjort det hemma. Pilsnabba.
Att "råka" trampa ihjäl en mus, hur skulle det gå till?

Jag har sett möss som blivit överkörda av en moppe på en stig. Då är det verkligen något som är väldig snabbt som kör snabbare än musen hade beredskap för. Traskar du någonstans hör musen dina steg och hinner oftast springa undan?

Nej, spontant känns det underligt. Jag säger inte att det inte skulle kunna hända.
Men det skulle kunna vara en av hans otrevliga "lekar".
Citera
2019-10-19, 19:40
Medlem
landbandys avatar
En människa som tagit en mamma ifrån sina barn är inte värd något annat än fängelse ,för så gör man inte mot barn .

En man slår inte kvinnor ,ej heller barn ,så är det om du är en riktig man .
Citera
2019-10-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
En människa som tagit en mamma ifrån sina barn är inte värd något annat än fängelse ,för så gör man inte mot barn .

En man slår inte kvinnor ,ej heller barn ,så är det om du är en riktig man .

Håller helt med, synd att JG och gänget inte håller med oss.
Citera
2019-10-19, 19:51
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Håller helt med, synd att JG och gänget inte håller med oss.

Mmm...

Hoppas de tänker om, när rättegången är genomförd.

Det är ju inte helt friskt att försvara en mördare...
Senast redigerad av landbandy 2019-10-19 kl. 19:58.
Citera
2019-10-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hej tråden!

Har det hänt nåt den senaste månaden?

Trevlig helg! 🤗🍷💃
Hej där!
Den misstänkte har gjort personutredning hos kriminalvården och de rekommenderar att han ska göra en paragraf 7 rättspsykiatrisk undersökning så det ska den misstänkte SD göra nu och den ska vara klar senast 6/11.
Citera
2019-10-19, 20:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan säga att ingenting skulle förvåna mig med denne person.
Det var väl något åt det hållet jag tänkte, att han la skulden på HD, kanske för att få henne att må dåligt. Men frågan är, var det verkligen HD som trampade på musen

Nu är jag väl i gränslandet till överdrift, men kan det vara så att SD var den som fick syn på musen, stampade helt sonika ihjäl den med flit, och sedan skylde på HD? Kanske han gillar det makabra.
Det är mer troligt att han stuckit ut på stan och letat cacher; fått för sig att köpa ormmat och sedan själv dödat musen. - Sannolikheten för att någon trampat ihjäl musen är liten; han har simulerat en ihjältrampning för att kunna ta en bild han visste skulle uppröra pöbeln.
Citera
2019-10-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Troligtvis OfT i denna tråd men om man (som PS) blir omplacerad inom polisen så kan du inte göra din röst hörd efteråt.

Ännu mer OfT; PS har alltid varit en bra polis, ogillad av cheferna pga hans rättframma sätt att framföra kritik men väldigt omtyckt av de kollegor han arbetat på samma nivå med. Dessutom en otrolig duktig hundförare en gång i tiden.

Också en smula Offt men jag träffade två poliser (kriminaltekniker) förra veckan, varav den ena har jobbat i princip lika länge som Spr-ngare. Ingen av dem hade läst boken men var nyfikna och sa " "problemet" med Spr-ngare är att han har rätt i det han säger" . Tyvärr var de inte insatta eller eg särskilt intresserade vad jag erfor, av just Hjärstamordet..
Citera
2019-10-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men i en mordfallsutredning kan man inte låta sitt eget kränkta ego gå före ansvaret att upprätthålla rättsväsendet. Han är dessutom avlönad med skattemedel, även nu efter sin förflyttning inom organisationen. Att därför förtiga uppgifter gällande LW-mordet enkom för att "den nuvarande utredningsledningen inte har frågat honom" är synnerligen oprofessionellt.

(Hundförarjobbet kanske passade honom och hans kompetens bättre).

Nu har jag inte läst boken men står det att han förteg uppgifter? Inte alls säkert att det har med ett kränkt ego att göra?
Det är synnerligen arrogant att inte vilja ha/efterfråga en överlämning från överordnande anser jag.
Citera
2019-10-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Också en smula Offt men jag träffade två poliser (kriminaltekniker) förra veckan, varav den ena har jobbat i princip lika länge som Spr-ngare. Ingen av dem hade läst boken men var nyfikna och sa " "problemet" med Spr-ngare är att han har rätt i det han säger" . Tyvärr var de inte insatta eller eg särskilt intresserade vad jag erfor, av just Hjärstamordet..
Så ligger det till! Odugliga chefer och revirpinkande..... ja, jag har sagt det här i tråden flera gånger. Skönt att få en bekräftelse på det.
Citera
2019-10-19, 20:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
/.../ Han exponerar även sina döttrar på foton där de ser ut att mer eller mindre vara på kanten till ett stup. Han eldar ute när det är eldningsförbud i hela landet. Han måste hela tiden vara i fokus och vara "värst". Mycket obehaglig person.
Kan du, eller någon av de klättrande geocacharna resp. övriga i tråden svara på hur personerna på bilden är säkrade, el. hur det hela är tänkt? - Ser bara ett par klätterselar (inga rep).
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/19fadc7d-cff9-4cca-84a2-6934181bd504.jpg
160801 https://coord.info/GLNTVGKQ
https://www.varldsarvsleden.nu/Bilder/rovarklippan-informationsblad.pdf

Loggbilderna är tagna:
"När vi avslutade med masten så kom tre andra människor och lät lite bedrövade över att vi lät barnen klättra där."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in