2019-10-20, 10:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"Det finns mer" har, som jag minns kommit från flera tråddeltagare vilket får mig att tro att det kan vara mer sant.

Inlägget ang "fikat" har bara kommit från en person varför jag ifrågasätter sanningshalten (klart att de kan ha fikat... men vem vet vad som sades).

Likaväl som jag (med flera) ifrågasätter dig när du inte tar fram ditt inlägg att vi i tråden ingår i någon slags forskning... som du hela tiden väljer att inte svara på eller ta fram inlägget!

Om det inlägget är borttaget för OT så kan jag knappast producera fram det. Men den eventualiteten tänker ni inte på utan det är mer sannolikt för er att jag ljuger och aldrig skrev det inlägget.

Som sagt, man har en tendens att tro man känner andra utifrån sig själv. Lögnare tror att andra också ljuger.

Uppgift om det s.k. kafferepet mellan LW och HD har framkommit även från annat håll om jag inte minns fel. Vet inte om det var EGT eller t.o.m. från Sh.Holmes. Men du får gärna fortsätta tro att andra människor också ljuger.
Citera
2019-10-20, 10:50
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
"Det finns mer" har, som jag minns kommit från flera tråddeltagare vilket får mig att tro att det kan vara mer sant.

Inlägget ang "fikat" har bara kommit från en person varför jag ifrågasätter sanningshalten (klart att de kan ha fikat... men vem vet vad som sades).

Likaväl som jag (med flera) ifrågasätter dig när du inte tar fram ditt inlägg att vi i tråden ingår i någon slags forskning... som du hela tiden väljer att inte svara på eller ta fram inlägget!
jag tror också att dom kan ha fikat,snöar det hos er?
Citera
2019-10-20, 10:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hm nej inte riktigt samma anledningar tror jag. Lena var väldigt friluftsintresserad och älskade att träna, dessutom gillade hon utmaningar.
Hon var intresserad och väldigt duktig på mystar.
Det enda gemensamma med SD var nog det hyperaktiva beteendet, springa runt i skogen halva nätterna och ja lite samma mani.
Och spänningen såklart.

Men medan Lena hjälpte och uppmuntrade människor, hånade SD dom och skulle alltid vara värst och bäst. Där var dom varandras motsatser.
Jo jag vet att Lena var stolt över sig själv, över klassikern och sin goda fysik. Men det var ingenting hon framhävde eller skröt om.

Ok, då förstår jag inte alls varför hon kunde falla för SD och inte såg igenom hans fasad förrän efter ett tag.
Hon verkar ju ha haft så många andra bra riktiga män runt sig som t.ex. Lag Amie och BeholderX.

Hur kunde SD lura en förnuftig människokännare som Lena?
Citera
2019-10-20, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok, då förstår jag inte alls varför hon kunde falla för SD och inte såg igenom hans fasad förrän efter ett tag.
Hon verkar ju ha haft så många andra bra riktiga män runt sig som t.ex. Lag Amie och BeholderX.

Hur kunde SD lura en förnuftig människokännare som Lena?

Nu spekulerar jag bara eftersom hon aldrig pratade om deras relation. LW var 2016-18 inte intresserad av ett förhållande, som hon själv sa, hon tyckte karlar var jobbiga.
Hon blev kanske för uppmärksammad, fick för många inviter.
Är inte säker på att LW var någon förnuftig människokännare, hon agerande ju verkligen inte förnuftigt då hon hade en relation med en gift man.
Väldigt olikt henne.
Det var nog deras gemensamma mani, energi och spänningssökande som gjorde att de drogs till varandra.

LW hade förvisso många bättre män runt sig än SD, det håller nog de flesta med om...
Citera
2019-10-20, 11:18
Medlem
Citat:
Om det inlägget är borttaget för OT så kan jag knappast producera fram det. Men den eventualiteten tänker ni inte på utan det är mer sannolikt för er att jag ljuger och aldrig skrev det inlägget.

Som sagt, man har en tendens att tro man känner andra utifrån sig själv. Lögnare tror att andra också ljuger.

Uppgift om det s.k. kafferepet mellan LW och HD har framkommit även från annat håll om jag inte minns fel. Vet inte om det var EGT eller t.o.m. från Sh.Holmes. Men du får gärna fortsätta tro att andra människor också ljuger.
Sh.Holmes var det i alla fall inte... hen var den första att ställa frågan till trådskrivaren liksom flera.

Om du skrivit i tråden (att vi enl lag) ska bli informerade om någon "undersökning" så hade inte det inlägget blivit borttaget som OT.

Anklagar du mig för att ljuga...?
Citera
2019-10-20, 11:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Sh.Holmes var det i alla fall inte... hen var den första att ställa frågan till trådskrivaren liksom flera.

Om du skrivit i tråden (att vi enl lag) ska bli informerade om någon "undersökning" så hade inte det inlägget blivit borttaget som OT.

Anklagar du mig för att ljuga...?

Anklagar ingen för någonting. Konstaterar bara att människor som ljuger tror att andra också gör det. Annars vet jag inte varför du skulle ifrågasätta en av trådens bevisligen mest trovärdiga skribenter mirdididjul66.
Citera
2019-10-20, 11:59
Medlem
Citat:
Anklagar ingen för någonting. Konstaterar bara att människor som ljuger tror att andra också gör det. Annars vet jag inte varför du skulle ifrågasätta en av trådens bevisligen mest trovärdiga skribenter mirdididjul66.
Det är en väldig skillnad på att tro att någon ljuger kontra ifrågasätta!

Hur ska någon kunna veta vad LW och HD pratade om vid en fikastund?

Din första mening här får nog gå tillbaka till dig själv.
Citera
2019-10-20, 12:01
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Det var väl den skribenten som fick bassning av JG för att hen skrev i tråden? Jag hoppas hen inte bryr sig om JG:s obehagliga identifiering och att hen kommer tillbaka till tråden. JG har ingen rätt att bestämma över andra, även om det i hans värld var ett gott syfte för att skydda sin älskade vän SD.

----------------
Inlägg med sammanfattning och länkar för nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp68997449
Citera
2019-10-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja, det finns ju som bekant grader av restriktioner; frågan blir ju här hur begreppet 'kontakt' skall förstås, vad det innefattar.
Men eftersom det handlar om ett 'medialt' fall så bör det ju även inbegripa radio/tv. Kan man tycka.

Det skall ju framgå av häktningsprotokollet, men har inte läst det.

Tackar för svar men kan inte läsa länken.

Vill du veta graden av restriktioner så får du nog fråga ÅH.

https://myfile.is/58Ic197enb/trb2705-18_pdf

Citat:
BESLUT
Stefan Davidsson förklaras fortsatt häktad.
Åklagaren ges fortsatt tillstånd att meddela beslut om restriktioner.
Åtal ska väckas senast den 24 oktober 2019, kl. 11.00
Citera
2019-10-20, 12:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var ju någon som gav hundföraren
order om att inte söka i riktning mot
planket. Vem gav den ordern?

Det är synd att inte någon hundförare fick för sig att ta en kisspaus bakom planket med sin hund med en tanke på att hon kanske blivit påkörd om hon möjligtvis sneddat över vägen .
En del människor har ju magkänsla och ett plank ger ju känslan av gömställe på något sätt .
De visste ju att hon redan hade en benskada så varför inte ta en sväng bakom planket ?
Kan ju inte ha tagit mer än 5 minuter .
Istället för att vänta på att två skolpojkar skulle få minnesbilden utav en sönderslagen död kvinna på näthinnan .
Inte bra alls.
Senast redigerad av landbandy 2019-10-20 kl. 12:53.
Citera
2019-10-20, 12:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det var väl den skribenten som fick bassning av JG för att hen skrev i tråden? Jag hoppas hen inte bryr sig om JG:s obehagliga identifiering och att hen kommer tillbaka till tråden. JG har ingen rätt att bestämma över andra, även om det i hans värld var ett gott syfte för att skydda sin älskade vän SD.

----------------
Inlägg med sammanfattning och länkar för nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp68997449

Ja jag tror det var mot den skribenten. JG:s agerande ökar bara min tilltro till hens uppgifter i tråden.
Citera
2019-10-20, 13:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Någon (jag minns inte vem) nämnde kafferepet men svarade sedan inte på fler frågor och jag kommer inte heller ihåg fler inlägg av samma person. Då kan man ifrågasätta trovärdigheten.

Vi är många som har läst tråden kontinuerligt. Ingen av oss har sett något seriöst inlägg från dig med upplysningar om din forskning. Möjligen har du skrivit något som var så tramsigt och uppenbart oseriöst att det togs bort blixtsnabbt.

Om man dömer från vad du skriver så har du ingen aning om vad "informerat samtycke" vid forskning betyder. Du kan väl ta reda på det och sedan gör du ett nytt försök med information om detta istället för att fantisera ihop egna sanningar.
Citat:
Det här är något annat ni glömt att att läsa och skriva på FB är mitt arbete f.n.

Jag var tydlig när jag började här att mitt syfte är forskning. Enligt lag var jag tvungen att informera er om att ni ingår i ett forsknings- och experimentsobjekt och därför gjorde jag det i början!

On Topic:
Jag tänker inte läsa alla inlägg från början igen för att hitta relevanta inlägg åt er. Jag vet vad jag minns. Det är ni som har glömt att Lena hade affärer med JH, ML och SD.

Efter eller i samband med affäreren med JH var troligtvis när hon fick lämna församlingen efter "kontreverser".

Om ni valt att glömma vissa uppgifter för att det inte passar er så är det inte mitt fel. Ni får korrigera ert eget misstag. Antingen läser ni om tråden eller så väljer ni att leva i ovisshet och hoppar på stackare som faktiskt vet.
Här ljuger du också när du skriver att LW hade affärer med JH, ML och SD fast det är spekulationer från din sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in