2019-08-30, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hm, varför så låg påföljd, tycker det låter väldigt billigt?

Du har ju aldrig trott på mig över huvud taget då jag deklarerat för länge sedan här inom tråden, att det faktiskt fanns en medhjälpare till själva Gärningspersonen och som kort därefter hade lämnat platsen, så varför skulle du helt plötsligt tro på mig nu❔ Kurt Jokern Olsson är väl ingenting att ta fasta på.

Om jag verkligen skulle berätta för dig vad den egentliga anledningen var till att man satte in en hel insats-styrka bestående av hela 12 stycken tungt beväpnade poliser med skottsäkra västar och skyddshjälmar mot SD's hus på Betesvägen 14 B ... och dessutom till råga på allt bröt sig in i från två olika håll, då skulle du endast tro, att jag skulle börja leka som Kurt Jokern Olsson.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-30 kl. 08:00.
Citera
2019-08-30, 08:04
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du säger att HD varit medhjälpare värt 5-6 år. Vad skulle det innebära för medhjälp?
Det kan man omöjligen säga. Medhjälp innebär att någon uppsåtligen främjat den som begått ett brott med råd eller dåd.
Det blir helt avhängigt vad HD hjälp till med.
Senast redigerad av Champagneoclock 2019-08-30 kl. 08:08.
Citera
2019-08-30, 08:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du att SD tyckt denna femdjävliga hemska film var något att skratta åt?????? Allvarligt?

Instämmer med dig! En film som man såg för hundra år sen och bara vill glömma. Har dykt upp i mardrömmar mer än en gång. Fruktansvärd. *äcklas*
Citera
2019-08-30, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har svårt att förstå varför HD tas in för mord dagen efter.
Kan det vara så att polisen hade span på henne eller en plats och hon satte fingrarna i syltburken under kvällen/natten då SD greps?

Har än svårare att se både HD och SD på mordplatsen, så båda kan inte häktas för mord.
Nått nytt måste kommit under dygnet SD var ensamt häktad.

Med parameterarna SD, HD eller SD/HD så skulle det vara intressant hur det scenariot gick till, från paket och öppen dörr till planket och ett mord. Ser inte det framför mig, ser inte den logik som kan ge dessa fakta.
Till detta kommer polisen snabba beskrivning "Människorov". Jag har inte sett någon som ens försökt tolka hur den tillkom.

Känns som ett svårt pussel, om det inte kommer ett direkt erkännande.

Vad sägs om små små 👀 ögon vid Byalagsgatan nummer 2 A och hela dess bakre radhuslänga, inkluderar givit vis fönster-rutor... har du tänkt så långt❔
Citera
2019-08-30, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Instämmer med dig! En film som man såg för hundra år sen och bara vill glömma. Har dykt upp i mardrömmar mer än en gång. Fruktansvärd. *äcklas*

Oj hur kommer det sig att det är så "många" som sett den, jag har totalt missat dess existens? Loggen är från 2013 , hade SD och LW börjat träffas vid den tidpunkten, någon som vet (det är ju 6 år sedan..)? Har HD samma "humor" måntro, undrar över hennes reaktion på hans loggar..
Citera
2019-08-30, 08:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD är misstänkt på SANNOLIKA själ för mordet på Lena Wesström.

HD är än så länge SKÄLIGEN misstänkt för mord och medhjälp till mord.

Ja vet att du anser detta som dravel och svammel.
Ju fler inlägg du gör desto mindre blir din trovärdighet.
Vad vill du säga med ovanstående?
Försöker du lura oss att misstankegraden har något med strafflängden att göra?
Det är bara så jag kan tolka ditt inlägg men då har du helt fel uppfattning.
Citera
2019-08-30, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Du har ju aldrig trott på mig över huvud taget då jag deklarerat för länge sedan här inom tråden, att det faktiskt fanns en medhjälpare till själva Gärningspersonen och som kort därefter hade lämnat platsen, så varför skulle du helt plötsligt tro på mig nu❔ Kurt Jokern Olsson är väl ingenting att ta fasta på.

Om jag verkligen skulle berätta för dig vad den egentliga anledningen var till att man satte in en hel insats-styrka bestående av hela 12 stycken tungt beväpnade poliser med skottsäkra västar och skyddshjälmar mot SD's hus på Betesvägen 14 B ... och dessutom till råga på allt bröt sig in i från två olika håll, då skulle du endast tro, att jag skulle börja leka som Kurt Jokern Olsson.

Mvh/ @JokerMannen

Jokermannen, jag måste erkänna att jag är ruskigt nyfiken på varför de satte in insatsstyrkan vid aktuell tidpunkt och tillfälle!
Citera
2019-08-30, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har svårt att förstå varför HD tas in för mord dagen efter.
Kan det vara så att polisen hade span på henne eller en plats och hon satte fingrarna i syltburken under kvällen/natten då SD greps?

Har än svårare att se både HD och SD på mordplatsen, så båda kan inte häktas för mord.
Nått nytt måste kommit under dygnet SD var ensamt häktad.

Med parameterarna SD, HD eller SD/HD så skulle det vara intressant hur det scenariot gick till, från paket och öppen dörr till planket och ett mord. Ser inte det framför mig, ser inte den logik som kan ge dessa fakta.
Till detta kommer polisen snabba beskrivning "Människorov". Jag har inte sett någon som ens försökt tolka hur den tillkom.

Känns som ett svårt pussel, om det inte kommer ett direkt erkännande.
Ända sen den 14 maj 2018 har jag och så många med mig varit så säkra att SD bragt Lena livet .. Så vi väntar 4 timmar till och väntar på häktning
Citera
2019-08-30, 08:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Oj hur kommer det sig att det är så "många" som sett den, jag har totalt missat dess existens? Loggen är från 2013 , hade SD och LW börjat träffas vid den tidpunkten, någon som vet (det är ju 6 år sedan..)? Har HD samma "humor" måntro, undrar över hennes reaktion på hans loggar..
"Den sista färden" kom 1972.
Om du inte har hört talas om den så kanske du var för ung då.
Citera
2019-08-30, 08:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det kan man omöjligen säga. Medhjälp innebär att någon uppsåtligen främjat den som begått ett brott med råd eller dåd.
Det blir helt avhängigt vad HD hjälp till med. Som jag sagt tidigare, ta JM:s konklusioner med en kärra salt.

Jotack. Lät plötsligt som han fallit på nåns utkast bara...

Men ”främjat” är lite suddigt för mig, även om jag kan föreställa mig somt. Några riktlinjer i det?

Måste förstått vem mördaren är men har inte handlat därefter? Gömt saker? Aktivt skyddat från avslöjande?

Något exempel?
Citera
2019-08-30, 08:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ju fler inlägg du gör desto mindre blir din trovärdighet.
Vad vill du säga med ovanstående?
Försöker du lura oss att misstankegraden har något med strafflängden att göra?
Det är bara så jag kan tolka ditt inlägg men då har du helt fel uppfattning.

Det är kanske SD som implicerat HD trots allt. Då får skriken på förstubron en djupare klangfärg också plötsligt...
Det är inte lätt att separera ens utan mord i bagaget.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-08-30 kl. 08:48.
Citera
2019-08-30, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
"Den sista färden" kom 1972.
Om du inte har hört talas om den så kanske du var för ung då.

Ah där fick jag titeln, då kunde jag kollat själv. Ja det stämmer, fanns inte på kartan då för mig TAck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in