2019-10-18, 15:16
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
jag är lätt lycklig i dag , fast det är en rätt eländig dag

Rätt lycklig? Jag är varken mer eller mindre lycklig till eller från, jag är lika lycklig hela tiden.
Citera
2019-10-18, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Rätt lycklig? Jag är varken mer eller mindre lycklig till eller från, jag är lika lycklig hela tiden.

bra .
Citera
2019-10-18, 15:24
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Yeah right.
Citera
2019-10-18, 15:24
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Yeah right.

Yeah, right!
Citera
2019-10-18, 15:29
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Yeah, right!
Ja det tror jag inte på. Du pratar med någon som mediterat i timmar om dagen.
Citera
2019-10-18, 15:30
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ja det tror jag inte på. Du pratar med någon som mediterat i timmar om dagen.
Det är ditt problem, kan inte lösa det åt dig. Du pratar också med någon som har gjort det och fortfarande gör.
Citera
2019-10-18, 15:31
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Det är ditt problem, kan inte lösa det åt dig. Du pratar också med någon som har gjort det och fortfarande gör.
Mm ok. Men lycklig hela tiden? Alltså jag höll på i år med skiten. Sen insåg jag. Vilket skit. Men det var ett misstag. För det blev bättre. Iallafall. Blev inte lika arg. Bättre. Helt klart. Men ok. Hur länge har du hållt på?
Citera
2019-10-18, 15:32
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag är buddha.
Skulle du inte sluta tjafsa med mig?

Säg det till buddha som satt stilla under ett träd och mediterade i 6 år, tycker du att han blev lat, tjock, dyster, självupptagen, uppgiven och självmordsbenägen?

Nej, men du uppfattas nog lätt som att du vill vara någon slags nästan Buddha eller så. Eftersom det handlar så mycket om att meditera som universell lösning på problemen. Jag förstår att det kan funka ibland men jag tycker inte att det funkar för mig just nu eller ger mig någon vidare tröst eller motivation att tänka på meditation eller i meditativa banor. Jag tror andra kan känna likadant. För att ge dig ett råd så tycker jag att försök vara mer en ”mensch” och mindre en ”guru”. Om du verkligen vill att andra ska må bättre alltså. Vill du sälja meditationskurser online så är det kanske en annan sak. Svårt att veta vad andra vill på en plats som den här. Men vill man ge råd måste man också kunna ta feedback på dem och inte anfalla tillbaka vid minsta lilla kritik eller ifrågasättande funderingar och kunna hantera ett skarpt tonläge. Tycker jag alltså. Bara en åsikt bland tusen.
Citera
2019-10-18, 15:34
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FannyImlay
Nej, men du uppfattas nog lätt som att du vill vara någon slags nästan Buddha eller så. Eftersom det handlar så mycket om att meditera som universell lösning på problemen. Jag förstår att det kan funka ibland men jag tycker inte att det funkar för mig just nu eller ger mig någon vidare tröst eller motivation att tänka på meditation eller i meditativa banor. Jag tror andra kan känna likadant. För att ge dig ett råd så tycker jag att försök vara mer en ”mensch” och mindre en ”guru”. Om du verkligen vill att andra ska må bättre alltså. Vill du sälja meditationskurser online så är det kanske en annan sak. Svårt att veta vad andra vill på en plats som den här. Men vill man ge råd måste man också kunna ta feedback på dem och inte anfalla tillbaka vid minsta lilla kritik eller ifrågasättande funderingar och kunna hantera ett skarpt tonläge. Tycker jag alltså. Bara en åsikt bland tusen.
Jag tar dina råd och din feedback, tack.
Citera
2019-10-18, 15:34
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FannyImlay
Yes. Visste att du skulle komma tillbaka. Personligen så tycker jag att man ska köra på vad man själv tycker känns bäst.
Citera
2019-10-18, 15:36
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ok. Det enda problemet jag hade var. Jag är inte intresserad av att bli en död fisk. Om du fattar vad jag menar?
Citera
2019-10-18, 15:37
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Mm ok. Men lycklig hela tiden? Alltså jag höll på i år med skiten. Sen insåg jag. Vilket skit. Men det var ett misstag. För det blev bättre. Iallafall. Blev inte lika arg. Bättre. Helt klart.
Vad har hade du för mål och vad ville du uppnå? Var det lycka du ville uppnå genom att meditera? Eller frigörelse från lidande?
Citat:
Men ok. Hur länge har du hållt på?
Uppskattningsvis någonstans mellan 10-12 år, men jag har inte mediterat så länge utan även studerat bland annat buddhism och utvecklat egna metoder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in