Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
.. men du har ju ägnat åratal åt att hävda att det inte finns något eftersom ”När bevismaterialet var bortforslat höggs det upp och såldes till "högstbjudande" i en hast som alltså ledde till att allt stål från WTC 7 var försvunnet”. Har du ändrat dig om detta?
Ja, ansvariga hade sparat några bitar stål, men det fanns ju dessutom den ”mystiska” stålbalken från WTC 7 som ju FEMA ville att en kommande utredning skulle titta närmare på samt en hel del damm som diverse andra utredningar samlat på sig.
Citat:
Det har jag säkert ändå..
Vilka ”rutinmässiga tester” tänker du på då? Är det NFPA du far efter så var man dels inte alls förbundna att följa deras regelverk och dels verkar det absolut inte alls vara ”rutin” som du fortsätter påstå. Faktum är väl att man aldrig hittat spår av thermite i bränder och att du inte kunnat visa upp ett enda exempel på när sådana tester utförts utöver den sampling nfpa gjorde när de skrev regelverket.. (jag har i alla fall fruktlöst bett dig visa sådana exempel vid ett flertal tillfällen)..
Tycker du inte själv att det blir lite egendomligt när NIST å ena sidan skriver hur man har bidraget med ett antal nya rön till NFPA samtidigt som man inte ens nämner, än mindre diskuterar samma NFPA’s rekommendationer vid händelser av det här slaget?
Citat:
Det beror ju på vad du menar för frågetecken - du kanske kunde koncentrera dig på dessa istället för att försöka författa noveller varenda gång du har något på hjärtat?
Det är ju precis det jag försöker göra? Jag punktar de viktigaste igen i den händelse du verkligen har glömt det:
1. Man väljer sprängmedlet RDX utan att diskutera andra möjliga alternativ och då främst med avseende på dB-nivåer per sprängverkan.
2. Man väljer att spränga en hel (skuren) kolumn utan att diskutera andra sätt som exempelvis att spränga bort fästanordningar och då främst med avseende på dB-nivåer per sprängverkan.
3. Man hävdar att man räknar med att sagda kolumn har försvagats innan sprängning men inte hur mycket eller varför och därmed om en mindre sprängladdning kan ha använts = lägre dB-nivåer.
4. Man nämner inget om möjliga ljuddämpande åtgärder/material som exempelvis vanliga sprängmattor och därmed heller inget om hur mycket sådana kan sänka dB-nivåerna.
5. Man placerar sprängladdningen på våning 5 utan att förklara varför eller hur andra placeringar kan ha ökat/minskat dB-nivåerna.
Dvs, jag har läst igenom NIST’s ”blast scenario” i ”Apendix D” men det verkar precis som att du har rätt. Att man utgick ifrån en ”normal” CD i sina beräkningar av minsta möjliga volym.
Blir inte det lite egendomligt när en möjlig explosiv CD givetvis var designad på sätt som i möjligaste mån doldes utåt, ljudvolymer inkluderade, eftersom det annars skulle märkas allt för mycket att det var just en CD och därmed ett inside job, en false flag?
Citat:
Nej jag är nöjd om du som omväxling kan finna stöd för dina egna påståenden. Mina egna tar jag själv ansvar för.
Vad är det för påstående/n som jag gör som jag inte ”finner stöd för”, menar Du? Här är det du som påstår att NIST’s underlåtenhet att testa och analysera kvarvarande rasmaterial skedde på goda grunder där deras hypotetiska ”blast scenario” enligt dig är av ett avgörande slag.
Menar du att det blir min uppgift att leta reda på det underlag som du går på här?
Citat:
Då kanske du borde skrivit det istället för att svamla om sprängmedel och sprängverkan? Thermite och nano-varianter kan inte ens detonera och räknas normalt inte ens som låg-explosiva.
Struntprat. Nano-termit = high explosives.
Igen. Diskuterar NIST’s olika alternativ på sprängmedel avseende olika dB-nivåer, menar Du?
Citat:
Med samma mängd sprängmedel blir det rimligtvis samma dB-nivåer om du spränger en balk som om du spränger en pelare - men kontakta nist om en FOIA ifall du önskar noggrannare detaljer...
Bultar och svetsfogar. Blir lika mycket sprängmedel här, menar du?
Citat:
Som vid en normal cd utförd av cd-expert (tidsåtgång för kapningen uppskattades till minst 15 minuter med skärverktyg), - men kontakta nist om en FOIA ifall du önskar noggrannare detaljer...
Nu är vi där igen. ”Normal CD”. Vet du någon som påstår att det i så fall var fråga om en ”normal CD”?
Citat:
På våning 1-3 var (ungefär) halva byggnaden ett ställverk. Våning 5-7 var kraftigt förstärkta för att fördela vikten jämnt till de förskjutna pelarna i ställverket. Våning 14 var en mer generisk våning lik övriga våningsplan.
Frågan är fortfarande om du vet om NIST diskuterar val av våningsplan med avseende på möjliga dB-nivåer utåt. Vet du det?
Citat:
Vad skulle vitsen vara med att testa fler likadana våningsplan när man redan visat att fönster skulle blåsts ut synligt menar du?
Det är nog rimligt att anta att ju längre ner i byggnaden, ju mindre ljudvågor som sprids till omgivningen. Diskuterar NIST det här någonstans i rapporten?
Citat:
Eftersom själva definitionen av slab on grade är att det inte du. S något utrymme verkar det minst sagt överflödigt -
Det kan inte ha varit så att ett utrymmer lämnades mellan slab-on-grade och floor 1 för kabelverk, rörledningar och annat som kan behöva regelbundna underhåll, menar du?
Citat:
det blir som att förklara ordet ”kapitel” bara för att du inte vill förstå hänvisningar. Det är inte ett undervisningsmaterial nist författat, det är en rapport - vis läskunnighet och grundkunskap förväntas givetvis av kritiker (och att de, till skillnad från dig, faktiskt även läser rapporten).
Poängen är att jag inte hittar någon diskussion om möjliga ljuddämpande/-sänkande åtgärder som i så fall förövarna kan ha vidtagit.
Som sagt, det verkar som att du har rätt, att man utgick från en ”normal CD”. Så jag frågar igen. Vet du någon som tror att det var en ”normal CD”?
Citat:
Ja det redovisas också tydligt.
Ja, med då så då var det ju inte så att hela floor 1 = slab-on-grade. Det var även en ramp som gick ner under marken sa du tidigare? Tittade NIST på det som alternativ till våning 5?
Citat:
Nej, och du kan titta på ritningarna för ytterligare bevis - där syns t.o.m att kompakt grus fylla ända upp..
Bra. Då citerar du och källhänvisar.
Citat:
Futuristiska fantasier lämnade man förhoppningsvis utanför den vetenskapliga utredningen.
Se ovan, punkt 1-5. Förklara det ”futuristiska” (lol) i dessa.
Citat:
Har du några genomförbara teorier och beräkningar på andra hittills helt okända metoder och/eller material är du mer än välkommen att redogöra för dessa
Se ovan, punkt 1-5. Förklara vad som är ”okända”.
Citat:
- men att kräva att nist i förväg skulle gissa sig till vad tomtar över hela världen skulle efterkonstruera för fantasiscenarios i huvudet och motbevisa dessa dumheter i förväg är lite i magstarkaste laget till och med för att komma från dig..
- NFPA, tomtar?
- FEMA, tomtar?
- 3000 organiserade arkitekter och ingenjörer, tomtar?
- Hundratals organiserade piloter, brandmän, jurister, akademiker, forskare, etc, tomtar?
Är det inte snarare Du och dina olycksbröder i tråden som är, tomtar? Eller hur tänker du här?