Citat:
Oki, så det är ditt antagande. Inget som gäller alltså.
Citat:
De har ryckt på axlarna och inte sagt nåt. Om det är som du påstår fel åt helvete hade en stor andel av de blivet väldigt högjuda. Nu är de inte det.
Citat:
Ja, det kan jag, men tar gärna det efter det att nuvarande ”punkt” är avklarad. Om det nu var gymnasieteknikern i dig som gjorde att du spontant inte tyckte det såg alls konstigt ut när byggnaderna totalkollapsade som de gjorde, vad var det som i så fall gjorde att åtminstone 3000 organiserade arkitekter och ingenjörer spontant upplevde det motsatta, att det såg ut som kontrollerade demoleringar? Smäller ämnet ”teknik” på gymnasiet högre än högskoleutbildningar som leder till arkitekt- eller ingörsexamen, menar du?
Har inte läst teknik i gymnasiet. Dock i högstadiet.
Redan i lågstadiet i scouterna lärde vi oss att elda utomhus på vintern. Men om de där 3 000 påstår att det är för kallt vid 15 grader för en eld att leva och den kommer självdö pga temperaturen, så ja jag påstår att mina lågstadiekunskaper slår dina högskoleutbildningar.
Citat:
Är du så jävla korkad så du anser at värmeledningsförmågan är så extrem i stål att objektet har en homogen temperatur oavsett hur stor det är? Inte ens spänning är nära att ha det och då har det en faktor på en miljon ggr bättre förmåga att leda. T.o.m. en ofödd katt är smartare än dina 3 000 ingenjörer.
Citat:
1000 grader Celsius är redan i gränslandet av vad som är möjligt vid förbränning av organiska material. Om bränderna på en våning ska brinna oavbrutet i minst tre timmar så krävs det att nytt syre hela tiden tillförs och det i rikliga mängder. Ända sättet det kunde ske på var att kall luft utifrån byggnaderna tillfördes via drag. Det i sin tur hade sänkt temperaturerna dramatiskt på respektive våning och därmed förhindrat det scenario som NIST menar ägde rum och som enligt NIST orsakade kollapserna.
Antar att du har en korrekt uträkning på det där? Ett mer absurb påstående har jag inte sett sen jag var i chemtrailstråden...
Skulle få betydligt smartare svar där ja.