Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag förordar att man har något sådant på plats innan man exploaterar de möjligheter som öppnas med jordartsmetaller. Och att vi faktiskt tar ansvar för användningen. Jag har inte sagt att vi inte ska använda dem; jag har bara pekat på baksidorna vilket klimatrörelsen uppenbarligen inte vill prata om.
Det är hyckleri om något.
Hyckleri
Vilket hyckleri!
Varför förordar du inte att man har koll på utsläppen innan man använder fossila bränslen?
Samma fråga om kärnkraft?
Du är oerhört lättläst! Du går med glädje till attack mot barn med anklagelser, som om Flashback vore underordnat Svensk Lag skulle åtalas. Bara för att barnet uttryckt en åsikt som inte faller dig i smaken.
En åsikt som f.ö. kan sammanfattas som
"lyssna på vetenskapen". Vem tycker du att man ska lyssna på? Dom som håller med dig?
Sällan eller aldrig ifrågasätter du konsekvenserna av användning av t.ex. fossila bränslen. Ofta går du till angrepp mot utbyggnad av och utnyttjande av förnybar energi. Vilket hyckeri!
Du angriper användning av neodym om det används till vindkraft eller elbilar. Du ifrågasätter inte att mer neodym använts till t.ex. hårddiskar. Vilket hyckleri!
Det visar sig att du med kännedom om miljökonsekvenserna i samband med neodymutvinning, gärna vill stänga neodymutvinning i Kina och i stället satsa på utvinning av neodym i Sverige. Vilket hyckleri!
Det finns ett gammal ordspråk som jag gissar att du aldrig hört. Det handlar om städning, men i lite mer abstrakt mening än dammsugning och tvätt av golvet.
Enligt ordspråket ska man
Sopa rent för egen dörr (se till att man själv inte kan kritiseras för samma sak innan man kritiserar någon för något)
–