2019-11-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Ja, nu börjar även kommunpolitiker att stämma in i tråden. Skillnaden mellan haveri och kollaps är försumbar, det är ungefär lika illa. Nu kan även SVT rapportera om det. Då har det gått långt.

Ha, ha, ja visst är det samma sak. Skulle dock inte förvåna mig om vi får se nåt pk-hjon triumfatoriskt utropa att alla som varnade för systemkollaps hade fel. Det blev faktiskt bara systemhaveri, så det så!
Citera
2019-11-25, 12:37
Medlem
Haddock93s avatar
Södertörn och Danderyd varslar idag 200 anställda.

Totalt 800 i sjukvården i Stockholm den senaste tiden.
Citera
2019-11-25, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hur vill du kommentera det här?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...s-systemhaveri

Utöver att det är hyfsat irrelevant för vad du citerade mig på, så har staten pengar och kommunerna inte. Vad göra?
Citera
2019-11-25, 16:54
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Utöver att det är hyfsat irrelevant för vad du citerade mig på, så har staten pengar och kommunerna inte. Vad göra?

Tack för svar.

Du har kategoriskt sågat alla tecken på systemhaveri/systemkollaps som uteslutet:

Citat:
Inget västland har kollapsat i fredstid och Sverige lär inte bli det första.

Citat:
Jag har nog hört detta domedagsdravel(eller liknande) i ca. 15-20 år nu av ungefär samma typ av människor.

Den intressanta frågan blir väl hur länge ni orkar invänta den annalkande apokalypsen?
Jag kan absolut förstå att detta kan fungera som någon typ av ventil för de mest frustrerade men hur produktivt är det egentligen att sitta på nätet och mässa för redan frälsta, som redan inser "sanningen" och jaga upp sig en massa ifall någon vågar sig hit och ifrågasätta det minsta lilla?

Jag undrade därför hur du ville kommentera det här:

Citat:
Kommundirektören: ”I grunden är det ett slags systemhaveri”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...s-systemhaveri

Ditt svar blev, att kommunernas ekonomi är "irrelevant" eftersom (?) "staten [har] pengar".
Citera
2019-11-25, 18:04
Visst gjorde Stefan bort sig i Agenda, men det har han gjort hela tiden.
Har ni märkt hur det lyftes upp till ytan i över all, totala media och då menar jag varenda lokaltidning till och med.

Från ingenstans?
Är det dags nu tillslut? kaos kommer att ske i samhället...

Media drar en skenmanöver för att inte bli föralltid bli obetrodda av svensken? Fortsättning följer... Kolla hur media helt plötsligt byt vinkel.
Jag tror inte det handlar om invandring och integrationen, tror att det mycket väl kan förknippas med en kommande kollaps som någon högst upp i Cirkeln vet om och då flaggar ut vad som ska skrivas i tidningarna.

Det är en så jävla perfekt skenmanöver.
Senast redigerad av El0l 2019-11-25 kl. 18:07.
Citera
2019-11-25, 19:08
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emotallt
Tyvärr men MP + C + S + V (med M och KDs tysta support genom åren) har vikt sig för Soros, Globalisterna, Paideia, Carl "the middle size dog" Bildt och bankirernas plan att utrota Sverige och svenskarna.

Det är kört.

Det bästa vore att göra slut på eländet så snabbt som det bara går.

Alla som vill rädda sig själv och sina nära och kära bör utvandra till Danmark, Polen, Ungern.
LYCKA TILL.

P.S. Det är ont om tid.

https://www.youtube.com/watch?v=G45WthPTo24

Nu handlar det om systemkollaps och inte samhällskollaps. Men jag förstår vad du menar. Dock är inte någonstans i Europa säkert i framtiden, när muslimerna väller in. Svenskarna behöver eventuellt samla sig med övriga västlänningar och slå tillbaka hårt.
Citera
2019-11-25, 19:38
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
/../någon högst upp i Cirkeln vet om och då flaggar ut vad som ska skrivas i tidningarna.

Det är en så jävla perfekt skenmanöver.
Jag får en väldigt olustig känsla att det är nu snart som pengarna lyfts ut ur våra system och några i eliten blir betydligt rikare och kvar står den grundlurade befolkningen i de rykande ruinerna av vad som en gång var sverige och klubbar ihjäl varandra..

Höger mot vänster mot gamla mot unga mot svenskar mot invandrare mot (lägre) politiker mot journalister mot fattiga mot rikare.. Alla slåss med- och skyller på varandra och Bildebergarna köper en ny lyxyatch...
Citera
2019-11-26, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Södertörn och Danderyd varslar idag 200 anställda.

Totalt 800 i sjukvården i Stockholm den senaste tiden.

Och runt 800 ytterligare varslades i våras/somras.

Från en vårdsektor som redan är i kollaps.

Grattis Sverige! Det kostar på att vara en humanitär stormakt och ta in miljoner invandrare!
Citera
2019-11-26, 06:39
Medlem
Var beredd på kraftigt sänkt allmän social välfärd.
Men höga löner inom industrin och högutbildade arbetsplatser blir kvar.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...erna-ska-spara
Senast redigerad av mikael2 2019-11-26 kl. 06:49.
Citera
2019-11-26, 08:03
Medlem
Kommuner rapporterar om att man inte har råd med is i sina ishallar längre.
Och flera kommuner släcker nu ned belysningen nattetid.

HELT JÄVLA OTROLIGT!

Landet är så vanstyrt så det inte är sant. Att folk fortsätter att rösta på sossarna och 7-klövern är en gåta av rang!
Citera
2019-11-26, 08:29
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Och runt 800 ytterligare varslades i våras/somras.

Från en vårdsektor som redan är i kollaps.

Grattis Sverige! Det kostar på att vara en humanitär stormakt och ta in miljoner invandrare!

2015 var det ju tal om behovet av kompetensregn. Nu sparkas de anställda.

Heja Sverige. Det går bra nu.
Citera
2019-11-26, 08:33
Medlem
Regeringen gör ingenting o det är skrämmande tyvärr. Det borde vara undantagstillstånd i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in