Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Du talar om vad kvinnor gjorde i början på 1900-talet när det var fint med monogram på lakanen och det inte fanns färdiga lakan och handdukar att köpa jag vet detta eftersom jag fortfarande använder örngott som min mormors mor broderade kring 1920 när hon gifte sig
1) Det här var inte i början på 1900 talet. Det var i början på 1970 talet.
2) Min mammas mans ex-fru, hon brukade brodera monogram på örngott och även på handdukar. Hon är född på sent 1940 tal.
3) Jag vet inte varför du har det här feministiska narrativet, men det är bullshit, allt du behöver göra är att träffa människor från den tiden som inte bodde i innerstan.
a) Många av dem är fortfarande i livet idag, de är i 60-80 års åldern, men du kan fråga dem själv.
4) Så om man är 40 talist då har man i många fall broderat mongram, lagt in grönsaker inför vintern (nej inte de som växte upp i innerstan, men många andra), och haft tebjudningar.
5) Om du går tillbaka en generation till så har man haft ännu mer jobb. Då är det inte monogram på örngott då är det sy dina egna lakan från början.
6) Eftersom du inte behöver göra det här idag, har du massor med tid över att gå till gymmet och få en fitness kropp och experimentera sexuellt.
7) Det har aldrig varit så i modern tid att kvinnor har fått sitta på soffan och lata sig. Det är ett narrativ som feminister har hittat på för att kvinnor ska slippa göra något.