2019-10-15, 12:34
  #5833
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Frun jämför sig snarare med 13-15 åringar och då krävs det svält för att komma i kläder i stlk 13 år om man inte är extremt kortvuxen

Ja det är sorgligt.

Men skönhetsindustrin tjänar ju på dylika osäkra personer.
Citera
2019-10-15, 12:36
  #5834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja det är sorgligt.

Men skönhetsindustrin tjänar ju på dylika osäkra personer.
Industrin tjänar snarare mindre när vuxna kvinnor köper barnkläder eftersom de är billigare.
Citera
2019-10-15, 12:38
  #5835
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du talar om vad kvinnor gjorde i början på 1900-talet när det var fint med monogram på lakanen och det inte fanns färdiga lakan och handdukar att köpa jag vet detta eftersom jag fortfarande använder örngott som min mormors mor broderade kring 1920 när hon gifte sig

1) Det här var inte i början på 1900 talet. Det var i början på 1970 talet.

2) Min mammas mans ex-fru, hon brukade brodera monogram på örngott och även på handdukar. Hon är född på sent 1940 tal.

3) Jag vet inte varför du har det här feministiska narrativet, men det är bullshit, allt du behöver göra är att träffa människor från den tiden som inte bodde i innerstan.

a) Många av dem är fortfarande i livet idag, de är i 60-80 års åldern, men du kan fråga dem själv.

4) Så om man är 40 talist då har man i många fall broderat mongram, lagt in grönsaker inför vintern (nej inte de som växte upp i innerstan, men många andra), och haft tebjudningar.

5) Om du går tillbaka en generation till så har man haft ännu mer jobb. Då är det inte monogram på örngott då är det sy dina egna lakan från början.

6) Eftersom du inte behöver göra det här idag, har du massor med tid över att gå till gymmet och få en fitness kropp och experimentera sexuellt.

7) Det har aldrig varit så i modern tid att kvinnor har fått sitta på soffan och lata sig. Det är ett narrativ som feminister har hittat på för att kvinnor ska slippa göra något.
Citera
2019-10-15, 12:55
  #5836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det här var inte i början på 1900 talet. Det var i början på 1970 talet.

2) Min mammas mans ex-fru, hon brukade brodera monogram på örngott och även på handdukar. Hon är född på sent 1940 tal.

3) Jag vet inte varför du har det här feministiska narrativet, men det är bullshit, allt du behöver göra är att träffa människor från den tiden som inte bodde i innerstan.

a) Många av dem är fortfarande i livet idag, de är i 60-80 års åldern, men du kan fråga dem själv.

4) Så om man är 40 talist då har man i många fall broderat mongram, lagt in grönsaker inför vintern (nej inte de som växte upp i innerstan, men många andra), och haft tebjudningar.

5) Om du går tillbaka en generation till så har man haft ännu mer jobb. Då är det inte monogram på örngott då är det sy dina egna lakan från början.

6) Eftersom du inte behöver göra det här idag, har du massor med tid över att gå till gymmet och få en fitness kropp och experimentera sexuellt.

7) Det har aldrig varit så i modern tid att kvinnor har fått sitta på soffan och lata sig. Det är ett narrativ som feminister har hittat på för att kvinnor ska slippa göra något.
Min mormor broderade inga örngott trots att hon gick hushållsskola på 50-talet där fina flickor lärde sig matlagning, hemmets skötsel och sömnad
Du verkar inte ha lärt dig historia när du tror att det var en massa bönder 1970 möjligtvis blandar du i hop det med 1870 då 80 procent var jordbrukare lite problematiskt att hamna 100 år fel
Citera
2019-10-15, 13:01
  #5837
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nope.

Varför är du inte gift?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej det är nog allt du har att komma med, din personlighet är ju ganska trist och fyrkantig.

Jag har inga problem med att underhålla män. Jag har vuxit upp med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ytligt trams igen. Det är så patetiskt med kvinnor i din ålder som går och jämför sig med tjejer i 20-25 års åldern.


1) Tjejer i 20-25 års åldern vill ha min plats. Det är klart att jag ser till att vara competitive annars kommer min man att ersätta mig.

2) Tror du inte att din man skulle dumpa dig för en 20 årig Instagram tjej om han fick chansen?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja men det är nog för att du är så ytlig och tråkig, du har liksom inga egna intressen mer än att jobba som husa. Klart som fan du måste kompensera med horor och pengar.

Mitt intresse är att teckna. Men jag kan också segla, golfa, knulla, och hosta events.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nähä, gå ut och fråga 100 män om de föredrar din kroppstyp eller tex Kate Upton.

Om du sätter mig brevid Kate Upton kommer jag att se ut som en smal 16 åring. Det är inte ens jämförbart.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hahha nu låter du som en fånig tonåring igen.

Män kommer att ställa frågan: "om hon kan se ut så varför kan inte min fru göra samma sak?"

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Att du skickar en massa halv/nakenbilder till mig bevisar bara att du har ett enormt bekräftelsebehov. Osäker much?

Om man ser ut som jag då är man inte osäker.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Är du ätstörd? Ätstörda tjejer/kvinnor brukar få ett enormt bekräftelsebehov och behov av att få sina kroppar bedömda. Speciellt om de är åt pro ana hållet.

Nej jag har bara inte tid att sitta och äta eftersom jag har hem och barn att sköta.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Frun jämför sig snarare med 13-15 åringar och då krävs det svält för att komma i kläder i stlk 13 år om man inte är extremt kortvuxen

1) Jag kommer i tröjor för 10-12 åringar. Och kjolar för 8 åringar.

2) Jag kan garantera att det inte krävs någon svält. Det räcker med att äta mer grönsaker och hålla sig aktiv på dagarna.
Citera
2019-10-15, 13:20
  #5838
Medlem
FinskSvartskalles avatar
För att feminister skiter fullständigt i en mans känslor och behov.
Citera
2019-10-15, 13:20
  #5839
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Min mormor broderade inga örngott trots att hon gick hushållsskola på 50-talet där fina flickor lärde sig matlagning, hemmets skötsel och sömnad
Du verkar inte ha lärt dig historia när du tror att det var en massa bönder 1970 möjligtvis blandar du i hop det med 1870 då 80 procent var jordbrukare lite problematiskt att hamna 100 år fel

1) Varför förnekar du det här? Det här är inget jag har läst i en bok, jag pratar om kvinnor som jag har träffat personligen. En av dem är min mammas mans ex-fru.

2) Poängen är att kvinnor alltid har fått jobba och göra rätt för sig. Att kvinnor får göra fysiskt arbete i gymmet är inte annorlunda från att de fick göra fysiskt arbete på andra sätt förr i tiden.

3) Är det så svårt att sätta ner gaffeln och gå till gymmet en timme om dagen? Min 60 åriga mamma kommer också in i barnkläder.
Citera
2019-10-15, 13:27
  #5840
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jo det säger de flesta som gnäller över att kvinnor är kräsna de är inte intresserade av någon med lika mediokert utseende som de själva och lika ointressant allmänt tråkiga tillbakadragna personlighet de självs. Gång på gång pratar de om snygga tjejer på instagram eller om de snyggaste tjejerna som är ute och roar sig med bad-boys och beklagar sig över att dessa extremt extroverta som gillar festande inte ger introverta blyga som sitter hemma en chans..

Anar en viss bitterhet här. Självklart föredrar män de snyggaste tjejerna men de allra flesta är nöjda med någon så länge det inte är en tjock feminist.

Det är det kravet män har på kvinnor idag. De "sjuka" ideal som dagens stackars unga tjejer måste leva upp till: var inte en tjock feminist.

Och det är knappt att ni ens behöver leva upp till det längre.

Men prova att gå ner i vikt samt lägg feminismen på sophögen där den här hemma så ska du se att det går bättre. Det är inte svårt att vara attraktiv som kvinna. Till skillnad från män har ni tusen tillåtna hjälpmedel att ta till. Ni behöver inte bygga muskler, tjäna pengar, skaffa er social status osv. Ni behöver bara se till att inte bli tjocka. Hur svårt ska det vara?

Män är inte kräsnare än så.
Citera
2019-10-15, 13:31
  #5841
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vilket förvirrat snack.

Ja, det är en jävla massa saker som spelar in mer än att någon har en fungerande kuk.

Jo, de flesta har hittat någon som vill ha dem och som tycker om att knulla tillsammans för att de är kåta på varandra.

Och du vet, om man går ut på krogen för att hitta någon sexsugen kvinna som man kan ha en het natt med så är det en sexsugen kvinna man vill ha, inte en ospännande tråkmaja som först kräver 1500 spänn och då får man inte inte ens en härlig spännande helnatt.
Man kanske gillar att sova i sin egen säng och inte har mer än en timme eller två på sig?

Vill man inte bli beskylld för att "ha utnyttjat" en "damzel in distress", så är det väl ganska schysst att vara överens om det innan?
Att tjejer kan hålla på hela natten och komma och komma massor av gånger är en av livets orättvisor.
Citera
2019-10-15, 13:32
  #5842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Varför är du inte gift?



Jag har inga problem med att underhålla män. Jag har vuxit upp med det.



1) Tjejer i 20-25 års åldern vill ha min plats. Det är klart att jag ser till att vara competitive annars kommer min man att ersätta mig.

2) Tror du inte att din man skulle dumpa dig för en 20 årig Instagram tjej om han fick chansen?



Mitt intresse är att teckna. Men jag kan också segla, golfa, knulla, och hosta events.



Om du sätter mig brevid Kate Upton kommer jag att se ut som en smal 16 åring. Det är inte ens jämförbart.



Män kommer att ställa frågan: "om hon kan se ut så varför kan inte min fru göra samma sak?"



Om man ser ut som jag då är man inte osäker.



Nej jag har bara inte tid att sitta och äta eftersom jag har hem och barn att sköta.



1) Jag kommer i tröjor för 10-12 åringar. Och kjolar för 8 åringar.

2) Jag kan garantera att det inte krävs någon svält. Det räcker med att äta mer grönsaker och hålla sig aktiv på dagarna.
Det är inget positivt med att vuxna kvinnor kan ha kläder för 10 åringar. Varför vill du använda barnkläder som har gräsliga färger och noll passform
Citera
2019-10-15, 13:42
  #5843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Varför förnekar du det här? Det här är inget jag har läst i en bok, jag pratar om kvinnor som jag har träffat personligen. En av dem är min mammas mans ex-fru.

2) Poängen är att kvinnor alltid har fått jobba och göra rätt för sig. Att kvinnor får göra fysiskt arbete i gymmet är inte annorlunda från att de fick göra fysiskt arbete på andra sätt förr i tiden.

3) Är det så svårt att sätta ner gaffeln och gå till gymmet en timme om dagen? Min 60 åriga mamma kommer också in i barnkläder.
Varför skulle någon komma i barnkläder, Victoria Secret modeller är smala men de är inte utmärglade dessutom har de en hälsosam hudton till skillnad från de som svälter ner sig till barnkläder. Du borde läsa på om förtidigt klimakterium för det är vad man riskerar med låg fett procent förutom den där tråkigheten benskörhet, inte så kul att komma i klimakteriet vid 40 år när snittåldern för detta är 51 år.
Citera
2019-10-15, 14:19
  #5844
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är inget positivt med att vuxna kvinnor kan ha kläder för 10 åringar. Varför vill du använda barnkläder som har gräsliga färger och noll passform

För att det är det enda som passar mig. Jag har en midja på 58 cm. https://images2.imagebam.com/10/ee/e3/23b0ab1274540704.JPG

^ blusen är Euro 32 det är den minsta som finns i affären och den är två storlekar för stor för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Varför skulle någon komma i barnkläder, Victoria Secret modeller är smala men de är inte utmärglade dessutom har de en hälsosam hudton till skillnad från de som svälter ner sig till barnkläder. Du borde läsa på om förtidigt klimakterium för det är vad man riskerar med låg fett procent förutom den där tråkigheten benskörhet, inte så kul att komma i klimakteriet vid 40 år när snittåldern för detta är 51 år.

1) Maximal Cope. Det är inget som jag har valt, jag är bara naturligt smal.

2) Jag har inte ansträngt mig för att få låg fett-procent, det har bara blivit så.

3) Victoria's Secret modeller är lol. Det är komiskt fula kvinnor med tjock benstomme.

4) Jag förstår att det suger att höra det här, men Victoria's Secret är miminum standarden år 2019.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in