Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag menar du inte ska påstå att de inte gör det eftersom du inte vet.
Jag menar att det är den mer godartade slutsatsen som är helt legitim att dra eftersom att inte ett ord om ”blasting mats” nämns i deras redogörelse.
Den alternativa förklaringen, att man trots allt räknade med sådana, men upptäckte att det gav dramatiskt sänkta dB-nivåer och därför slängde det i din ”slasken” är naturligtvis också fullt möjlig, men här väntar jag i så fall på bevis innan jag utgår ifrån att så var fallet.
Men för all del, jag omformulerar.
- NIST nämner inte med ett ord om deras ”blast scenario” inkluderade möjliga ”blasting mats” eller på vilka sätt sådana i så fall påverkade deras resultat.
Bättre så?
Citat:
Varför skulle CDI ha analyserat videos? Var har du fått den konstiga idén ifrån?
För att kunna avgöra om misstänkta ljud från misstänkta exploderande sprängmedel inte var ljud från misstänkta exploderande sprängmedel.
Gick man på gehör här?
Citat:
Menar du att pelaren skulle böjt sig, även om den inte var upphettad av bränderna, ifall man tog bort några balkar i sidled? Eller tänker du att ditt scenario sätter igång en progressiv kollaps precis som i NISTs scenario?
Nej, jag menar att sprängningar av fästanordningarna i så fall leder till att de två kolumnerna separeras och att bärkraften därmed försvinner just där.
Det går inte, menar Du?