2019-10-07, 23:44
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Ställa in vad? En hårförlängning hos Bobby? En fransförlängning eller nagelmålning?

Undrar hur långt familjens kriminalitet kan fortsätta, innan Robertos anställning är i fara? När väktare/ordningsvakter anställs, så gör man en säkerhetskontroll på dess familj. Ju mer ansvarsfylld tjänst, desto hårdare krav på en fläckfri familj. Och enl. Anna så är han ju säkerhetsansvarig för såväl Celine Dion som Svenska Akademien.
Men om man ska tro en kommentar hon fått idag på Insta, så verkar han snarare vara väktare på Rusta.

Har han blivit degraderad? Först var han väktare för Svenska akademien och någon uraffär och nu får han trampa runt på Rusta. Kan hans arbetsgivare förstått redan i somras när razzian var att dottern var tjuven och straffkommenderade honom till Rusta?
Citera
2019-10-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har han blivit degraderad? Först var han väktare för Svenska akademien och någon uraffär och nu får han trampa runt på Rusta. Kan hans arbetsgivare förstått redan i somras när razzian var att dottern var tjuven och straffkommenderade honom till Rusta?

Jag håller inte alls för otroligt att arbetsgivaren har satt honom på "icke säkerhetsklassade objekt".

Och en gång för alla: Kan inte pressen sluta kalla Anna för "folkkär artist". Hon är varken folkkär eller artist. Hon är ett nationellt åtlöje!
Senast redigerad av DilsNacke 2019-10-07 kl. 23:57.
Citera
2019-10-08, 00:36
Medlem
Citat:
Jag håller inte alls för otroligt att arbetsgivaren har satt honom på "icke säkerhetsklassade objekt".

Och en gång för alla: Kan inte pressen sluta kalla Anna för "folkkär artist". Hon är varken folkkär eller artist. Hon är ett nationellt åtlöje!
Lyxvilla var väl också aningens överdrivet
https://www.maklarhuset.se/bostad/sv...uckunge/320787
Citera
2019-10-08, 07:09
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ställa in vad? En hårförlängning hos Bobby? En fransförlängning eller nagelmålning?

Undrar hur långt familjens kriminalitet kan fortsätta, innan Robertos anställning är i fara? När väktare/ordningsvakter anställs, så gör man en säkerhetskontroll på dess familj. Ju mer ansvarsfylld tjänst, desto hårdare krav på en fläckfri familj. Och enl. Anna så är han ju säkerhetsansvarig för såväl Celine Dion som Svenska Akademien.
Men om man ska tro en kommentar hon fått idag på Insta, så verkar han snarare vara väktare på Rusta.
En kommentar som tackar Anna och Roberto får hjälpen med ett ledset barn på Rusta, hur får du det till att Roberto jobbar där? Sluta göra trådsanningar.
Citera
2019-10-08, 07:42
Medlem
Hon kanske satte sig på barnet av misstag och föräldrarna tackade henne för att hon reste sig upp?
Citera
2019-10-08, 08:47
Medlem
Så nu är jag på jobbet. Felicia är åtalad i Varberg tingsrätt B1608-19

Rån med mera
Citera
2019-10-08, 08:52
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Rån med mera

Har du lagt upp fupen någonstans ?
Citera
2019-10-08, 08:53
Medlem
Citat:

Rån med mera

Jisses! nu får vi se hur Anna försvarar detta
Citera
2019-10-08, 09:01
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Kan bli en kännbar påföljd.

https://www.lawline.se/answers/pafoljd-vid-grov-stold-1
Tack för länken.

Då får vi avvakta och se hur man bedömer rånet, som grovt eller den s.k. normalgraden.

Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om tillgreppet skett efter intrång i bostad, om det avsett sak som någon bar på sig, om gärningsmannen varit försedd med vapen, sprängämne eller annat dylikt hjälpmedel eller om gärningen eljest varit av särskilt farlig eller hänsynslös art, av betydande värde eller inneburit synnerligen kännbar skada

Risken för fängelse verkar, i vilket fall som helst, påtaglig. Andra påföljder kan vara villkorlig dom, samhällstjänst eller skyddstillsyn.

En faktor vid val av påföljd är bl a. om det finns risk för fortsatt brottslighet.
https://www.lawline.se/answers/pafoljd-vid-grov-stold-1

Nu ligger artikeln i Aftonbladet bakom betalvägg. Stod det något om den misstänkte har varit åtalad/misstänkt för rån, stöld eller narkotikabrott tidigare?
Citera
2019-10-08, 09:04
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khun-T
Alltforforaldrar , mycket fina tjejer!

En morsa som uppfostrat en barnvåldtäktsman 🤮
sen en åldringstjuv 😠 Fy Fan!

https://postimg.cc/8FHcJThw

Jag tycker Märstamorsans uttalande till Aftonbladet är jättekonstigt.
”Jag har inga kommentarer. Inga kommentarer. X är en vuxen och myndig person”

Om någon i familjen missbrukar narkotika och stjäl från åldringar är det väl lika hemskt oberoende av ålder?
Vad menar människan?
Citera
2019-10-08, 09:05
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

Rån med mera
Det är alltså Anna Bs dotter. Lägger du ut handlingarna här i tråden? Eller har dottern en egen tråd?
Citera
2019-10-08, 09:24
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det är alltså Anna Bs dotter. Lägger du ut handlingarna här i tråden? Eller har dottern en egen tråd?

Dottern har en egen tråd, så hennes förehavanden diskuteras med fördel i den tråden. Hon står inte åtalad för rån, som 08 påstår utan för grov stöld i bostad samt två fall av ringa narkotikabrott. Lägger ut fupen i hennes tråd om en stund.

Edit: Fup:en finns nu i tråden om Felicia Book.

(FB) Skvaller om Felicia Book, Annas Books dotter?
Senast redigerad av Assault12 2019-10-08 kl. 09:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in