2019-10-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
En tatuering idag säger ingenting. Jag frågade dig om du kunde beskriva tatueringen men fick aldrig något svar. Jag begär inte att du ska komma ihåg motivet men som sagt, vem har inte en tatuering idag?

Kommer en person in på sjukhus med skottskador så rapporteras det. Jag tror inte ett dugg på den fule.

Nej jag kommer inte ihåg vad det var för motiv men det var en stor tatuering tyckte jag.
Citera
2019-10-04, 15:27
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Han bor med en sjuksköterska JL och han namngav läkaren som sydde honom, vilket var en vän till Julia.

Som den fule beskrev sina skador så skulle en sjuksköterska lika gärna kunna strippa såret. Han nämnde något om det men skadorna behövdes sys. Alltså, det låter jättekonstigt. Satt kulan kvar? Behöver man läkarvård för skottskador åker man väl inte ända till Alta? Inte ens till Oslo som någon föreslog.

Det mesta blodet hamnade på kläderna? Då behöver man inte sys, om du frågar mig.
Citera
2019-10-04, 15:27
Medlem
Citat:
Nu spekulerar jag, JL kan ha fixat det mest akuta. Jag tror inte de så till Ulrik att han blivit skjuten.

Men 150 mil från Kungsholmen?

Fule skrev ju att tio timmar senare var de i Norge.

Hon hade tvättat såret, UNR hade sytt på mottagning och sen hade de lånat pengar av JLs ex målaren C*hristopher L*eksell. Han som FO hotar i sms enligt fup. ”Målarkludden”.

Ett jäkla åkande hundratals mil eller?

Fulen:
Vi åkte förbi målarkludden som är tjejens ex som heter C*hristopher L*exell och fick pengar så vi kunde åka.
Senast redigerad av Avel 2019-10-04 kl. 15:34.
Citera
2019-10-04, 15:36
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det bekräftat att KL haft en relation med SH?
Reflektion rent generellt.

Det är inte värst osannolikt om det rör sig om en sofistikerad stalker som trakasserar. Rör sig på flera arenor och tar alla möjligheter som står till buds.
Hela tillvaron går ut på att ställa till ett helvete, absorberad av hat och hämnd, fylld av sin egen bitterhet. Överfixerad.
Mindre goda egenskaper som folk kan drabbas av men helt överstyr vill säga.
Lär vara rejält störd isf. oavsett vad det rör sig om på den fronten.
Ex: När det kommer psykopati finns uttrycket "nyttiga idioter" i andemeningen att personer ses som objekt, redo att missbrukas utan problem för att nån sina egna mål. Underlättar väl med avsaknad av empati och samvete.
Medlen helgar målen.
När personen är förbrukas ratas denna som ett par använda kalsonger.

En annan reflektion är att inte gå på hatobjektet direkt för att det inte ska bli uppenbart. Kanske småmyser över sin egen förträfflighet att ställa till oreda.
Intriger. Skandaler.
Det finns nog lika många vägar som den stördes synapser.

Nej, vi har mig veterligen ingen bekräftelse på ett förhållande mellan SH och KL, annat än ett påstående här i tråden från en postare som uppger sig känna KL.

Med andra ord, det skulle mycket väl kunna vara så att SH och KL aldrig ens träffats och att trasslet mellan JN och SH står på helt egna ben.

Huruvida någon är en sofistikerad stalker som trakasserar eller inte, är ju högst oklart. Givet att en viss person verkar ha fallit ganska högt på den sociala stegen och emellanåt uppvisat anmärkningsvärt beteende, så kan det visserligen finnas utrymme för sådan spekulation.

För egen del finns det dock inget som pekar direkt på att KL skulle ha trakasserat JN eller MN. Som sagt, det kan ju vara så (och det hade inte förvånat mig värst mycket), men jag har inte sett något särskilt belägg för det annat än påståenden och indiciet bestående i eventuellt motiv.
Citera
2019-10-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Hon hade tvättat såret, UNR hade sytt på mottagning och sen hade de lånat pengar av JLs ex målaren C*hristopher L*eksell. Han som FO hotar i sms enligt fup. ”Målarkludden”.

Fulen:
Vi åkte förbi målarkludden som är tjejens ex som heter C*hristopher L*exell och fick pengar så vi kunde åka.

Nu hoppade jag till, Christopher har arbetat på regeringskansliet. Det var ju massor med riksdagsledamöter som fick pedofilbrev varvat med hot.
Citera
2019-10-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Nej, vi har mig veterligen ingen bekräftelse på ett förhållande mellan SH och KL, annat än ett påstående här i tråden från en postare som uppger sig känna KL.

Med andra ord, det skulle mycket väl kunna vara så att SH och KL aldrig ens träffats och att trasslet mellan JN och SH står på helt egna ben.

Huruvida någon är en sofistikerad stalker som trakasserar eller inte, är ju högst oklart. Givet att en viss person verkar ha fallit ganska högt på den sociala stegen och emellanåt uppvisat anmärkningsvärt beteende, så kan det visserligen finnas utrymme för sådan spekulation.

För egen del finns det dock inget som pekar direkt på att KL skulle ha trakasserat JN eller MN. Som sagt, det kan ju vara så (och det hade inte förvånat mig värst mycket), men jag har inte sett något särskilt belägg för det annat än påståenden och indiciet bestående i eventuellt motiv.

Tittar man på uppställningen i förhandlingen så ser det väldigt konstigt ut.
Citera
2019-10-04, 15:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Nu spekulerar jag, JL kan ha fixat det mest akuta. Jag tror inte de sa till Ulrik att han blivit skjuten.

En läkare som inte känner igen en skottskada?
Citera
2019-10-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Fulen:

Ja men att man åker extra för att få hjälp av en vän som inte ställer frågor kan ju vara värt de extra milen.
Citera
2019-10-04, 15:42
Medlem
flammers avatar
Citat:
Tittar man på uppställningen i förhandlingen så ser det väldigt konstigt ut.

Du menar att SH sökte kontaktförbud mot JN och att JL vittnade, eller vad är det anmärkningsvärda med uppställningen ur perspektivet att man önskar kännedom/indikation om huruvida SH och KL skulle haft ihop det?
Citera
2019-10-04, 15:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ja men att man åker extra för att få hjälp av en vän som inte ställer frågor kan ju vara värt de extra milen.

Om läkaren är så oseriös tror jag inte den fule berättat om honom. Alla svar anpassas i efterhand.
Citera
2019-10-04, 15:46
Medlem
flammers avatar
Citat:

Om man åker 150 mil, varav merparten i Norge som har erkänt undermåliga väger, så tippar jag att det tar minst 20 timmar. Om man har mindre skador så kan man väl nästan skita i det, då det känns lite sent att sy närmare ett dygn senare. Om man har mer omfattande skador; väntar man verkligen ett dygn?

Nu är jag inte läkare, så ta detta med en nypa salt.
Citera
2019-10-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Om man åker 150 mil, varav merparten i Norge som har erkänt undermåliga väger, så tippar jag att det tar minst 20 timmar. Om man har mindre skador så kan man väl nästan skita i det, då det känns lite sent att sy närmare ett dygn senare. Om man har mer omfattande skador; väntar man verkligen ett dygn?

Nu är jag inte läkare, så ta detta med en nypa salt.

Jag bara spekulerar och gissar mig fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in