Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Är det bekräftat att KL haft en relation med SH?
Reflektion rent generellt.
Det är inte värst osannolikt om det rör sig om en sofistikerad stalker som trakasserar. Rör sig på flera arenor och tar alla möjligheter som står till buds.
Hela tillvaron går ut på att ställa till ett helvete, absorberad av hat och hämnd, fylld av sin egen bitterhet. Överfixerad.
Mindre goda egenskaper som folk kan drabbas av men helt överstyr vill säga.
Lär vara rejält störd isf. oavsett vad det rör sig om på den fronten.
Ex: När det kommer psykopati finns uttrycket "nyttiga idioter" i andemeningen att personer ses som objekt, redo att missbrukas utan problem för att nån sina egna mål. Underlättar väl med avsaknad av empati och samvete.
Medlen helgar målen.
När personen är förbrukas ratas denna som ett par använda kalsonger.
En annan reflektion är att inte gå på hatobjektet direkt för att det inte ska bli uppenbart. Kanske småmyser över sin egen förträfflighet att ställa till oreda.
Intriger. Skandaler.
Det finns nog lika många vägar som den stördes synapser.
Nej, vi har mig veterligen ingen bekräftelse på ett förhållande mellan SH och KL, annat än ett påstående här i tråden från en postare som uppger sig känna KL.
Med andra ord, det skulle mycket väl kunna vara så att SH och KL aldrig ens träffats och att trasslet mellan JN och SH står på helt egna ben.
Huruvida någon är en sofistikerad stalker som trakasserar eller inte, är ju högst oklart. Givet att en viss person verkar ha fallit ganska högt på den sociala stegen och emellanåt uppvisat anmärkningsvärt beteende, så kan det visserligen finnas utrymme för sådan spekulation.
För egen del finns det dock inget som pekar direkt på att KL skulle ha trakasserat JN eller MN. Som sagt, det kan ju vara så (och det hade inte förvånat mig värst mycket), men jag har inte sett något särskilt belägg för det annat än påståenden och indiciet bestående i eventuellt motiv.