2019-10-04, 15:50
Medlem
Ingen Fredrik är gripen just nu och inget nytt har hänt i Liljaärendet i tingsrätten. Nu gör vi helg.
Citera
2019-10-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nu hoppade jag till, Christopher har arbetat på regeringskansliet. Det var ju massor med riksdagsledamöter som fick pedofilbrev varvat med hot.

Det här är en thaiboxtränare som är/var verksam vid klubben M*ärsta A*lliance. JL har också koppling till klubben. Kolla hans youtube-videor så ser du JL där.

https://youtu.be/HtFfgOI-brw

Du syftar på fel L*eksell tror jag. Enligt linkedin Regeringskansliet ja finns en sådan koppling men till målarens namne.
Senast redigerad av Avel 2019-10-04 kl. 16:01.
Citera
2019-10-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
En läkare som inte känner igen en skottskada?

Han hade inte tokfina recensioner på den norska läkarsajten...
Citera
2019-10-04, 15:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Nej, vi har mig veterligen ingen bekräftelse på ett förhållande mellan SH och KL, annat än ett påstående här i tråden från en postare som uppger sig känna KL.

Med andra ord, det skulle mycket väl kunna vara så att SH och KL aldrig ens träffats och att trasslet mellan JN och SH står på helt egna ben.

Huruvida någon är en sofistikerad stalker som trakasserar eller inte, är ju högst oklart. Givet att en viss person verkar ha fallit ganska högt på den sociala stegen och emellanåt uppvisat anmärkningsvärt beteende, så kan det visserligen finnas utrymme för sådan spekulation.

För egen del finns det dock inget som pekar direkt på att KL skulle ha trakasserat JN eller MN. Som sagt, det kan ju vara så (och det hade inte förvånat mig värst mycket), men jag har inte sett något särskilt belägg för det annat än påståenden och indiciet bestående i eventuellt motiv.
Nej, det pekar inte direkt. Det är ju det sofistikerade spelet som en störd person går igång på.

Det är fullt möjligt om en person är rejält störd, det är inte långsökt heller.

Denna inleder matnyttiga relationer för vinstvinnings skull. Ett medel snarare än en kärleksrelation.
Vill man bråka i en viss riktning så bråkas det på alla plan, får hjälp med TOR. Hans rykte är av sekundär art, återigen enbart praktiskt..

Att det skulle påverka mamman indirekt är givet, är hon normal så oroas hon givetvis för sin dotter som riskerar dömas (i värsta fall) eller få ryktet förstört.

Upprepar för förtydligande:
Jag säger inte att så är fallet, det är alldeles för lösa boliner med sakfakta.

Att det i huvudsak vore bitter tvist och domslut som motiv är givet - om inblandad.
Dubbelt nederlag lär dock inte upplevas som klackarna i taket.
Citera
2019-10-04, 15:58
Medlem
Citat:
Ja men att man åker extra för att få hjälp av en vän som inte ställer frågor kan ju vara värt de extra milen.

Jo men den här läkaren måste ju vara livmedikus åt The Knight’s Watch-gänget, fattar du inte hur off i Norge detta stället ligger och enligt Fulen fick de vård ganska snart efter skjutningen fick jag uppfattningen.
Citera
2019-10-04, 15:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Om man åker 150 mil, varav merparten i Norge som har erkänt undermåliga väger, så tippar jag att det tar minst 20 timmar. Om man har mindre skador så kan man väl nästan skita i det, då det känns lite sent att sy närmare ett dygn senare. Om man har mer omfattande skador; väntar man verkligen ett dygn?

Nu är jag inte läkare, så ta detta med en nypa salt.
Då har nog syster J bett honom ljuga om tidpunkt alt. att det varit stort.
Så sena sårskador sys inte eller behöver isf revideras relaterat till påbörjad läkningsprocess.
Citera
2019-10-04, 16:01
Medlem
Citat:
Det hade varit extremt konstigt om inte människor här på Flashback börjat gräva i "toppjuristens" liv. Det var trots allt henne polisen tog in på förhör och hon är fortfarande misstänkt för anstiftan.

Det är rimligt, men inte i den omfattning som skett. Det är osmakligt att dra fram det lidande denna familj varit med om med beroende, medberoende och psykisk ohälsa i hundratals efter hundratals liknande inlägg.
Citera
2019-10-04, 16:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Han hade inte tokfina recensioner på den norska läkarsajten...

Trollet har utgått från kontakter de inblandade har. Att få ihop ett troligt scenario kring skottskador och hur de togs omhand gick det sämre med.
Citera
2019-10-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det här är en thaiboxtränare som är/var verksam vid klubben M*ärsta A*lliance. JL har också koppling till klubben. Kolla hans youtube-videor så ser du JL där.

https://youtu.be/HtFfgOI-brw

Du syftar på fel L*eksell tror jag. Enligt linkedin Regeringskansliet ja finns en sådan koppling men till målarens namne.

Det är samma person. Titta på hans Facebook på var han arbetat.
Citera
2019-10-04, 16:23
Medlem
Citat:
Det är samma person. Titta på hans Facebook på var han arbetat.

Sorry 08. Linkedin laddade inte bilden. Samma bild som på Youtube. Helt rätt.
Citera
2019-10-04, 16:31
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Trollet har utgått från kontakter de inblandade har. Att få ihop ett troligt scenario kring skottskador och hur de togs omhand gick det sämre med.
Nu läste jag inte inläggen så noga då jag avfärdade den fule ganska snabbt som ett troll.

Men den fule skrev att J tvättade rent såren men kunde inte sy då hon saknade sutur hemma. Så dom åkte till en distriktsmottagning som J hade jobbat på där hon kände en läkare som kunde hjälpa honom. Men jag har inget minne om han skrev var mottagning låg.
Citera
2019-10-04, 16:38
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det pekar inte direkt. Det är ju det sofistikerade spelet som en störd person går igång på.

Det är fullt möjligt om en person är rejält störd, det är inte långsökt heller.

Denna inleder matnyttiga relationer för vinstvinnings skull. Ett medel snarare än en kärleksrelation.
Vill man bråka i en viss riktning så bråkas det på alla plan, får hjälp med TOR. Hans rykte är av sekundär art, återigen enbart praktiskt..

Att det skulle påverka mamman indirekt är givet, är hon normal så oroas hon givetvis för sin dotter som riskerar dömas (i värsta fall) eller få ryktet förstört.

Upprepar för förtydligande:
Jag säger inte att så är fallet, det är alldeles för lösa boliner med sakfakta.

Att det i huvudsak vore bitter tvist och domslut som motiv är givet - om inblandad.
Dubbelt nederlag lär dock inte upplevas som klackarna i taket.

Hehe, jo jag håller väl med om att så skulle kunna vara fallet här mot tidigare angiven bakgrund, dvs att vederbörande emellanåt verkar vara av det mindre nogräknade slaget i fråga om agerande mot medmänniskor.

Men precis, det är väldigt lösa boliner här. För det första vet vi ju inte ens om KL och SH haft ihop det eller ens känner varandra. För det andra, om förstnämnda omständighet är sann, så är det ju tämligen spekulativt att KL skulle ha trakasserat HOL:s flickväns dotter genom att själv eller genom annan agera mot SH i JN:s namn.

För egen del känns det lite för långsökt med ett agerande mot JN. Jag skulle kunna förstå att KL skulle vilja jävlas med HOL, absolut. Jag skulle även kunna förstå att KL skulle vilja jävlas med MN (såklart beroende om omständigheter och händelser). Men att jävlas med JN känns ganska långt bort. Jag tror helt enkelt inte att det är tillräckligt släckande av hämndtörst att ge sig på JN, även om det må vara de facto effektivare.

För egen del håller jag det alltså för osannolikt att det här mordförsöket skulle ha någon tydlig koppling till förhållandena mellan/omkring SH, MN och/eller JN.

Det synes mig oändligt mycket mer sannolikt att det härrör från det faktum att KL slutligen förlorat alla tvister mot HOL, och känner att allt hopp om att återfå delar av det som representerade hennes gamla liv, är förlorat. Den hämnden är klar, tydlig och förståelig.

(Ovan är givetvis spekulation och handlar om KL:s eventuella motiv. Jag påstår inte med ovanstående att KL är skyldig till anstiftan.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in