Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nej, det pekar inte direkt. Det är ju det sofistikerade spelet som en störd person går igång på.
Det är fullt möjligt om en person är rejält störd, det är inte långsökt heller.
Denna inleder matnyttiga relationer för vinstvinnings skull. Ett medel snarare än en kärleksrelation.
Vill man bråka i en viss riktning så bråkas det på alla plan, får hjälp med TOR. Hans rykte är av sekundär art, återigen enbart praktiskt..
Att det skulle påverka mamman indirekt är givet, är hon normal så oroas hon givetvis för sin dotter som riskerar dömas (i värsta fall) eller få ryktet förstört.
Upprepar för förtydligande:
Jag säger inte att så är fallet, det är alldeles för lösa boliner med sakfakta.
Att det i huvudsak vore bitter tvist och domslut som motiv är givet - om inblandad.
Dubbelt nederlag lär dock inte upplevas som klackarna i taket.
Hehe, jo jag håller väl med om att så skulle kunna vara fallet här mot tidigare angiven bakgrund, dvs att vederbörande emellanåt verkar vara av det mindre nogräknade slaget i fråga om agerande mot medmänniskor.
Men precis, det är väldigt lösa boliner här. För det första vet vi ju inte ens om KL och SH haft ihop det eller ens känner varandra. För det andra, om förstnämnda omständighet är sann, så är det ju tämligen spekulativt att KL skulle ha trakasserat HOL:s flickväns dotter genom att själv eller genom annan agera mot SH i JN:s namn.
För egen del känns det lite för långsökt med ett agerande mot JN. Jag skulle kunna förstå att KL skulle vilja jävlas med HOL, absolut. Jag skulle även kunna förstå att KL skulle vilja jävlas med MN (såklart beroende om omständigheter och händelser). Men att jävlas med JN känns ganska långt bort. Jag tror helt enkelt inte att det är tillräckligt släckande av hämndtörst att ge sig på JN, även om det må vara de facto effektivare.
För egen del håller jag det alltså för osannolikt att det här mordförsöket skulle ha någon tydlig koppling till förhållandena mellan/omkring SH, MN och/eller JN.
Det synes mig oändligt mycket mer sannolikt att det härrör från det faktum att KL slutligen förlorat alla tvister mot HOL, och känner att allt hopp om att återfå delar av det som representerade hennes gamla liv, är förlorat. Den hämnden är klar, tydlig och förståelig.
(Ovan är givetvis spekulation och handlar om KL:s eventuella motiv. Jag påstår inte med ovanstående att KL är skyldig till anstiftan.)