2019-10-02, 20:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis, varför är inte HOL häktad om han sköt först?

Tjaa, den fule skrev ju också att HOL och åklagaren är goda vänner.....

Det kan ju vara bra med lite vänner inom polis och åklagarna när något sådant här "skit" händer.
Citera
2019-10-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ja men det var ju hans egen dom och den har han väl i sin mejl eller liknande. Hur vet du att det är rätt mål-nr?

Domare och läkarnamn har vi inte fått.

Uppgiften om Familjebostäder som ägde huset kom du med innan den fule. Ser ut som han gått rätt mycket på de uppgifter du bidragit med här när han har fabulerat upp sina lärjungar i extas över att sanningen äntligen kommer fram.

Någon som bor i närheten får väl kolla om det lyser i lgh 1402 också. Och ringa på.

Ja han kan ju ha hittat på. Jag ska begära ut domen från Hovrätten imorgon.
Att Familjebistäder äger hyresfastigheter får man fram genom att googla adressen. Jag skriver inte ut adressen eftersom han inte vill det.
Citera
2019-10-02, 20:16
Medlem
Karin så till mig att Fredrik var oskyldig. Å andra sidan så polisen i förhöret att de visste att Fredrik var skytten så då har de kanske DNA spår efter honom.
Citera
2019-10-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det kan ju vara bra med lite vänner inom polis och åklagarna när något sådant här "skit" händer.

Precis som Karin kände till rådmannen som släppte henne fri.
Citera
2019-10-02, 20:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Glömde du inte nåt nu?
Karin är fd jurist, åklagare och domare och har många vänner inom rättsväsendet.
Plus att hon har vänner inom polisen, bl.a en internutredare som numera är vid polisens särskilda utredningar, SU.

Hon har dessutom bott hos en kvinnlig polis men där gick det åt skogen för Karin barrikaderade sig i den lägenheten och misshandlade den polisen, troligen när polisen ville att Karin skulle flytta ut.
Men Karin har säkert fler poliser hon får hjälp av...
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Precis som Karin kände till rådmannen som släppte henne fri.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag bara gapar, antingen är han påtänd eller så har han ändrat personlighet om det verkligen är Fredrik. Jag har aldrig uppfattat honom så vulgär. Jag har ju skakat hand med honom och då var han så artig.

Fast nu var han verkligen jättearg.

Han skrev ju att hans mamma gråter, hans tjej tror att hon aldrig kan visa sig i Stockholm igen och något mer.

Så då blir nog språket därefter.

Fulis; om det hjälper lite, så brukar det bli glömt om någon/några månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ja han kan ju ha hittat på. Jag ska begära ut domen från Hovrätten imorgon.
Att Familjebistäder äger hyresfastigheter får man fram genom att googla adressen. Jag skriver inte ut adressen eftersom han inte vill det.
Om man hyr ut sin bostad i andra hand så skall den hyresgästen ( i andra hand) skriva sig där. Man kan inte hyra ut en bostad och den personen är skriven nån annanstans. Man kan ha folk inneboende, och de kan vara skrivna nån annanstans. Men en lagligt uthyrd lägenhet, med värdens goda minne och tillstånd, skriver kontrakt och skriver sig i bostaden. Så nåt är riktigt bullshit här.... om jag säger så.
Citera
2019-10-02, 20:23
Medlem
Citat:
Fast nu var han verkligen jättearg.

Han skrev ju att hans mamma gråter, hans tjej tror att hon aldrig kan visa sig i Stockholm igen och något mer.

Så då blir nog språket därefter.

Fulis; om det hjälper lite, så brukar det bli glömt om någon/några månader.
Nej, språket blir inte "därefter" för att man blir arg. Jag har personligen aldrig kallat någon för hora för att jag blivit arg. Och dessutom, strax därefter skriva vanliga snygga rättstavade inlägg. Mamma gråter, Julia flyr Stockholm - för att man skriver i Flashback. Och du tror på sånt BS?
Citera
2019-10-02, 20:24
Medlem
Citat:

Ok men hur vet du att de är vänner då? Skulle en åklagare få fallet om han var god vän med HOL inbillar du dig? Nja
Citera
2019-10-02, 20:24
Medlem
Citat:
Karin så till mig att Fredrik var oskyldig. Å andra sidan så polisen i förhöret att de visste att Fredrik var skytten så då har de kanske DNA spår efter honom.

Men då skulle han väl vara häktad?
Citera
2019-10-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, språket blir inte "därefter" för att man blir arg. Jag har personligen aldrig kallat någon för hora för att jag blivit arg. Och dessutom, strax därefter skriva vanliga snygga rättstavade inlägg. Mamma gråter, Julia flyr Stockholm - för att man skriver i Flashback. Och du tror på sånt BS?

Jag tror nog hans mamma gråter men inte på grund av Flashback. Snarare för att han skiter i sina barn, hennes barnbarn. Att han är dömd för att misshandlat flera kvinnor. En mamma kan gråta för mycket men knappast på grund av flashback.
Citera
2019-10-02, 20:28
Medlem
Citat:
Men då skulle han väl vara häktad?

Ja han är ju häktad, tingsrätten beslutade att häkta honom. De har inte fått tag på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in